Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 01-05-2023, 21:28   #3
Lord Cluttermonkey
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Ok. Dawno mnie tu nie było - to trzeba przyznać. Karty postaci zresztą też nie dokończyłem, ale mam tak przemożną chęć powrotu do Podgóry, że nie mogę przestać myśleć o tym wspaniałym megalochu i coś muszę zrobić, nawet jeśli miała by to być zaledwie jedna linijka gry.


Zamierzam porozmawiać z tymi opryszkami. Tym bardziej, że wydają się powiązani z Lochem Szalonego Maga. Jaki mam w tym cel? Najchętniej to zawarłbym z nimi tymczasowy sojusz przeciwko wspomnianym druidom. Jak zareagują na Zgubionego? DMG w kwestii social interaction sugeruje wybrać starting attitude, ale ja wolę bardziej staroszkolną metodę - rzut na reakcję. Może już na wstępie tej kampanii zaznaczę, że w rozmowach z bohaterami niezależnymi będę mocno wspierać się "On the Non-Player Character" Courtneya Campbella - ta książeczka daje solidny fundament pod zasady do interakcji społecznych.

Cytat:
initial reaction roll
2d6-1 = 3+3-1
gdzie -1 za Charyzmę Zgubionego
unfriendly
intimidate
Nie zaczęło się dobrze. Nawet jeśli mnie nie widzą, a tylko słyszą mój głos dochodzący gdzieś z mroków waterdhaviańskiej alei, na propozycję rozmowy o wspólnym wrogu (tj. wspomnianych w nerwowych szeptach druidach) czy wspólnym interesie (jakim mogłoby być zejście do Podgóry), zareagowali próbą zastraszenia mnie. Pewnie próbują odegrać dobrze wyćwiczoną rolę wampira, co już wiele razy ratowało ich z różnych opresji i zwykle działało na napotkanych poszukiwaczy przygód.

Oczywiście Zgubiony nie należy do tych, których łatwo zastraszyć. Na żądanie "cła w krwi lub w złocie" mogę tylko żartobliwie odpowiedzieć, że moja krew rzadko kiedy trafia w gusta faeruńskich wampirów, a złota za wiele nie mam, bo do Podgóry się dopiero wybieram, ale możemy się przydać sobie nawzajem, szczególnie jeśli moi rozmówcy potrafią zmieniać się w nietoperze, jak na prawdziwych wampirów przystało. Czy żart rozbawi odbiorców? Zgubionego może i śmieszy, ale pamiętajmy, że to nie build kabareciarza, a inteligentnego drapieżnika grasującego w ciemnościach. Łatwo o sukces nie będzie.

Cytat:
1) Joke
CHA (Performance) DC 20
1d20-1 z disadvantage = 14-1 lub 1-1 = 0
-1 za CHA Zgubionego
disadvantage za wrogie nastawienie - wynik poprzedniego rzutu

wynik porażki: all rolls this encounter -2

Źródło: "On the NPC", Courtney Campbell
Nie wszystkich bawi to samo. Niestety. Zanim ulegnę tym przerażającym krwiopijcom, powtarzającym właśnie swe żądania, zastanawia mnie jedno. "Cło w krwi lub w złocie." Co wampiry robią z całym tym złotem? Po co im ten cenny kruszec? Czy krew nie wystarczy? Zgubiony zadaje takie pytanie. Odpowiedzi zaś szukam w tabelach z drugiej edycji Mythic Game Master Emulator.

Cytat:
2) Question
Meaning Tables: Actions 1 & 2
2d100 = 23, 8
continue
benefits


Źródło: Mythic Game Master Emulator Second Edition
Zdawkowo i niechętnie, ale też chyba i nerwowo odpowiadają, że dzięki złotu mogą niby dalej korzystać z uroków dawnego, szlacheckiego stylu życia - waterdhaviańskie opery, teatry, wystawne bale...

Pytanie za pytanie - kim jestem, skoro uważam, że moja krew nie przypadnie do ich wampirzego gustu? Odpowiadam pod prąd, że jestem tym, kogo oni próbują udawać, co jest oczywiście kłamstwem - choć nie do końca, bo jakaś część Zgubionego, na przykład wątroba, mogła być kiedyś częścią ciała prawdziwego wampira. Czy uwierzą w moje banialuki? Sprawdźmy.

Cytat:
3) Bluff
CHA (Deception) DC 10
-1 za CHA Zgubionego
+3 za biegłość w umiejętności
disadvantage za wrogie nastawienie - wynik poprzedniego rzutu
-2 za nieudany żart - wynik poprzedniego rzutu

1d20 = 4 lub 7 = 4

wynik porażki: lowers attitude
Po tym bezczelnym kłamstwie moi rozmówcy zamierzają mi pokazać, kto tu jest prawdziwym wampirem. Zostanie to rozstrzygnięte tutaj, nocą, w brudnej i wąskiej alei doków Waterdeep, przy użyciu siły. Zgubiony kontra sześciu pseudowampirów. Rzucamy na inicjatywę.

Cytat:
inicjatywa Zgubionego
1d20+3+1 = 12+3+1 = 16
+3 za DEX Zgubionego
+1 za WIS Zgubionego (dread ambusher)
Cytat:
inicjatywa pseudowampirów
1d20+1 = 13 = 13
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 03-05-2023 o 11:14.
Lord Cluttermonkey jest offline