30-01-2018, 15:26
|
#8594 |
| Wrzucam jeszcze raz poniższą wiadomość, bo było trochę edycji: Cytat:
Napisał MatrixTheGreat Co do wątku, to jeszcze się zastanowię, ale myślałem albo o dalszym pociągnięciu wątku wiadomości, którą otrzymała Shillen albo dogadania z likantropami albo ogarnięcie sprawy galaret i śluzów w Glimmerfel. | Brzmi jak głosowanie. PS Jeśli Eol dalej zajmuje się mapą Podmroku, to prosiłbym o zmianę wszystkich dotychczasowych odległości wyrażonych w milach po prostu na "krótka podróż" (żadna chyba nie była wyrażona w setkach mil). Jeśli podzielimy wszystkie podróże na krótkie, średnie i długie, to te najdłuższe (takie nawet po tysiąc mil) nie powinny być bardziej niebezpieczne niż najintensywniejszy adventuring day (7-8 spotkań bez długiego odpoczynku). Do tej pory nawet te krótkie bywały zabójcze... Cytat:
Napisał MatrixTheGreat Przy okazji pochwalę się, że wczoraj poprowadziłem pierwszą sesję kampanii Tyranny of Dragons, na żywo. Moim zdaniem nie zasługuje ona na tyle "hejtu", ile internet sypie w jej stronę - choć faktycznie DM musi się trochę narobić przed rozpoczęciem gry (nie wszystko jest tam podane "na tacy"). Trochę może razić lekki rail-roading, gracze muszą stworzyć postaci o konkretnej motywacji, ale jest to do przeżycia | Przyznam, że te oficjalne kampanie to fajne lektura. Dużo ciekawych pomysłów da się z nich wyłowić.
Railroady, tzn. liniowe scenariusze lubię, jak można do każdej sceny podejść na kilka różnych sposobów (np. walka lub negocjacje), są jakieś konsekwencje z wyboru tego a nie innego rozwiązania w kolejnych scenach i jakieś ryzyko porażki. Mnie bardziej w tych oficjalnych kampaniach przeszkadza brak struktury lansowanej w DMG (intensywne adventuring days) i uznaniowe nagrody XP. Przez to odnoszę wrażenie, że oficjalne kampanie są za łatwe i za szybko się w nich awansuje (szczególnie w Storm's King Thunder).
Ale ja to ja, strukturę tej kampanii mam rozpisaną w Excelu już do 30 poziomu (dzięki jakiemuś dodatkowi z DMsGuild), z dokładnością co do jednego encountera, jednego gp skarbu, jednego magicznego przedmiotu i jednego XP. e. Wracając do gry: Cytat:
- Robi z Katonem research na temat daraghuli, ewentualnie w drugiej kolejności na temat Kuli Cienia (to chyba powiązane tematy) jeżeli jest możliwość - wydamy na to z 600 gp może (tydzień, dwa)
| Mogę Rashadowi i Katonowi odpowiedzieć na 3 pytania odnośnie darakhuli i 2 pytania odnośnie Kuli Cieni (przed początkiem gry). Niestety zaliczyliście komplikację (4 na k100), ale o tym już w nowej części. |
| |