|
Sondy rekrutacyjne W tym dziale możesz umieścić sondę na temat zbliżającej się rekrutacji, zasadności swoich pomysłów lub po prostu "zbadać rynek" pod kątem przyszłej sesji - zarówno z pozycji gracza jak i MG. |
Zobacz wyniki ankiety: W co byś zagrał/-ła? | |||
1. Amber - Koryfeusze spętani | 2 | 9.52% | |
2. Warhammer - Augur | 8 | 38.10% | |
3. Pagania - Sen o przebudzeniu | 5 | 23.81% | |
4. Kult - Divinity Lost - Powrót/Potwór | 11 | 52.38% | |
Sonda z Wielokrotnym Wyborem Głosujących: 21. Nie możesz głosować w tej sondzie |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
02-09-2022, 18:57 | #12 |
Reputacja: 1 | Alex, to sonda, więc jadąc komunałem - każdy głos i każda opinia się liczy. _____ Kult jest na tyle specyficzny, że BG i ogólnie ludzie, szczególnie, jako jednostki, są nic nieznaczącym mięsem. Co prawda w najnowszej edycji troszkę to, jakby złagodzono i dano graczom więcej nadziei, ale nadal wielkich szans na sukces i szczęście, to nie ma jak zajrzysz za zasłonę Iluzji. W tym aspekcie mechanika, jakby odwzorowuje to założenie. Rozumiem jednak o co ci chodzi. Oczywiście nawet w Kulcie można poprowadzić opowieści kładące mniejszy nacisk na psychologiczny aspekt horroru. Można wyeksponować element gore, miejskich legend i iść bardziej w kierunku urban fantasy a'la Świat Mroku, czy też ująć wszystko bardziej pulpowo. Pewnie niejedne ortodoks dostałby gęsiej skórki,ale wystarczy wspomnieć o takim filmie jak Harry Angel, czy 9 wrota i mamy pulpowy Kult. Tym samy możemy złagodzić iście depresyjny ton całości systemu. _____ Takie drobne mechaniczne zmiany, zawsze da się obgadać, czy to w rekrutacji, czy już w samej sesji. Tym bardziej, że jeśli chodzi moje podejście do takich kwestii, to zawsze idę na rękę graczom i wspieram, czy też nawet daję fory tym, którzy potrafią przejąć inicjatywę, ciężar gry i pociągnąć opowieść. |