Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 05-10-2019, 22:27   #15
Johan Watherman

Reputacja: 1 Johan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputacjęJohan Watherman ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Selyuna Zobacz post
Cytat:
...nie bez przyczyny tylko technomanci w tradycjach mają prawo odrzucać rekwizyty.
Co?

W drugiej edycji magowie odrzucają focusy od 2 kropki Arete a VA i Eteryci od 5 (ale potem 2 na raz od Arete 6).

W M20 wszyscy od Arete 3 a Technomanci od 6 (ale od tego momentu też robią to szybciej) więc ostatecznie i technomanta i reszta odrzucą wszystkie instrumenty z Arete 9.

Jest też revised, ale w revised wiele zmian względem ed 2 wynika z tego, że tam UT już de facto wygrała i zmienił się Konsensus. Oraz miał miejsce Avatar Strom co zmienia zasady min paradoksu. Ale wciąż:

Cytat:
In game terms, you can abandon the foci necessary for two of the Spheres that your mage knows once your mage reaches Arete 6. For those two Spheres, the mage can cast spells without the use of foci at all.
Oraz

Cytat:
Note that, for some games, your Storyteller may want to let Traditionalists abandon their foci earlier, or ignore foci altogether. Use what works for you — just have a fun, balanced game.
Cytat:
Napisał Johan Watherman Zobacz post
...nie bez przyczyny tylko technomanci w tradycjach mają prawo odrzucać rekwizyty.
Gdyż, na przykładzie znanego przez Ciebie M20:
"Technocrats receive so much indoctrination that they never break through their preconceptions that way. Unless he leaves the Technocracy to pursue a different Path, a Technocrat remains convinced that his faction’s perception of reality is the only one that truly works... and that perspective demands instruments of science, even if those instruments aren’t always obvious. At Arete 10, a Technocrat becomes part of the Machine – a focus for the Will of technology instead of the other way around."

Pozdrawiam,
inicjatywa The Gatekeepers

PS
Wydaje się mi, iż mogłaś w niewłaściwy sposób użyć cytatu na forum. Przez to cytując Ciebie funkcja zagnieżdżonego cytatu nie działa tak jak powinna. Proszę, sprawdź to.