Na wstępie: podziękujmy mentorowi Arvelusowi za rozpisanie nam rozwoju postaci poprzez Predyspozycje/Uzdolnienia/Aptitudes.
Zapiszcie sobie jego posta ([Koszary] Warsztaty OW - Vivere Militare Est), będziemy z niego korzystać - tak teraz, jak i w połowie sesji i na końcu (w takich momentach przewiduję rozdawanie nagród expowych postaciom).
W sprawie regimentu: było trochę liczenia oraz zliczania głosów "albo albo" w odniesieniu do wzajemnie wykluczających się opcji, a także kombinowania nad łamaniem patów. Ostatecznie stanęło na poniższym.
Homeworld: Fortress (przewaga 4 vs 3/2; weźmie się taki, który nie lubi się z Orkzami, choć pomyłka/olewatorstwo urzędasów i przydzielenie do walk z orkami grupy, która nie lubi np. eldarów byłoby krotochwilne
).
Commander: Maverick (z miażdżącą przewagą 5 vs pojedyncze głosy).
Type: Mechanised Infantry (5 vs 2/1; Chimera pupsko dowiezie na miejsce, się pług z przodu doczepi).
Doctrine: Chameleoline (jednak 5 głosów vs ew. 4 na Die-Hards). [ZMIANA]
Z 12 punktów kreacji regimentu został 1 niewydany.
Generalnie nie wyszła zła ekipa. Dość "standardowa", ale solidna. Dobry sprzęt bojowy z przydziału, Chimera to całkiem groźny wóz (tylko lepiej z nim nie jechać na czołgi). Nie łamią się pod byle czym. I nienawidzą orków.
Może BG nie będą sobie super radzić z dżunglą Skrynne, to da radę to częściowo obejść (przewodnicy spośród autochtonów ze Skrynne-guard), a będą mogli prowadzić konkretne działania zaczepne przeciw orasom. Do pewnego stopnia może to przypominać regiment "kawalerii" U.S. Army z Wietnamu czy sowieckich zmecholi w "Avganie".
Mechaniczne zmiany do kart postaci wynikające z regimentu:
- Guard Flak Armor zachowujecie,
- Main Weapon = M36 Lasgun i 4 Basic Charge Packs (jeśli Wasza postać ma inną główną broń, np. boltpistol dla
komisarczyczki, ripper gun u ogryna czy hellgun u grenadierki, to możecie tego lasguna zamienić na laspistolet i 2 Pistol Charge Packs),
- Po jednej parze ręcznych granatów Frag i Krak (przeciwpancerne),
- do bazowego Agility dodajecie +3,
- od bazowego Perception odejmujecie -3,
- każdy dostaje Skill: Operate (Surface), u postaci Stalowego wbija się na +10,
- każdy dostaje talent Rapid Reload,
- każdy dostaje talent Resistance (Fear),
- do dwóch wybranych statystyk dodajecie +3 (wybieracie spomiędzy Ballistic Skill, Willpower, Toughness),
- garść umiejętności: Common Lore (Imperium, War, Imperial Guard) oraz Linguistics (Low Gothic) - jeśli ktoś już to ma, to wbija na wyższy lvl (+10),
- wybór talentu: Nerves of Steel
lub Sprint,
- do Background Traits dodajecie rzeczy z homeworld: Hated Enemy (Orkz) i Bred for War.
Mając powyższe, możecie dokończyć rozwój postaci za startowego expa. Zmiany te podsyłajcie mi i/lub mentorom na PW. Musimy też ustalić jakie są ulubione bronie specjalne i ciężkie regimentu. Dostępność co najmniej Very Rare i większa. Bronie specjalne to np. granatnik, miotacz płomieni, karabin plazmowy, karabin melta. Broń ciężka przykładowa to ciężki bolter, ciężki stubber (kaem), ciężki flamer, multimelta, las-działko, autodziałko, wyrzutnia rakiet, moździerz, multilaser.
Oprócz tego możecie jeszcze raz zrobić listę extra szpeju, biorąc pod uwagę typ regimentu. Macie 30+2 pkt. do wydania na rzeczy z tabeli 2-6, str. 69 podra głównego.
EDIT - pochyliłem się nad wszystkimi Waszymi propozycjami dot. szpeju i wyszło mi coś takiego:
- podbicie Guard Flak Armour (i/lub Storm Trooper Armour u Grenadierki) do Best Craftsmanship (10 pkt.),
- Filtration Plugs (5),
- Photo-visor (8),
- Poor Craft. Lho-sticks (3),
- Good Craft. Recaf (3),
- Good Craft. Tranq (3).