Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-10-2014, 21:08   #6
Baird
 
Baird's Avatar
 
Reputacja: 1 Baird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputacjęBaird ma wspaniałą reputację


SKYRIM

Skyrim to górzysta, malownicza kraina, położona na północy kontynentu Tamriel.

Historia
Skyrim często zwany Starym Królestwem lub Ojczyzną, jest ojczyzną Nordów, a kiedyś i Śnieżnych Elfów.

Podczas Ery Meretycznej przybysze z Atmory nazwali tereny Skyrim Mereth w uznaniu dla ogromnej liczby Merów mieszkających tu. Według legendy to Ysgramor był pierwszym Nordem, który przybył tu z Atmory oraz, że to tutaj rozpoczęła się wędrówka ludzi do całej reszty Tamriel.

Przez długi czas Śnieżne Elfy i Nordowie żyli tu w spokoju, jednak z czasem Elfy zaczęły się obawiać potęgi Nordów którzy założyli miasto Saarthal i odkryli tam prastary artefakt Oko Magnusa nordowie nie wiedzieli o tym artefakcie nic i postanowili go ukryć. Tymczasem Śnieżne Elfy odkryły oko i ruszyły na miasto Saarthal i wymordowały mieszkających tam ludzi. Tylko Ysgramor i jego dwaj synowie zdołali uciec do Atmory. To wydarzenie zostało zapamiętane jako Noc Łez. Ysgramor po powrocie do Atmory dowiedział się że wojna domowa zakończyła się; opowiedział on historię i wydarzenia z Saarthal i o rzezi ich pobratymców. Po jakimś czasie wrócił do Skyrim z armią znaną jako Pięćsetka Towarzyszy i pokonał Śnieżne Elfy. Wtedy to zbudowano miasto Wichrowy Tron. Wydarzenia te postawiły fundamenty dla Pierwszego Cesarstwa.

Elfy Śnieżne utrzymały swoją cywilizację, aż do XIII członka dynastii Ysgramora, króla Haralda. Podczas jego panowania z powodu mordów na ich rasie uciekli oni do Krasnoludów, którzy zgodzili się ich przyjąć jeśli każdy z Śnieżnych Elfów zostanie oślepiony. Przez tysiące lat Śnieżne Elfy zmieniały się w prymitywne kreatury znane dziś jako Falmerowie.

Ekspansje Vragea Zdolnego doprowadziły do powstanie Pierwszego Cesarstwa. W ciągu pięćdziesięciu lat jego panowania Nordowie podbili całe Skyrim, część Wysokiej Skały i Morrowind. Podbój Morrowind był wyjątkowo krwawy z powodu waleczności sojuszu Chimerów i Dwemerów, którzy za cel obrali sobie wydalenie Nordów z ich ojczyzny, wkrótce odbyła się bitwa pod Czerwoną Górą w której pokonano armię nordów i wygnano ich z Morrowind tam klęskę poniósł Jurgen Wiatrowładny i najwyższy król Wulfharth.

Wybuch wielkiej wojny w 4 erze bardzo osłabił nie tylko Skyrim ale i całe Cesarstwo, Nordowie chwytając za broń zmniejszyli produkcje towarów co zaowocowało podwyżką cen na artykuły podstawowe czyli żywność, narzędzia ubrania. Bunt renegatów na pograniczu zmniejszył wydobycie srebra w prowincji prawie do zera lecz dzięki działaniom Ulfrika Gromowładnego szybko udało się odzyskać pogranicze wznawiając wydobycie surowca. Dopiero podpisanie Konkordatu Bieli i Złota w 175 roku 4E zakończyło pustoszącą kontynent wojnę i przyczyniło się do poprawy stanu gospodarczego prowincji.

Weterani wojenni wrócili do swoich dawnych prac. Jeden z nich, nord imieniem Rorik zakupił tanio spory obszar bezwartościowych nieużytków które jak się okazało po wojnie stały się jednymi z najlepszych gleb w Skyrim. Żyzna ziemia ściągała farmerów w tamte okolice dając początek wsi Rorikstead.

Wojna domowa znacząco wpłynęła na stan gospodarczy krainy, zagrożenie ze strony Aldmerskiego Dominium nie pozwalało Cesarstwu na ściągniecie dużej liczby legionów do zdławienia rebelii w krainie Nordów dzięki czemu byli zmuszeni do rekrutowania żołnierzy wśród ludności miejscowej osłabiając przy tym ramię przemysłowe i rolnicze całej prowincji. Podzielenie Skyrim na dwa wrogie obozy utrudniło ale nie uniemożliwiło wymiany handlowej po między sąsiednimi włościami. W raz z końcem wojny domowej struktura gospodarcza krainy znowu zaczęła nabierać na sile.

W 205 roku 4 ery wszyscy Jarlowie niepodległego Skyrim otrzymali tajemnicze listy, które utrzymywały, że najwyższy król Ulfrik Gromowładny był w przeszłości współpracownikiem Thalmory. Kraj ponownie podzielił się na tych trzymających stronę najwyższego króla oraz tych którzy widzieli w nim zdrajcę działającego na szkodę Cesarstwa w porozumieniu z Thalmorą i doprowadzenia do śmierci wielu synów i córek Skyrim. Wkrótce potem rada Jarlów skazała Ulfrika na śmierć przez ścięcie głowy. Tradycyjna kara za zdradę. W swoich ostatnich słowach pod ostrzem kata Ulfrik miał powiedzieć "Nic co uczyniłem nie miało na celu szkody Skyrim i choć mogła mnie zaślepić żądza władzy to nigdy nie sprzymierzyłem się z thalmorskim wrogiem. Niech żyje niepodległe Skyrim." Kilka chwil później jego głowa poturlała się z katowskiego bloku w śnieg.

Obecnie w Skyrim rządzą Jarlowie. Włości ościenne wznowiły kontakty handlowe z Cesarstwem a niektórzy mówią nawet o powrocie w jego granice jeśli te najpierw zapewni wolność wyznaniową jego mieszkańcom. Z jarlów rządzących w Skyrim wartym uwagi jest Frothar z Białej Grani, syn Balgruufa, który jakieś cześć lat temu przybył do miasta z Samotni i po wyzwaniu Thoralda Siwo-Włosego, ówczesnego Jarla na pojedynek i wygraniu go odzyskał tron zabrany jego ojcu podczas wojny.
W ostatnich trzech latach Frothar dążył do dialogu między Cesarstwem a jarlami ze Skyrim.

Włości
  • Hjaamarch - jest to podmokły region graniczący od zachodu z kontrolowanym przez Cesartwo Haafingar. Spora część regionu pokrywają mokradła przez co jest on dość nieurodzajny i nieatrakcyjny dla kupców a przez to względnie biedny. Stolicą Hjaamarch jest Morthal
  • Biel - leżący na północy prowincji Biel jest w całości pokryta śniegiem. Stolicą Bieli jest Gwiazda Zaranna, która jest nie tylko portem dla kupców z Hammerfell czy Wysokiej Skały podczas sztormów na morzu duchów ale też miastem górniczym z aż dwoma czynnymi kopalniami.
  • Zimowa Twierdza - jej stolicą jest miasto o tej samej nazwie, które obecnie słynie z Akademi Magów, jedynej takiej instytucji w Tamirel. To własnie z Akademii wywodzą się najlepsi magowie obecnych czasów i to jej zawdzięczamy odbudowę tradycji Gildii Magów na terenie niepodległego Skyrim.
  • Wschodnia Marchia - w trakcie wojny domowej włość ta należała do Ulfika Gromowładnego, który zasiadał na Wichrowym Tronie. Po wojnie przez krótki czas Wichrowy Tron był stolicą niepodległego Skyrim aż na jaw wyszły powiązania Ulrika z Thalmorą. Bohater i przywódca rebelii został osądzony i ścięty jak zdrajca a od tamtej pory nie pojawił się nikt kto ponownie mógłby przejąć tytuł najwyższego króla.
  • Biała Grań - centralna włość Skyrim jest bogata w żyzne pola i rzeki pełne ryb. Od czasu wojny domowej pełniło ono również miejsce spotkań kupców z Cesarstwa i Skyrim, dzięki czemu udało się odbudować sporą część miasta zniszczoną przez Ulfika i jego Gromowładnych. Obecny Jarl Białej Grani, syn Balgruufa, Frothar bardzo się do tego przyczynił twierdząc, że "Niegdyś miasto to było stolicą Skyrim, po latach niepokojów i wojen mieszkańcom prowincji potrzeba silnego symbolu, który podniósł by ich na duchy i zapewnił, że nadchodzą lepsze czasy." Frothar cieszy się popularnością wśród ludu jak i szacunkiem ze strony pozostałych Jarlów.
  • Rift - słynące z połowu ryb i produkcji miodu pitnego Rift a przed wszystkim jego stolica, Pękanina, są rządzone już od ponad piętnastu lat przez klan Czarnej Róży. Chodzą plotki że Jarl Hemming Czarna Róża zasiadł na tronie szybciej niż powinien gdyż jego matka Maven miała nieprzyjemny wypadek podczas przejażdżki konnej, wielu jednak uważa, że ów wypadek wypadkiem wcale nie był. Co odważniejsi spekulują o udziale Mrocznego Bractwa w całej tej historii. Pękanina jest również znana jako siedziba Gildii Złodziei w Skyrim, choć nikt nie wie gdzie ów gildii szukać co jakiś czas z kanale pod miastem znajduję się jakiegoś przejezdnego, który zadawał za dużo pytań.

Największe Miasta
  • Biała Grań - centralne miasto prowincji, dzięki swej lokalizacji dostatnie w jedzenie z okolicznych farm oraz w złoto z handlu.
  • Pękanina - miasto słynie z produkcji miodu pitnego, sporą rolę w życiu mieszkańców odgrywa pobliskie jeziora.
  • Morthal - położone na bagnistej ziemi Morthal jest ubogie w żywność, nie odwiedza go też zbyt wiele karawan.
  • Gwiazda Zaranna - miasto służy jako port dla statków złapanych w sztorm na Morzu Duchów, obecne w mieście dwie kopalnie przynoszą spory dochód.
  • Zimowa Twierdza - miasto odbudowane w sporej mierze dzięki magą z pobliskiej Akademii nabrało na znaczeniu, zwłaszcza gdy pobliski Wichrowy Tron stał się jego wasalem.
  • Wichrowy Tron - obecnie wasal dla jarla Zimowej Twierdzy nadal jest ważnym miastem dzięki bliskości Morrowind.

Siły Zbrojne

Głównymi siłami Skyrim są wojownicy służący jarlą różnych włości oraz straż miejska.
Taki system może wydawać się chaotyczny, ale sprawdza się on w przypadku Skyrim, gdzie nawet kowal, kapłan czy karczmarz podnosi broń jeśli trzeba i rusza do bitwy. Wartym wspomnienia jest również urząd tana. Tan posiada nie tylko olbrzymie wpływy ale zazwyczaj posiada też własnych wojowników, którzy wspomagają go w walce w, w której on ma obowiązek wspomagać swojego jarla, niemniej huskarl tana nie podlega rozkazom Jarla. Popularna w tym wypadku jest zasada "wasal mojego wasala NIE jest moim wasalem", choć tu nie tyczy się ona daniny a pola bitwy.


Rada Królów (Zgromadzenie/Moot)
Każdy z zasiadających na tronie Jarlów jest równy z innymi władcami prowincji i w przypadku spraw dotyczących całego Skyrim, takich jak wojna lub sojusz zbiera się Zgromadzenie. Obecnie tworzą się jednak w Skyrim dwa silne fronty polityczne mające za swój cel obsadzenie pozycji Najwyższego Króla. Pierwszym z nich jest tak zwany sojusz Czarnej Twierdzy w którego w skład wchodzą jarlowie z Zimowej Twierdzy oraz Pękniny, przywódcą ów frontu jest Hemming Czarna Róża. Czarna Gwiazda skupia się na utrzymaniu niepodległości Skyrim, gdyż pozwala to na nakładanie dużych podatków na kupców z ościennych prowincji oraz na opodatkowaniu uchodźców z Morrowind chcących osiedlić się w Skyrim. Głównym celem tego ugrupowania politycznego jest jednak posadzenie Hemminga Czarnej Róży na Wichrowym Tronie jako Najwyższego Króla. Grupą która im się przeciwstawia, a jednocześnie drugim frontem politycznym jest sojusz Białej Gwiazdy, w skład którego wchodzą jarlowie Białej Grani, Morthal i Gwiazdy Zarannej. Biała Gwiazda stawia przede wszystkim na wolny handel między włościami niepodległymi oraz cesarskimi, widząc w tym pierwszy krok w zjednoczeniu prowincji. Przywódcą frakcji jest Ingund Młodza. To ugrupowanie nie chcę władzy Najwyższego Króla, a ich głównym celem jest zjednoczenie Skyrim z Cesarstwem.
  • Najwyższy Król jest wybierany spośród Jarlów aby pełnił rolę przewodniczącego, jego głos jest również najważniejszy. Ostatnim Najwyższym Królem Skyrim był Ulrik Gromowładny. Od jego egzekucji w 206 Skyrim nie ma najwyższego króla a Jarlowie starają się utrzymać taki stan rzeczy poprzez silne sojusze i niekonfliktowe egzystowanie.

Obecnie w skład Zgromadzenie wchodzą następujący władcy.
  • Jarl Frothar Biały Grom z Białej Grani
  • Jarl Ingund Młodsza z Morthal
  • Jarl Hemming Czarna-Róża z Pękniny
  • Jarl Jod Gwieździsta Tarcza z Gwiazdy Zarannej
  • Jarl Korir Odnowiciel z Zimowej Twierdzy
 
__________________
Man-o'-War Część I

Ostatnio edytowane przez Baird : 12-10-2014 o 21:47.
Baird jest offline