Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 15-10-2019, 09:10   #11
Lord Cluttermonkey
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Cytat:
Napisał Amon Zobacz post
W tego co zrozumiałem z lektury podręcznika. Magia dzieli się na czarodziejską oraz kapłańską ale jedynym atrybutem wprost proporcjonalnym do możliwości czarowania jest int.
Inaczej:

a) "czarodzieje" muszą mieć coś tam Inta i z uwagi na inta mają dodatkowe czary itp.

b) "kapłani" nie czerpią żadnych plusów z jakiegoś "magicznego" atrybutu?

c) czerpią też z inta?
Nie do końca. Gramy według Heroic Fantasy Handbook, a tam nie ma magii kapłańskiej i czarodziejskiej, tylko tzw. eldritch magic (tajemna?), a zamiast zaklęć są ceremonie (ceremonies). Brak podziału na dwie magie w świecie gry można różnie interpretować.

INT zarówno eklezjastom (ecclesiastic) jak i wiedzącym (loremaster) daje większy repertuar zaklęć, a WIS sprawia, że częściej te zaklęcia wychodzą, bo w HFH nie ma komórek zaklęć. Rzucasz zaklęcie ile razy chcesz na dzień, aż Ci się noga nie powinie i nie dostaniesz piętna (stigma) lub nie spowodujesz magicznej katastrofy (mishap). Trochę jak WFRP 2 ed. tylko katastrofy zdecydowanie dotkliwsze (przypadkowe przywołanie kilku niewidzialnych myśliwych na pierwszym poziomie? ).

Nie wspominając już, że standardowy czas rzucania zaklęcia to 10 minut i rzucanie zaklęć w walce jest tylko możliwe jak odprawiający ceremonię się spieszy (hasted ceremony)... a takie oczywiście rzadziej wychodzą.

Brakuje też blastów takich jak kula ognia... Ogólnie magia jest bardziej w stronę takiej w stylu opowiadań o Conanie niż klasycznego D&D, przypominającego komiksy Marvela. Gracze lubiący bawić się w sprytnych czaromiotów z masą zaklęć "utility" kosztem tych bojowych powinni czuć się jak w domu.

Wspomniany podręcznik masz do wglądu w udostępnionym folderze.
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 15-10-2019 o 09:25.
Lord Cluttermonkey jest offline