Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 24-11-2019, 13:31   #13
Amon
 
Amon's Avatar
 
Reputacja: 1 Amon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputacjęAmon ma wspaniałą reputację
Cytat:
Amon, napisz mi na PW jak mógłbym pomóc Ci w prowadzeniu.
Dzięki, dam ci znać

8art->nie ma znaczenia ile osób ma ten sam klan. Koterie, które stworzycie mają mieć równy "poziom" czyli:
albo wszyscy w koterii są 16go/15go/14go pokolenia - thinblood
albo wszyscy są 13go/12go pokolenia
albo wszyscy są 11gp/10go pokolenia

(W warsztatach skupimy się tylko na takich pokoleniach dla postaci.)

Co nie ma znaczenia dla koterii:
nie ma znaczenia przynaleźność do klanu, tak długo jeśli jest to klan występujący w podstawowym podręczniku/tym temacie http://lastinn.info/gleboka-umbra/18...ej-edycji.html (Zwięzły opis jak zbudować postać w piątej edycji)

nie ma znaczenia autantyczny wiek postaci, jest zupełnie ok, jeśli np cała koteria składająca się z wampirów 10go pokolenia została przeistoczona w wampiry dopiero kilka godzin temu.

Z drugiej strony jest ok, jeśli członkowie koterii tinbloodów są nimi już od kilkudziesięciu lat.

Członkowie tej samej koteri mogą też mieć różny wiek/różny staż bycia wampirem, wszystko jest ok, tak długo, jak ich poziom pokoleń jest ten sam.

To powiedziawszy, na potrzeby warsztatów nie przyjmę postaci która jest np thinbloodem pamiętającym jeszcze czasy cesarstwa rzymskiego... - nie dlatego, że to nie jest teoretycznie możliwe, ale dla tego, że taka postać nie wpasuje się dobrze w zagadnieniach jakie zostaną poruszone w sesji o charakterze warsztatowym.

Jeśli ktoś ma przekonywujący pomysł postaci wampira który np był zakołkowany kilkadziesiąt czy nawet kilkaset lat i teraz odnajduje się we współczesności to może przejść jeśli subiektywnie uznam, że pasuje do ducha warsztatów. Coś takiego w końcu wpisuje się w popkulture wampirycmu by wspomnić choćby książkę/film Interview with the Vampire czy Queen of the damned.

Lynx Lynx->podałeś książkowy przykład archetypu jakiego twórcy 5 edycji starają się unikać
"gra batmanem" jest często normą poprzednich edycji systemu. Specyfika piątki skupia się na próbie "odbatmanienia" wampirów. Owszem masz moce, ale przede wszystkim jesteś nieumarłym ćpunem, starającym się opóźnić niefortunną równię pochyłą twojej degeneracji.
 
__________________
Our obstacles are severe, but they are known to us.
Amon jest offline