Chyba zbyt szczegółowo podchodzisz do kwestii akcji bohatera, to nie D&D ani nawet Warhammer, nie rozdrabniamy się tu liczy się szybka akcja i opowieść. Obszar tyczy np. całego korytarza, całej komnaty. Czyli powiedzmy taki złodziej włazi do korytarza i rzuca 7-9, ma jeden trik. Więc zadaje pytanie: - czy jest tu jakaś pułapka i co ją aktywuje? Mg odpowiada: - tak jest zamontowana w drzwiach na końcu korytarza, aktywuje ją mechanizm w zamku. Przy trzech trikach Mg powiedziałby że jest to zapadnia i nie ma tu nic ukrytego.
Edit. Zauważ że MG wcale nie musiał umieszczać tej pułapki w pierwotnych planach, ale ruch postaci (jego pytanie) spowodował, że MG uznał za fajny pomysł żeby akurat była tam pułapka. Wszak gracz po to brał złodziejaszka by móc wykrywać pułapki.