Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 21-09-2014, 16:39   #4
Baird
 
Baird's Avatar
 
Reputacja: 1 Baird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputację



ARGONIA

Czarne Mokradła, ojczyzna Argonian i główne państwo królestwa Argonii. Dawniej Czarne Mokradła były prowincją Cesarstwa Tamriel, jednak obecnie są oddzielnym państwem. Jego obecną stolicą najprawdopodobniej jest Helstrom, lecz za czasów Cesarstwa rolę tę odgrywało miasto Lilmoth.

Historia
Prowincja jest olbrzymim bagnem o małej ilości stałego gruntu. Krajobraz upiększają ruiny pradawnych cywilizacji. Te rozległe bagniska były niegdyś częścią Drugiego Imperium, które to, w 1E 2837, zagarnęło dużą ich część, tworząc Imperialną Prowincję o nazwie Czarne Mokradła.

Wielu ludzi wciąż nazywa tak ten region, Elfy jednak określają go mianem Argonii. Podobno nazwa ta pochodzi od jakiegoś starożytnego pola bitwy, na którym poległo wielu elfich przodków. Przez to, rdzenni mieszkańcy tych mokradeł, grupa zwierzęcych plemion jaszczuroludzi, stali się, w potocznym języku, Argonianami.

Argonianie rzadko są widywani poza swoją ojczyzną, oprócz stosunkowo inteligentnej ich "odmiany", zwanej Hist. Osobnicy wywodzący się z tej linii są dość odpychający, ale wciąż wystarczająco pokojowo nastawieni by być tolerowanymi pośród ludzkich królestw. Mogą przez to być spotykani nawet w odległych prowincjach, takich jak Hammerfell.

Reszta Argonian jest prymitywną, zamkniętą społecznością, kultywującą "pogańskie" kulty przyrody, które wymagają bliskości specyficznego rodzaju "zarodnikowego drzewa", które rośnie tylko na terenach ich rodzimych mokradeł. Czarne Mokradła, po rozpadzie Drugiego Imperium, nigdy nie odzyskały statusu Cesarskiej Prowincji, chociaż kilka jego części jest wciąż uważane za terytoria Imperium.

W 3E 560, Knahateńska Grypa rozsiała się pośród większej części Argonii, dziesiątkując plemiona Kothringów, ostatnich ludzi, którzy aż do tamtej pory zdołali przetrwać na obszarze Czarnych Mokradeł. Hist okazali się niewrażliwi na działanie choroby, co stało się źródłem pogłosek, że to właśnie on, poprzez manipulowanie swoimi zarodnikowymi drzewami, stworzył zarazę.

W czasie Kryzysu Otchłani frakcja zwana An-Xileel ocaliła prowincję przed inwazją Mehrunesa Dagona. Niedługo później przejęli oni władzę w prowincji i odłączyli ją od Cesarstwa tworząc oddzielne państwo.

Na początku Czwartej Ery Argonianie powiększyli swe terytoria atakując Morrowind i przyłączając tą prowincję do swojego królestwa.

Prowincje
  • Czarne Mokradła
  • Morrowind - praktycznie cała kontynentalna część prowincji, z wyjątkiem Necrom i Blacklight.
  • Cyrodill - jedynie mały fragment bez większych miast na południe od rzeki Panter aż do zachodniej granicy z rzeką Niben i Leyawiin. Jedynym miastem w regionie jest niewielkie Blankenmarch.


Największe Miasta
  • Lilmoth (Czarne Mokradła) - niedawna stolica prowincji Czarne Mokradła i największe miasto w tej prowincji jedno z większych w regionie wschodnim.
  • Helstrom (Czarne Mokradła)– miasto znajdujące się w centrum Czarnych Mokradeł. Mówi się, że zaułki Helstrom są wspaniałe i niebezpieczne. Jest to obecna stolica Arognii.
  • Archon (Czarne Mokradła) – argoniańska osada znajdująca się w pobliżu wschodniego wybrzeża Czarnych Mokradeł. Szkolono tutaj profesjonalnych argoniańskich zabójców, którzy służą dla króla Czarnych Mokradeł.
  • Thorn (Czarne Mokradła) – argoniańska osada znajdująca się na północno-wschodnim wybrzeżu Czarnych Mokradeł. To miasto jak i Stormhold znajdują się bardzo blisko granicy z Morrowind. Ze względu na jego piękno niektórzy nazywają to miasto "Klejnotem Wschodu".
  • Twierdza Smutku (Morrowind) - stolica prowincji Morrowind i największe miasto na wschodzie.
  • Narsis (Morrowind) – miasto w prowincji Morrowind. Narsis jest stolicą Wielkiego Rodu Hlaalu.
  • Łza (Morrowind) - Swoją siedzibę ma tu Ród Tres. Łza położona jest niedaleko granicy Morrowind z Czarnymi Mokradłami przez co ma klimat podobny do Argonii. Po zmianach klimatycznych w Regionie Deshaan spowodowanych przez wybuch Czerwonej Góry, południowy mur miasta runął.

Siły Zbrojne

Argonia nie ma może tak zawodowej armii jak Cesarstwo czy Dominium ale nadrabia te braki w bardzo dobrze wyszkolonych elitarnych grupach wojowników jak Cienistołuscy czy Kompania Czarnego Lasu, która od czasu separacji Argonii z Cesarstwem wróciła do łask. Argonianie dobrze wykorzystują swój talent oddychania pod wodą w działaniach wojennych. Dobrym przykładem jest np. zdobycie przez nich miasta Łza. Oddziały argonian pod przykrywką nocy przekradły się pod wodą miedzy zrujnowanym murem miejskim i bez większych oporów przejęły południową bramę oraz strażnicę. Czekające nieopodal w lesie oddziały weszły do miasta przez świtem by zaskoczyć wstających rano Dunmerów faktem, że miasto to już nie należy do nich.
  • Oddziały Specjlane
Cienistołuscy - to miano, jakie nadaje się na Czarnych Mokradłach Argonianom urodzonym pod znakiem Cienia. Takie osoby są zabierane przez członków Mrocznego Bractwa, a następnie szkolone w sztuce skrytobójstwa i ukrywania się. Królowie Argonii korzystali z usług Cienistołuskich, by w szybki i cichy sposób eliminować wszelkie zagrożenia. Gdy Mroczne Bractwo zostało zniszczone przez Penitus Oculatus a Argonia odłączyła się od Imperium Argonianie, którzy mieli trafić do Bractwa stali się osobą organizacją podległą królowi Czarnych Mokradeł i jego politycznym sojusznikom, grupie znanej jako An-Xilell.

Kompania Czarnego Lasu - W czasach drugiej ery Kompania została niemal doszczętnie zniszczona przez Bohatera Kvatch, lecz część jej członków wróciła na Czarne Mokradła i zaszyła się głęboko w jej mrokach by powrócić w drugim stuleciu czwartej ery. Obecnie Kompania wróciła do łaska w Argonii jako zastępstwo za sympatyzującą z Imperium Gildią Wojowników. Członkowie kompanii nauczeni błędami z przeszłości nie korzystają już z zanieczyszczonego Hist, dodatkowo przyjmują w swoje szeregi już nie tylko członków zwierzęcych ras ale także Merów i ludzi, jeśli ci najpierw udowodnią swoją lojalność.
 
__________________
Man-o'-War Część I

Ostatnio edytowane przez Baird : 12-10-2014 o 21:34.
Baird jest offline