Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 04-04-2018, 13:23   #86
Lord Cluttermonkey
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Po drobnym namyśle obniżyłem nieco cenę zwojów - teraz w cenniku wygląda to tak:

Cytat:
Przedmiot Cena rynkowa (gp)
Spell scroll (cantrip) 250
Potion of healing 1000
Potion of climbing 1000
Spell scroll (1st level) 500
Spell scroll (2nd level) 1000
Spell scroll (3rd level) 1500
Jednocześnie od razu wyjaśnię, dlaczego ceny magic items są takie wysokie - przeklejka z FAQ do mojej równoległej kampanii:

Cytat:
Można ogólnie odpowiedzieć, że nasycenie świata magią zależy od Mistrza Podziemi. Osobiście preferuję świat, w którym, mimo całej fantastycznej menażerii i magicznych przedmiotów, wielkie bitwy wyglądają nadal jak bitwa pod Azincourt, a nie jak bitwa nad Sommą. W tym świecie dla wojownika planującego wyprawę w nieznane bardziej opłacalnym jest wydanie ciężko zarobionych tysięcy sztuk złota na oddział doborowych najemników niż na miecz +1 zakupiony na prywatnej aukcji magicznych przedmiotów. Takie cacka są domeną wyłącznie bogatych kolekcjonerów, osób dążących do najlepszego performance za wszelką cenę i tej mniejszości awanturników, której udaje się wrócić z wyprawy do którejś dziury w ziemi. Przeciętny zjadacz chleba żyje zaś tak, jak żył średniowieczny chłop. Jeśli będzie miał problem natury magicznej, prędzej wynajmie guślarza lub da na tacę kapłanowi niż pójdzie na zakupy do magic shopu (których oczywiście nie ma).

Najlepiej rzadkość magii i magicznych przedmiotów ilustruje cennik, który będzie obowiązywał w trakcie gry, a który zerżnąłem z Adventurer Conqueror King System – moim zdaniem gry z najlepszym modelem ekonomicznym neverlandu.
Oczywiście w trakcie gry przedmioty magiczne się pojawią - w toku tej przygody na kilka będzie można natrafić, w toku całej kampanii (jeśli nam się uda), będzie ich do odkrycia nawet kilkadziesiąt. Do odkrycia, bo 5E nie wlicza w skalę wyzwania magicznych przedmiotów. Czyli postacie radzą sobie dobrze bez nich, ale z każdym kolejnym gra staje się coraz łatwiejsza - odwrotnie niż w trzeciej edycji, gdzie bez przedmiotów magicznych i wealth by level postacie nie nadążały za skalą wyzwania. Dlatego zamierzam z magic items uczynić nagrodę dla tych najdociekliwszych graczy.

Tworzyć magiczne przedmioty mogą wszystkie postacie ze spellcasting ability, ale po odnalezieniu odpowiedniego składnika i zdobycia odpowiedniej ilości gp i czasu (składniki np. według tej listy).
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor, Pliman

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 04-04-2018 o 13:31.
Lord Cluttermonkey jest offline