Cytat:
Napisał AJT Są postacie uzbrojone w miecze i tarcze, a są w wodę święconą...
Decimus jest traperem, więc chyba największą ma szansę na znalezienie pułapki. Szukanie ich z tyłu grupy mija się z sensem. |
Właśnie nie. Wszyscy macie równe, chyba że ktoś jest klasowym złodziejem.
Procedura szukania pułapek wygląda tak:
1. Opisujecie konkretne działania i sposób przeszukiwania pomieszczenia lub jego fragmentu (np. tyczkowanie podłogi żeby znaleźć rozciągnięte żyłki; naciskanie klamek drzwi mieczem w obawie przed zatrutymi strzałkami; zwijanie dywanów, pod którymi spodziewacie się wilczych dołów, itd.).
2. Jeśli działanie było sensowne, znajdujecie pułapkę automatycznie.
3. Jeśli działanie nie było sensowne, tracicie czas i pozostaje liczyć na rzut 18+ (z modyfikatorem DEX) jeśli wskazaliście dobrze kratkę. Złodzieje mają niższy próg wraz z kolejnymi poziomami. Rzut jest ukryty.
Typowe "przeszukiwanie" to od razu punkt 3. i mija się z celem, bo jedna kratka mapy zajmuje 10 min. Tą komnatę z freskiem bez pomysłu będziecie przeszukiwać przez 20 min, jak się podzielicie kratkami. A potwory nie śpią.
PS Zaraz wracamy do pierwszej drużyny.