Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 26-06-2016, 12:19   #47
Lord Cluttermonkey
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Lord Melkor Zobacz post
Co taka cisza, myślałem że było kilkunastu chętnych?
Cisza to nic wielkiego. W sondzie napisałem, że... Rekrutacja ruszy dopiero we wrześniu lub październiku. A wystartowałem wcześniej, bo a nuż zbierze się ekipa i pogramy już miesiąc, dwa szybciej. W lato mimo okazjonalnych nadgodzin i grubych dedlajnów mam najwięcej wolnego czasu.

Hungmung podesłał mi kartę postaci na pw. Jeszcze czekam na odpis i mam drugie zgłoszenie.

Z ogłoszeń parafialnych, to:
  • Wiki kampanii robi się coraz bardziej funkcjonalna. Na dzień dzisiejszy można tam znaleźć m. in.: wprowadzenie do historii i polityki Dzikich Krajów, zarysowaną kosmologię, ogólne informacje o wpływie bóstw na Dzikie Kraje jak i cały panteon, opis krain kontynentu Rhadamanthii, opis miast-państw i (póki co części) ważnych miasteczek i osad.
  • Wrzuciłem treść zasad opcjonalnych i domowych na Wiki, aby gracze bez dostępu do PHB lub DMG nie czuli się pokrzywdzeni.
  • Pojawiło się kilka nowych pytań w FAQ, cytuję poniżej. Jedno z nich diametralnie poszerza tworzenie postaci.

Cytat:
A co, jeśli dziesięć ostatnich lat przesiedziałem w Zapomnianych Krainach i naprawdę chciałbym zagrać, ale nie chcę przyswajać ani jednej linijki settingowego fluffu więcej?

I na to znajdzie się rozwiązanie - w D&D 5E istnieje coś takiego jak far traveller background, opisany w Sword Coast Adventurer's Guide. To background idealny dla postaci pochodzących z innych kontynentów, sfer czy innej epoki, ilustrujący podróżnika z dalekich stron, który budzi zainteresowanie swoją odmiennością. Swego czasu natrafiłem na mapę świata łączącą w jedną całość settingi takie jak Wilderlands of High Fantasy, Blackmoor, Zapomniane Krainy, Greyhawk... Jeśli masz ulubioną postać na przykład z Zapomnianych Krain czy z Planescape, którą koniecznie chcesz zagrać, masz u mnie zielone światło. Postać po prostu pochodzi z naprawdę dalekich stron i mogła przywędrować do Dzikich Krajów drogą magiczną, prekursorską podróżą morską lub przez niekończące się tunele Podmroku. W takim ujęciu zamiast osobnych Planów Materialnych istnieje po prostu jeden wielki, a jego kontynenty są oddzielone nieraz niewyobrażalnym bezmiarem wody. Przy graczach otwartych na takie jazdy może wyjść z tego nawet coś w rodzaju all stars ultimate D&D campaign.

Choć do zapoznania się z Wilderlands of High Fantasy zachęcam - ta sesja pewnie będzie jedną z nielicznych okazji do zgłębienia tego świata w praktyce.
Cytat:
Czy masz coś przeciwko korzystaniu z poradników optymalizacyjnych?

Zupełnie nic! To też pewien element RPG, który może sprawiać frajdę. Chciałbym tylko zaznaczyć, że optymalizacja postaci nie jest konieczna, aby przeżyć czy "przejść" moją kampanię. Gracze, którzy zdecydowali się na takie, a nie inne rozwiązania dlatego, że im się podobają, a nie że są optymalne (np. atut linguist gwarantujący trzy dodatkowe języki i biegłość w szyfrowaniu wiadomości), nic nie stracą. Nic nie stracą, dopóki będą pamiętać, że w D&D gracze powinni starać się omijać sytuacje, w których życie ich postaci zależy od rzutu kością albo przynajmniej starać się takie ryzyko jak najbardziej mitygować rozsądną i czujną grą. Mało sprytne decyzje częściej prowadzą do śmierci niż słaby build.
Cytat:
Czy Charyzma to tzw. dump stat?

Absolutnie nie! Tak jak pisałem wyżej, w zasadach opcjonalnych udostępniłem do wglądu zasady regulujące kwestiami społecznymi. Wysoka Charyzma oznacza wysoką lojalność NPCs (zasada Loyalty) towarzyszących postaciom graczy - popleczników i najmitów. Niezależnie od tego, jak ładnie zagada się do mistrza gry, do przekonania NPCs do wykonania jakiejś akcji lub poprawienia jego nastawienia (patrz zasada Social Interaction), konieczny jest rzut na odpowiednią umiejętność. Insight zaś pozwala lepiej poznawać NPCs od strony ich cech, ideałów, więzi, wad oraz wykrywać kłamstwa. Advantage i disadvantage nie przyznaję za ładne odgrywanie, przyznaję za kreatywność, mocne argumenty, dotykanie słowami osobowości NPCs lub brak tych elementów. Liczy się tu spryt i taktyka, bycie typem makiawelicznego lisa, poparte odpowiednimi cyframi na karcie postaci. Jeśli stworzycie postać nadającą się tylko do walki czy do eksploracji, w kwestiach społecznych nie będzie taryfy ulgowej.

W szerszej perspektywie ciężko byłoby mi wskazać jakikolwiek dump stat, dump skill albo nawet dump class w tej sesji. Uwierzcie, że wszystko się przyda, o ile będzie poparte uważną i rozsądną grą. Bez niej to nawet "same osiemnastki" nie zdadzą się na nic.
Prawdziwą klęską rekrutacji będzie, jak do końca października nie znajdę sześciu chętnych graczy, ale to zwyczajnie nie ma prawa się stać. Tymczasem znikam dalej pracować nad kampanią...
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor, Pliman

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 26-06-2016 o 12:23.
Lord Cluttermonkey jest offline