Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 10-08-2018, 18:17   #60
Komtur
 
Komtur's Avatar
 
Reputacja: 1 Komtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputacjęKomtur ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Clutterbane Zobacz post
Dobrze, że D&D nigdy nie będzie indie.
D&D jest nastawione na epickie walki, a Torchbearer na przetrwanie w trudnych warunkach. W tym drugim nagle nabierają znaczenia umiejętności, które w innych grach są marginalizowane np. zbroja uległa uszkodzeniu, to można ją naprawić testując umiejętność zbrojmistrz albo ten przykład z gotowaniem. Drużynie została jedna porcja żywności (to wystarcza dla jednej osoby), a po udanym teście gotowania wszyscy mają pełne brzuchy.

W D&D mamy też sporo czarów, które w zasadzie robią to samo (np. zadające obrażenia), a po co robić taki mętlik? W Tb jest jeden góra dwa czary typowo bojowe, podobnie z ochronnymi, kilka zmieniających przewagę w konflikcie lub teście, u kapłana czary niwelujące złe stany psycho-fizyczne i tyle.
 
__________________
"Kto się wcześniej z łóżka zbiera, ten wcześnie umiera" - Mag Rincewind
W orginale -"Early to rise, early to bed, makes a man healthy, wealthy and dead."

Torchbearer dla opornych. Ostatnia edycja 29.05.2017.
Komtur jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem