Się zgadzam z powyższym - moi PBFowi gracze raczej nie zamieniliby piątej edycji na którąkolwiek starszą edycję lub retroklon czy symulakrę. A nic w 5E nie przeszkadza Mistrzowi Podziemi w oddaniu fabuły w ręce losowości i pomysłowości graczy.
AD&D 2 ma za to mnóstwo "mięsa", które warto czytać i kraść do swoich gier. Ja ostatnio czytam pomysły zawarte w "Complete Book of Humanoids" i już mam kilka pomysłów na ich wykorzystanie w swojej sesji 5E.
Cytat:
Napisał Miris Dor A potwory humanoidy ustalać według klas np.król orków=wojownik 4 poziomu, herszt oddziaľu orków- wojownik 3 poziomu itp. |
Ale twórcy rozkminili to już za Ciebie - patrz opis orka (
link ponownie):
Cytat:
Habitat/Society: For every three orcs encountered, there will be a leader and three assistants. These orcs will have 8 hit points each, being the meanest and strongest in the group. If 150 orcs or more are encountered there will be the following additional figures with the band: a subchief and 3-18 guards, each with Armor Class 4, 11 hit points, and +1 damage due to Strength on all attacks. They fight as monsters of 2 Hit Dice (THAC0 19). For every 100 orcs encountered, there will be either a shaman (maximum 5th level priest) or a witch doctor (maximum 4th-level mage). Shamans and witch doctors gain an extra 1d4 hit points for each level above 1st and fight as a monster of 1 Hit Die for every two levels (round fractions up) of spell-casting ability (e.g., a 5th-level shaman has d8+4d4 hit points and fights as a 3 Hit Dice monster.)
|
Każdy potwór w AD&D ma w opisie taki
habitat / society, który jest pomocny przy losowaniu dużych grup przeciwników czy całych wiosek i zwykle definiuje, jak silny jest przywódca, itd.
Kompletny bestiariusz AD&D 2 w wersji niby SRD. Kompletne zasady AD&D 2 w wersji niby SRD. PS Temat się komuś zdublował (link (AD&D w kampani początki...)). Cytat:
Napisał Ardel Na akustycznej gitarze basowej nie pograsz zbyt wielu gatunków (taki offtop). |
Nie pograsz zbyt wielu gatunków, czy akurat Ty zbyt wielu nie słyszałeś - to jest prawdziwe pytanie.