Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-02-2017, 20:44   #2
Lord Cluttermonkey
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
1. "Seven Sentence NPC" z Dragon Magazine - opisywanie każdego NPC w siedmiu zdaniach. Sam praktykuję trochę rozszerzoną wersję na dziesięć zdań (wziętą z D&D 5E), jak to widać na mojej stronie kampanii. Nie poświęcam żadnemu NPC więcej niż 10 zdań, nawet jeśli miałby to być jakiś potomek Elminstera i Drizzta (co za związek!). Zwyczajnie szkoda czasu.

2. Mythic GM Emulator - emulator mistrza gry, o którym pisałem w toplistach, w wątku o mojej sesji. Sprowadza wszystkie sporne momenty w sesjach RPG do skonstruowania pytania typu tak lub nie, niezależnie czy chodzi o obecność jakiegoś przedmiotu w pomieszczeniu, czy założenia całego świata, ustalenia procentowej szansy (wg tabeli) i rzutu k100. Na dubletach pojawiają się zdarzenia losowe, ale więcej o tym w podręczniku. Takie podejście pozwala skutecznie wyleczyć się z ceremonialnego podejścia do sesji i manii dokładnych przygotowań do sesji. Zamiast tego można cieszyć się po prostu grą w RPG. I cieszyć się nią dłużej, bo i czasu na granie jest więcej.

3. Fronty z Dungeon World. Genialny pomysł do zastosowania w każdym settingu i do odkurzania starych scenariuszy. Marzy mi się zagranie w "Cienie z Boegenhafen" właśnie w takiej mniej liniowej wersji opartej o fronty.

4. Model ekonomiczny fantastycznego świata z Adventurer Conqueror King System - za dużo by streszczać, ale to jedyny model gospodarki sensownie łączący przeciętnych zjadaczy chleba z magią i całą menażerią D&D. Jedyny, w którym można co do sztuki złota porównać skarb smoka z dochodem lokalnego barona, a takie niuanse przy sandboxowej grze otwierają graczom horyzonty. Zresztą dyskusje na forum ACKS są po prostu grube. Kiedy Mathfinderowcy dyskutują o buildach kolejnych DPRowców, goście na forum Autarcha zastanawiają się, czy ich eteryczne lwy mogą przeniknąć przez mury wrogiej twierdzy i czy pajęcza kawaleria będzie dobrym atutem przy przeprowadzeniu takiego ataku. Odlot. Zupełnie inny poziom gry.

5. Bardziej D&D-specific i już cała książka, ale to chyba jedyny porządny i działający system konfliktów społecznych do zastosowania z wszystkimi edycjami D&D.

6. Tak samo jak wyżej, ale tym razem o zapasach i chwytach wszelakich - Dungeon Grappling. Walki z olbrzymami już nigdy nie będą takie same.

7. Wskazówki dot. prowadzenia z Dungeon World. Perełka.

A z drugiej strony... Warto czasami zrezygnować z naszej "uniwersalnej" wiedzy erpegowej i po prostu zagrać w grę tak, jak została napisana.
 

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 10-02-2017 o 21:14.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem