Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 05-04-2023, 16:36   #1
Lord Cluttermonkey
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
[D&D 5E | Forgotten Realms] Dungeon of the Mad Mage - Clutterbane's Solo Run


Ten wątek będzie dokumentować moje solowe rozgrywki w RPG - występuję tu zarówno w roli Mistrza Podziemi, jak i gracza. Niezaznajomionym z tą formą gry mogę polecić poszperać w Sieci - napisano już wiele na ten temat, choćby tu czy tam.

ZAŁOŻENIA:
  • Gram w Dungeon of the Mad Mage wspartą toną materiałów z DM's Guild jak chociażby kultowy Companion do tej oficjalnej kampanii
  • Mistrz Podziemi będzie emulowany za pomocą Mythic GM Emulator 2nd Edition (szczególnie rozdziału dot. stosowania tej gry z gotowymi przygodami), tabel losowych i innych narzędzi, które uzbierałem w trakcie wielu lat prowadzenia
  • Będę grać w tą przygodę tylko jedną postacią, więc wszystkie wyzwania będą odpowiednio dostosowywane w dół (np. zamiast napotkania czterech goblinów napotkam tylko jednego a jakiś level boss będzie zadawał tylko 1/4 obrażeń i posiadał 1/4 hp)
  • Jako że bardzo dobrze znam ten moduł (poprowadziłem w niego ponad 50 sesji, z których niektóre były streamowane), będę stosował wiele narzędzi, które sprawią, że ten dungeon będzie dla mnie świeżym doświadczeniem, ale niekoniecznie będzie odpowiadał treści oficjalnej kampanii
  • Regularność odpisów: Przynajmniej raz w tygodniu, ale postaram się robić to częściej
  • I to w zasadzie tyle, zapraszam do lektury - zaczniemy od tworzenia postaci
TWORZENIE POSTACI:

Zaczniemy nietypowo, bo od wylosowania tajemnicy mojej postaci - listę takowych zaczerpnąłem z Character Secrets - Waterdeep: Dungeon of the Mad Mage autorstwa Wyatta Trulla. Podręcznik dostępny jest na DM's Guild. Mamy łącznie trzydzieści trzy tajemnice postaci. Rzucam więc 1d33 i...

Cytat:
ZHENT DRUGRUNNER

I have been sent into Undermountain to rendezvous with a Luiren spring cheese dealer in Skullport. This addictive drug puts halflings into a deep stupor; it is priceless and incredibly illegal. The Zhentarim is quite interested in smuggling it into Waterdeep.

I have been given 1,650 gp by my betters to pay for the cheese and I can expect a 750 gp reward for risking my neck to retrieve it.

I know thieves' cant.

ADDITIONAL INFORMATION
The secret-bearer's contact is Gharz Stonedark, manager of The Worm's Gullet (Area 35).
Pierwsza postać będzie Zhentarimem. "W pakiecie" dostaję więc frakcję (oraz jej wrogów oczywiście), z którą (z którymi) mogę wchodzić w najróżniejsze interakcje, czarną reputację Zhenta i konkretne zadanie do zrealizowania w Porcie Czaszek. Odlot! Backgroundem postaci będzie najprawdopodobniej faction agent, a co z rasą i klasą?

W piątej edycji lubię prowadzić przerysowanym postaciom, wręcz marvelowskim. Taką też zamierzam stworzyć, czerpiąc garściami z pomysłów moich graczy, konkretnie zaś bulorwasa, który grał niemal identyczną postacią czy buildem. Traktuję to jako swego rodzaju hołd złożony prawdopodobnie najoryginalniejszej postaci mojej kampanii.


Zgubionego*, bo tak się nazywa ten awanturnik, trudno przypasować do jakiegokolwiek ludu Zapomnianych Krain (rasowo custom lineage). Po części może być i krasnoludem, i elfem, i człowiekiem... ZAPYTANY O SWOJĄ PRZESZŁOŚĆ, odpowiada, że był w Podgórze wiele razy, pod wieloma różnymi postaciami. Jego pamięć to chaotyczny zbiór porwanych wspomnień wielu poszukiwaczy przygód, którzy zginęli w Lochu Szalonego Maga. Podobnie jak jego ciało. To swego rodzaju Frankenstein złożony z ciał poległych awanturników pragnący ostatecznie tylko jednego - śmierci Halastera. Sojusz z Zhentarimami nie jest przypadkowy - próbował wiele razy pokonać Szalonego Maga i wie, że w pojedynkę jest to niemożliwe - choć traktuje Zhentów tylko jako narzędzia. Przez przerażający wygląd większość swego żywota spędza pośród cieni, ciemności nocy i mroków podziemi (klasowo i poziomem gloomstalker 5), czasami chichocząc przeraźliwie, a czasami zanosząc się traumatycznym płaczem.

Kluczowe punkty z karty postaci:
  • STR 12 DEX 16 CON 14 INT 12 WIS 13 CHA 8
  • Feats: Sharpshooter (custom lineage), Crossbow Expert (Gloomstalker 4)
  • Languages: Common, Undercommon, Thieves' Cant (ten ostatni z wylosowanej tajemnicy postaci)
  • W ramach custom lineage wybieram oczywiście widzenie w ciemnościach
Metagrowo ten pomysł na postać uzasadnia też poniekąd moją wiedzę wyniesioną z prowadzenia tej kampanii - Zgubiony pamięta śmierci wielu poprzednich awanturników, w tym pewnie tych prowadzonych przez moich graczy.

* Zgubiony swoją drogą to tłumaczenie Clutterbane jakie pojawiło się w polskiej wersji TES: Morrowind.

Dzisiejszy wpis zakończę wylosowaniem pierwszej sceny jako zdarzenia losowego (random event) według Mythic GM Emulator 2nd Ed - nie zaczynam od zejścia przez studnię w "Ziejącym Portalu" tak jak w oficjalnej kampanii, ponieważ chcę się pozytywnie zaskoczyć.

POCZĄTEK PRZYGODY:

Cytat:
Random Event Focus Table
1d100 = 43
NPC Negative

Do zignorowania - lista Bohaterów Niezależnych jest póki co pusta, zresztą jeszcze nie powstała

Current Context
2d100 = 77, 27
repair, environment
Coś w Waterdeep spowodowało poważne trzęsienie ziemi. Coś, bo nie wiadomo do końca co. Mieszkańcy są przerażeni. Kilka budynków i ulice pomiędzy nimi zniknęły pod ziemią. Podczas akcji ratunkowej i wciąż trwającego remontu odkryto nowe wejście do Podgóry. Zgubiony udaje się tam pod osłoną nocy chichocząc sam do siebie. Tutaj zaczyna się jego przygoda.

W której dzielnicy Waterdeep wydarzyło się trzęsienie ziemi? Rzucam 1d8 na poniższą tabelkę i...

Cytat:
1 - Castle
2 - C. of Dead
3 - Dock
4 - Field
5 - North
6 - Sea
7 - Southern
8 - Trades
W dokach! W waterdhaviańskich dokach nocą może być niebezpiecznie. Czy spotykam kogoś po drodze?

Cytat:
Waterdeep City Encounters
1d100 = 45
Muggers
2d4 = 6
Jak wygląda ta ulica?

Cytat:
Alleyways: Appearance
1d100 = 22
5 ft., dirt floor; charcoal graffiti marks the walls.

Czy napisy na ścianie mają związek z Podgórą (Nearly Impossible). Tak (13 na 1d100)! Co dokładnie jest napisane?

Cytat:
Notes and Graffiti

1d4 = 4

Language - Written in a different language

Czy znam ten język? (50/50 or Unknown) Niestety nie (55), nie rzucam więc dalej.
Kilku zbirów czai się na sakiewki tych, którzy nierozważnie wyszli z domów po zmroku? Czy zdołają mnie zaskoczyć? Rzut 1d20+0 = 6 przeciw mojej pasywnej Percepcji niewiele da. Nawet jeśli bym ich nie widział, to słyszę ich rozmowy i ruchy.

Czy oni mnie zauważyli? Co prawda wciąż mogą mnie usłyszeć, ale przypominam, że widzę w ciemnościach i jestem klasowo gloomstalkerem, więc dzięki umbral sight jestem niewidoczny w ciemnościach, jeśli ta ulica tudzież uliczka jest nieoświetlona. Raczej jest, inaczej wybraliby inne miejsce na zasadzkę (Nearly Impossible). Wynik 22 na 1d100 potwierdza moje przypuszczenie, ale generuje losowy zwrot akcji... Remote event (4 na 1d100), czyli coś, co się dzieje gdzieś w szerszym świecie gry.

Cytat:
Meaning table: Actions 1
1d100 = 45, 6
flee, arrive
Zakradając się, słyszę o czym szepczą między sobą te opryszki. To aktorzy, którym nie do końca wyszła kariera na deskach teatru. Do niedawna kryli się w Podgórze, przebierając się za wampiry i żądając od awanturników schodzących przez studnię w karczmie Durnana "cła w krwi lub złocie", ale musieli uciekać z megalochu (flee), kiedy pojawiła się tam nowa frakcja (arrive), która ich stamtąd wykurzyła. Ta frakcja to... DRUIDZI, czyt. bezpośrednia inspiracja z Old School Guide to Dungeon of the Mad Mage dostępnego na DM's Guild, z którego korzystałem przy kampanii stołowej. Zaś aktorzy teatralni to frakcja prosto z Dungeon of the Mad Mage, jednak jako że prowadziłem tą kampanię moim graczom to pamiętam sztuczkę z przebierankami za wampirów i taki zwrot akcji nawet jest mi na rękę.


 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 02-05-2023 o 12:05.
Lord Cluttermonkey jest offline