Cytat:
Napisał Miris Dor Chcę stworzyć nowe potwory, nie mam dostępu do monster manuala (za słaby angielski by ogarnąć ich zdolności opisane pod podstawowym opisem) i nie wiem jak to zbalansowanie ogarnąć (KP, Kostki i Trac0). |
AD&D nie ma jasnych wskazówek co do tworzenia nowych potworów. Najlepiej metodą prób i błędów porównywać swoje zaciery z już istniejącymi i/lub z odpowiednikami klas na danych poziomach. To, że potwór walczy jak wojownik pierwszego poziomu dużo mówi. Więc kwestia praktyki i lepszej wskazówki tu nie dostaniesz. Ewentualnie pozostaje olać AD&D i zagrać w którąś z edycji WotC, tym bardziej, że trójkę masz po polsku. Sam nie polecałbym zabierać się nowicjuszom za AD&D, bo to gra, która raz że wymaga zrozumienia AD&D 1 albo nawet wcześniejszych edycji, a dwa, że z perspektywy czasu zasady są napisane naprawdę okropnym językiem.
PS THAC0 dla potworów masz ujęte w jednej zgrabnej tabeli w DMG.
Sam angielskiego się nauczyłem na zagranicznych podręcznikach i cRPGach ze ścianami tekstu, ale to było sto lat temu i dzisiaj są łatwiejsze sposoby. Cytat:
Napisał Miris Dor I np. Czy każdy humanoid bez pancerza i tarczy ma podstawowe KP? A jak KP ustalić przy zwierzętach (lub po prostu nie humanoidach)? |
Z reguły każdy nieopancerzony ma 10 AC, chyba że ma wysoki DEX albo jakiś bajer z rasy czy cuś. 10 to najgorsza możliwa Klasa Pancerza.
Zwierzęta - wedle uznania, najlepiej porównywać do już opisanych zwierząt lub pancerzy.