Cytat:
Napisał Lord Melkor Tylko chyba ACKS jest do 14 poziomu a DND 20. |
Pierwsze 10 poziomów ACKS traktujemy tak samo, później każdy poziom w ACKS to trzy poziomy w D&D 5E, więc 14 poziom ACKS to 20 poziom D&D 5E - w obu przypadkach to np. imperator Viridistanu.
W kwestii ogólnych zasad za to chciałbym wprowadzić taki drobny niuans, że każda istota jest uprawniona do rzutów obronnych przeciw śmierci. Dotychczas NPC lub potwór zjechany do 0 HP po prostu ginął, a ja nie lubię zasad, które powodują asymetrię na linii postaci graczy a postaci niezależnych. Takie symetryczne podejście jest w sumie dozwolone przez podręcznik:
Cytat:
Most GMs have a monster die the instant it drops to 0 hit points, rather than having it fall unconscious and make death saving throws.
|
Dla Was główną zmianą będzie to, że pewnie więcej razy będzie pojawiał się dylemat, czy chcecie dobić danego NPC czy potwora (i słusznie!), a także przeciwnicy wspomagani przez kapłanów mogą być bardziej upierdliwi. Dla mnie dojdzie ciut więcej rzutów, ale w PBF to żaden problem. W sumie może nawet mi za to podziękujecie, kiedy towarzyszący Wam 1-poziomowi najemnicy będą spadać do 0 HP od byle fajerbola - będzie chociaż szansa na ich ustabilizowanie.
Kwestia
lingering injuries pozostaje do przedyskutowania - do tej pory też były niesymetryczne (potwory na krytyku, PCs na niskim rzucie obronnym przeciw śmierci), więc albo do wywalenia, albo do ujednolicenia.
Rozpisałem się na Dokumencie i dodałem portret Ardina Złotobrodego. Have fun.