Alex, to sonda, więc jadąc komunałem - każdy głos i każda opinia się liczy.
_____
Kult jest na tyle specyficzny, że BG i ogólnie ludzie, szczególnie, jako jednostki, są nic nieznaczącym mięsem. Co prawda w najnowszej edycji troszkę to, jakby złagodzono i dano graczom więcej nadziei, ale nadal wielkich szans na sukces i szczęście, to nie ma jak zajrzysz za zasłonę Iluzji.
W tym aspekcie mechanika, jakby odwzorowuje to założenie. Rozumiem jednak o co ci chodzi.
Oczywiście nawet w Kulcie można poprowadzić opowieści kładące mniejszy nacisk na psychologiczny aspekt horroru. Można wyeksponować element gore, miejskich legend i iść bardziej w kierunku urban fantasy a'la Świat Mroku, czy też ująć wszystko bardziej pulpowo.
Pewnie niejedne ortodoks dostałby gęsiej skórki,ale wystarczy wspomnieć o takim filmie jak Harry Angel, czy 9 wrota i mamy pulpowy Kult.
Tym samy możemy złagodzić iście depresyjny ton całości systemu.
_____
Takie drobne mechaniczne zmiany, zawsze da się obgadać, czy to w rekrutacji, czy już w samej sesji. Tym bardziej, że jeśli chodzi moje podejście do takich kwestii, to zawsze idę na rękę graczom i wspieram, czy też nawet daję fory tym, którzy potrafią przejąć inicjatywę, ciężar gry i pociągnąć opowieść.