Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 24-08-2023, 17:12   #1
Gladin
 
Gladin's Avatar
 
Reputacja: 1 Gladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputacjęGladin ma wspaniałą reputację
12 snotlingów zbudziło się ze snu - komentarze

Witam wszystkich w komentarzach do sesji snotlingocentrycznej.
Parę technikaliów.

Lista dostępnych snotów:
  1. Przykurcz (Pliman) - poszukiwacz złota
  2. Trartex (Elenorsar) - złodziej włamywacz - płonoł jak żywa pochodnia (samozapłon)
  3. Tfardy (Stalowy) - piłka do snotballa
  4. [NPC] Gobelin (Brilchan) - cyrkowiec trubadur - uszczelony przez goblina
  5. [NPC] Snarlack Zielona Łodyga (Anatem44) - aptekarz - zabity przez barda Kaspara Weitza
  6. Yb (BG) - kuchcik
  7. NPC Glut wykrwawił siem pomimo wysiłków Snara
  8. NPC Chwost Pogromca Gryfonów - zabity przez druida Szare Futro
  9. NPC Dymek vel Yoda, Mistrz Sztuk Walki - zginoł od pułapki, którom z premedytacjom uruchomił Trartex
  10. NPC Pluj, odnalazł pułapkem, której nie potrafił znaleźć Trartex
  11. NPC, zasztyletowany przez Trartexa
  12. NPC, ukamieniowany przez Przykurcza
  13. Czmych (Marrrt) - przepatrywacz (snot bonusowy!)

To jest sesja testująca scenariusz! Może być niezrównoważona.

PVP: absolutny brak!
Snotlingi... jak podaje podręcznik do pierwszej edycji: „... są najmniejszą z ras goblinoidalnych. (...) Członkowie społeczności rozpoznają się nawzajem po zapachu i snotlingi zadają sobie dużo trudu, aby utrzymać właściwy odór. Istoty te są bardzo towarzyskie i zawsze zjawiają się w dużej liczbie; nienawidzą samotności. (...) nic nie wytwarzają i wolą kraść i przerabiać dobra innych ras. Dlatego też noszą często bardzo prymitywne ubrania - zwykłe opaski biodrowe i szmaty. Snotlingi atakują otwarcie tylko wtedy, gdy mają co najmniej dziesięciokrotną przewagę liczebną. W innych przypadkach wolą pozostawać w ukryciu i stosować taktykę „uderz i uciekaj". Ich bronią są przeważnie noże (...) oraz małe włócznie, topory i maczugi. Używają również sieci, a wiele społeczności hoduje dziwaczne i trujące grzyby, z których wytwarzają „broń zarodnikową". W przeciwieństwie do innych ras goblinoidalnych, snotlingi mają charakter neutralny. (...) Posiadają zwierzęcy spryt, który chroni je przed głupotą. (...) są odporne na oddziaływanie pleśni (...) widzą w ciemności na odległość 10 metrów".

To znaczy, że jak rozpoczyna się walka, to każdy kombinuje, jak pokonać wroga. A nie jak uciec albo wepchnąć kosę innemu graczowi! Jeżeli opanuje was strach, to napiszę o tym, i wtedy odgrywacie strach.

Wczucie się w postać: sesja ma być z przymrużeniem oka i humorem. Postarajmy się wspólnie zbudować taki klimat i dobrze się bawić.

Częstotliwość odpisów: odpisujemy do 72h od mojego wpisu. Nie pilnuję waszych terminów. Kto się spóźni, traci kolejkę. Można odpisywać częściej, ale wymóg, aby w międzyczasie ktoś inny coś napisał.

Długość odpisu
: dowolna.

Język polski: ze wzglendu na specyfikem sesji, nie trzeba pisać poprawnom polszczyznom. Aby nadać postom jednolity jenzyk snotliński, zabrania siem używać literek ą i ę - trzeba zamienić je na ich fonetyczny zamiennik. Wprowadza to klimat a nie jest przegienciem jenzykowym. Osoby z problemami ortograficznymi nie będą musiały się martwić

Wygląd postów: proszę stosować justowanie, bez wcięcia. Nie zmieniać czcionki. Nawiązania do innych postaci graczy wytłuszczamy.
- Wypowiedzi oznaczamy myślnikami i piszemy kursywą. Piszemy w 3 osobie liczby pojedynczej, w czasie przeszłym.

Gdoc: bez gdoca, discorda i innych takich. Użycie wątka komentarzy ograniczamy do minimum. Pytania i deklaracje zawieramy w odpowiedni sposób w wątku sesyjnym.

„Pleśniak chciał iść do patyka, co to sterczał ze ściany i popaczyć. Może zobaczy, do czego on je? Tak se myślał, że może trza za niego pociągnąć?" albo „Smrodek pietrał się iść dalej, ale gdyby tak od kamulca do kamulca... to by może i wypaczał, co tam za rogiem korytarza może być, zanim to cuś się na niego rzuci?" albo „Chwast zerknął, czy da radę pobiec do tego leżącego cacka i chwycić za nie, zanim bestyja, co zżarła właśnie Smrodka, skuma, o co biega. Bardzo chciał to coś i może to coś pomoże im ukatrupić stwora? Ale przeca nie będzie dylał, jeżeli nie będzie na to szans. Wtedy to już lepiej ciskać czym popadnie stąd, gdzie stoi. Tu jest bezpieczniej niż tam..."

Żeby w komentarzach nie pisać pytań w stylu „jak jest daleko do...", „czy zdążę dobiec do...", „co widzę?". Zamiast tego w sesji zapisać przemyślenia, czy co tam snotlingi mają, na temat tego, co chcą zrobić.

Staramy się pisać tak, aby czynności nie były dokonane, aby zrobić mi furtkę na ew. nieudane działania czyli „sięgnął po leżący na ziemi miecz” zamiast „podniósł leżący na ziemi miecz”. Bo może nie dać rady go podnieść, miecz może go porazić, może być iluzją, albo ktoś go ubiegnie. Tylko bez przeginania w drugą stronę. Np. „pomyślał, by sięgnąć po miecz” to już będzie trochę przesada. Tak z głową proszę do tego podejść

Mechanika? Gramy na pierwszej edycji Warhammera. Wszystkie rzuty wykonuję ja. Nie podaję ich do wiadomości (wymagałoby to ode mnie dodatkowej pracy kosztem czasu na samą sesję). Wszystkie wasze karty prowadzę ja. Możecie prowadzić je dla siebie we własnym zakresie, ale pierwszeństwo ma to, co mam na komputerze. Dużą wagę będę przykładał do obciążenia postaci (sic!).

Długość sesji: gramy przez 5-6 miesięcy. Jeżeli uda wam się w tym czasie znaleźć wyjście z miejsca, w którym się obudziliście i wrócić do siebie - to odnieśliście sukces!

Awans postaci: mimo tak krótkiego czasu w trakcie sesji przewiduję zdobywanie doświadczenia i rozwój postaci. Snotlingi żyją krótko i intensywnie!


Awatary: wysokość max 300, szerokość dokładnie 200. Wstawiacie sami. Jeżeli ktoś nie potrafi dostosować lub wstawić, to daje znać tutaj w komentarzach.

Uwaga! Trzeba będzie ruszać głową, wszędzie będą rozmieszczone przedmioty, które mogą zwiększyć przeżywalność, ale ich zastosowanie wcale nie będzie oczywiste.

Przeszukiwanie: w poprzedniej sesji gracze bardzo rzadko deklarowali, że chcą coś przeszukać. Efekt był taki, że ominęło ich wiele fajnych przedmiotów oraz niespodzianek (niekoniecznie fajnych). Deklarowanie przeszukania całego pomieszczenia, bez wskazania konkretnego miejsca/przedmiotu będzie rozliczane jako pobieżne przeszukanie całości. Bardziej precyzyjne deklaracje przyniosą więcej znalezisk.

O czymś zapomniałem i chcecie się może zapytać?

Wątek sesyjny ([WH1ed] 12 snotlingów zbudziło się ze snu)

Start sesji: sesja pełną parą ruszy od września. W przyszłym tygodniu jestem częściowo niedostępny. Jeżeli ktoś chce zacząć już pisać w wątku sesyjnym, to nie ma sprawy.

Znamy się: zakładam, że wszystkie snoty znają się nawzajem (część graczy zna się z poprzedniej przygody). Wszyscy żyjecie w krainie snotów rządzonej przez Króla Krowulca. Mogliście do tych snotów dołączyć już po zakończeniu poprzedniej przygody i życ sobie szczęśliwie z dala od gobasów, orkasów, krasnoludów czy ludziów w tym ryju-na-ziemi.

Jeżeli ktoś jednak chciałby być niezwiązany z pozostałymi, to da się to też zrobić, tylko proszę o info w komentarzach.

Kontakt na wypadek, gdyby forum padło, discord gladin.the.dwarf. Możecie dodać mnie od razu do znajomych.

W wątku sesji, jeżeli klikniecie „Sesja RPG” --> Komentarze, to przeniesie was od razu do tego wątku z komentarzami.
 

Ostatnio edytowane przez Gladin : 02-03-2024 o 17:54.
Gladin jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem