Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 07-07-2017, 17:25   #1
hen_cerbin
 
hen_cerbin's Avatar
 
Reputacja: 1 hen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputacjęhen_cerbin ma wspaniałą reputację
[Komentarze] Ostatni. Nóż w plecach, cz. II.

Witajcie na wojnie, straceńcy! Kto by pomyślał, nadal żyjecie...

Link do sesji:


Najpierw kilka zasad, które ułatwią nam wszystkim życie:
  • Mechanika postaci wędruje do panelu sesji, żeby był do niej wygodny dostęp
  • Dialogi od myślnika i kursywą.
  • Myśli zaznaczać tyldą
  • Z uwagi na ilość osób - jeśli do kogoś się zwracacie, pogrubcie imię, mniejsza szansa, że przegapi.
  • Grafiki wedle uznania.
  • Nie ma ograniczenia do jednego posta na turę.
  • Dłuższe dialogi i interakcje między postaciami - w docu. "Tajne" rozmowy miedzy postaciami, o których inni gracze nie mają wiedzieć - jak chcecie, ale MG ma wiedzieć i prosi o PW.
  • Terminy odpisu pięć dni od posta MG* (Dłuższe nieobecności proszę zgłaszać. Zarówno Wasz MG jak i Wasza postać przeżyje jedną nieusprawiedliwioną nieobecność. Przy drugiej z rzędu nie daję gwarancji.
  • Avatary postaci prosiłbym ściąć do szerokości 200 pikseli, wstawcie je do panelu.

Mechanika: Po mojej stronie. Rzucam kośćmi tylko tam gdzie jest to konieczne. Odpowiednie opisanie akcji zwiększa szanse na sukces, a czasem może zakończyć się nim nawet bez rzutu. Może też częściowo uchronić od negatywnych konsekwencji. Im dokładniejszy post, tym ja mam lepszą informację, co postać robi i to przekłada się też na tzw “bonus”.

Punkty doświadczenia będę przyznawał po zakończeniu każdej sceny.

Współtworzenie świata - w granicach zdrowego rozsądku, ale możecie i macie ingerować w świat.

W trakcie podróży będę chciał znać szyk drużyny. Brak informacji = idziecie luźną kupą.

Zmiany w zasadach podręcznikowych:

Dowodzenie - za każdy poziom sukcesu w teście: +5 do WW i US dla wykonujących rozkazy (i +10 do morale dla wszystkich słuchających) w tej rundzie. BNi rozumieją proste rozkazy automatycznie. Przy skomplikowanych - rzucam na (ich Int + Ogd rozkazującego - modyfikator zależny od skomplikowania planu).

Leczenie - zmiana: umiejka leczenie zostaje używana do testów pierwszej pomocy - jej udzielenie może przywrócić do połowy PŻyw utraconych w walce.
Chirurgia daje prawo do dodatkowego testu leczenia (+10) tego samego dnia.

Ekwipunek - warto o niego dbać. Może się zużywać.
Obciążenia nie będę używał tak długo, jak nikt za bardzo nie przesadzi.
Startujecie z wszystkim co mieliście na koniec prologu (czyli także z tym co zostawiliście w koszarach - mundury, przydziałową broń).

Punkty szczęścia odnawiają się w tempie 1 punkt co 10 stron. (10,20,30 strona i itd). Użycie deklarujemy PRZED rzutem (jeśli sukces byłby i tak, PS nie zostanie zużyty).

Punkty przeznaczenia - oprócz tego co w podręczniku działają jak PSz na sterydach: - Użycie bez czekania na moją reakcję - zapewniają automatyczny sukces o rozmiarach przekraczających maksymalny sukces. Użycie po mojej odpowiedzi zmienia jej efekt:
Przykład ([Komentarze] Cienie nad starym światem)
Wyjaśnienie ([Komentarze] Cienie nad starym światem)


* Jeśli post zaczyna się od czegoś takiego:
Aubentag (Dzień Poboru), 14 Vorgeheim 2522, przed południem
okolice biura pisarza wojskowego,
Koszary Armii Wissenlandu,
Nuln
to znaczy że jest nowa tura.

Jeśli jest po prostu odpisem - to dzieje się w tej samej turze.


link do doca


Wystartujemy, gdy wszyscy uzupełnią swoje karty w panelu sesji.


Punkty doświadczenia: rozesłane na PW.

Wykupienie umiejętności/zdolności z listy dostępnych w profesji - 75 PD (wyjaśnienie - dotyczy nowej profesji lub sytuacji, gdy w podręczniku w pierwszej profesji był wybór X albo Y), wykupienie umiejki z listy żołnierza/ochotnika, której jeszcze nie macie (nie są obowiązkowe do zakończenia profesji) - 50 PD.

Przykłady:
Najemnik w umiejętnościach ma aż 15 możliwości, ale może wybrać tylko 9 z nich. Teraz może dobrać te pominięte przy tworzeniu postaci po 75 PD każda.

Tworząc łowcę nagród trzeba było wybierać zdolność: "strzelec wyborowy albo ogłuszanie". Wtedy wybrać można było tylko jedną. Teraz może dobrać drugą za 75 PD.

Łowca nagród został ochotnikiem: tam jest kilka umiejętności (hazard, plotkowanie, opieka nad zwięrzętami, itd) - każda kosztuje 50 PD (o ile komuś się chce wydawać na nie PDki).


Przypominam też, że oprócz PDków wybieracie sobie kolejną umiejkę z listy ochotnika/żołnierza/sierżanta (zależy jaką macie "drugą" profesję), której jeszcze nie zdobyliście.

 

Ostatnio edytowane przez hen_cerbin : 12-07-2017 o 19:13.
hen_cerbin jest offline