Cytat:
ZHENT DRUGRUNNER
I have been sent into Undermountain to rendezvous with a Luiren spring cheese dealer in Skullport. This addictive drug puts halflings into a deep stupor; it is priceless and incredibly illegal. The Zhentarim is quite interested in smuggling it into Waterdeep.
I have been given 1,650 gp by my betters to pay for the cheese and I can expect a 750 gp reward for risking my neck to retrieve it.
I know thieves' cant.
ADDITIONAL INFORMATION
The secret-bearer's contact is Gharz Stonedark, manager of The Worm's Gullet (Area 35).
|
• Karty postaci w dowolnym formacie.
• Najważniejsze żeby postać dała się w ten czy inny sposób lubić pozostałym graczom - kampania jest wystarczająco trudna, że nie potrzeba utrudniać sobie PvP.
• W kwestii historii postaci warto się zastanowić, czemu postać w ogóle do tej Podgóry zamierza złazić (i to pewnie niejeden raz). Chętnie pomogę coś wymyślić.
•
Alignment (Charakter / Światopogląd) postaci raczej dowolny - najlepiej pasują tacy howardowsko-leiberowscy awanturnicy żądni chwały i złota, ale widziałem też skrajnie chaotyczne czy praworządne postacie w akcji.
• Ekwipunek postaci taki jak na pierwszym poziomie, czyli z klasy i z backgroundu. Można sprzedawać i kupować po cenach podręcznikowych.
• Limit graczy: 4. Na tylu jest pisana ta kampania.
• BHP: W kwestii nieprzyjemnych tematów gramy jakby to było jakieś cRPG na Infinity Engine - takie tematy które mają największą szansę pojawić się to te związane z przygodami w ciemnych podziemiach pełnych potworów i uprawianiem szlachetnej profesji
murder hobo: klaustrofobia, arachnofobia, nyktofobia, tortury, gore, body horror, itp.
• W Zapomniane Krainy gramy bardziej "conanicznie" niż kanonicznie - skupiamy się przede wszystkim na awanturnikach wykreowanych przez graczy i ich przygodach w Podgórze. Miejscem akcji jest przede wszystkim megaloch, który z czasem może posłużyć, ale nie musi, za centrum szerszej zakresem kampanii na Wybrzeżu Mieczy.
Timeline to 1357 DR Rok Zgubionego - nie Rok Księcia, bo mędrzec Alaundo inaczej przepowiedział lata (alternatywny timeline). Nie interesują mnie tzw. RSEs i zmiany jakie za sobą niosą (Czas Kłopotów, Czaroplaga, Drugie Rozbicie, itp.).
• Jeśli ktoś chce sobie odświeżyć
lore to wystarczy
ten filmik.
• Jak to w starej szkole pilnujemy upływu czasu, mamy spotkania losowe, testy reakcji, nacisk na kombinowanie, dogadywanie się z frakcjami zamieszkującymi loszek, a nie każda interakcja z potworami kończy się walką, a jeśli już - niekoniecznie ta walka trwa do śmierci.
• Zasad domowych będzie raczej tyle, co kot napłakał, choć tam, gdzie 5E nie ma zbyt sprecyzowanych zasad lub nie radzi sobie szczególnie dobrze (inne “filary gry” niż walka, chociażby ekonomia czy zarządzanie twierdzą - tak, moja ekipa miała drowią twierdzę w Podgórze), wspieram się naprawdę przemyślanym ACKS i ogólniej doświadczeniami wyniesionymi z czytania i grania w OSR-y i starsze edycje D&D.
• Eksplorację lochu i mało skomplikowane walki będziemy grać w formie
theater of the mind (czyli bez mapki).
•
Tutaj możecie posłuchać i pooglądać, jak prowadzę ten loch! Status rekrutacji:
•
Arsinoe - TAJEMNICA POSTACI wylosowana i wysłana na pw
•
Kerm - KP gotowa (
Lorinor -
Half-elf | Draconic Sorcerer 5 | Noble)
•
Alex Tyler - TAJEMNICA POSTACI wylosowana i wysłana na pw
•
Lord Melkor - KP gotowa (
Garrick -
Half-drow | Scout 5 | Criminal - Spy)
•
Panicz - TAJEMNICA POSTACI wylosowana i wysłana na pw
•
Mi Raaz - KP gotowa (
Fulgrim -
Aasimar | Conquest Paladin 3 / Undead Warlock 2 | Charlatan)