Cytat:
Napisał Autumm No jasne, ale wystarczy mi że są elementy tego systemu, bo jestem w nim zakochana <3
Zaczynam czytać SRD do 5'ki, ale już wiem, że będzie kapłon :> |
No w zasadzie ACKS można podzielić na dwa elementy:
1) zasady typowe dla D&D (tworzenie postaci, walka, zaklęcia) oparte w ACKS o starą edycję B/X D&D,
2) model fantastycznego średniowiecza, który można z powodzeniem użyć w połączeniu z inną grą niż z punktem 1).
W mojej sesji z ACKS biorę wszystko co się tyczy punktu 2, a 1 olewam - kto by chciał grać w niezbyt intuicyjną edycję B/X.
Kapłani jak nietrudno zgadnąć będą szczególnie przydatni ze względu na odwracanie nieumarłych. W sumie chciałbym mieć nawet dwóch takich w drużynie. Jedynie kapłanami Nerulla nie będzie można grać z powodu metaplotu, bo bóg śmierci będzie martwy.
No i WotC zapowiedziało, że w listopadowym podręczniku będzie 25 nowych podklas dla postaci, więc z oficjalną rekrutacją na pewno poczekam na publikację, co by gracze mogli już pobawić się nowymi zabawkami.