Cytat:
Napisał Komtur Clutterbane jak działa mechanika w tej grze? Rzuca się pulą kostek i porównuje się z czymś lub dodaje? |
Tak.
Najpierw opisujesz czynność. Bierzesz tyle kości k6, ile masz punktów umiejętności, atrybutu i sprzętu. Musi wypaść przynajmniej jedna szóstka, żeby odnieść sukces. Przy kolejnych szóstkach jest tzw. stunt. Najprostszy przykład to dodatkowe obrażenia zadane przeciwnikowi.
Jeśli rzut się nie udał, możesz go "popchnąć". Bierzesz kości, na których nie wypadły 1 i 6, ale wtedy kolejne wylosowane jedynki powodują "traumę" (obniżenie atrybutu), ale dodają też punkty, za które można używać mutacji. Tłumaczenie tego jest takie, że gdy mutant rzuca się na całość w ryzykowne sytuacje, łączy się ze swoimi wewnętrznymi mocami. Prawie jak X-Man.
Jak któryś atrybut w wyniku traumy zejdzie do zera, jesteś złamany. Możesz być złamasem na różne sposoby.
Cytat:
Strength: You’re knocked out, or in paralyzing pain.
Being broken by damage is much more dangerous
than by other types of trauma, because it also
means you suffer a critical injury.
Agility: You’re physically exhausted.
Wits: Your brain is overloaded and you can’t think
straight.
Empathy: You break down in fear, self-pity or
sorrow.
|
Do regeneracji potrzebny jest przynajmniej czterogodzinny odpoczynek i jeden z zasobów. Siłę odnawia żarcie, Zręczność woda, Błyskotliwość sen, a Empatię bliskość innego człowieka, tj. mutanta.
Jeśli złamało Cię w środku ekspedycji do Zony, to nie muszę chyba dodawać, że masz przes*ane.