Po pierwsze Torchbearer to ostra gra dla postaci graczy i brak współpracy często kończy się śmiercią.
Po drugie jest to dungeon crawl i większości przypadków drużyna skupiona skupiona w jednym miejscu - lokacji, a rozłażenie się często kończy się śmiercią.
Po trzecie zasady dotyczące pomagania w teście innym postaciom graczy, znacznie poprawiają szansę sukcesu tegoż testu.
Po czwarte podczas konfliktów wybierany jest lider i mimo że każdy daje swoje uwagi, to do niego należy ostateczna decyzja odnośnie akcji w konflikcie. Należy tu wspomnieć, że nie są to takie same akcje jak w większości rpg.
Po piąte by podjąć działanie PvP postać musi wydać tak zwany "check" podczas fazy obozowiska. Owy "check" nie jest darmowy i zdobywa się go podczas fazy przygód, utrudniając swoje testy. Te "checki" wydaje się też na testy związane z regeneracją stanu fizycznego postaci, a więc ciężko jest je wydawać na durne konflikty, gdy twoja postać wymaga leczenia i odpoczynku. |