Cool. Dzięki.
Przy łupieniu ekwipunku czy skarbów warto wziąć pod uwagę obciążenie - bardziej tak na przyszłość niż teraz, bo teraz za wiele chyba nie ugracie - jakieś flaszki z olejem, monety, itp.
Mnie się często nie chce liczyć tego przedmiot po przedmiocie, więc mam taką szybką heurystykę, że:
- ciężki rynsztunek (np. zbroja kolczuga lub cięższa plus do tego kilka sztuk broni) zmniejsza szybkość o jedną kategorię, np. z bazowego 120' do 90',
- znaczna ilość ekwipunku do poszukiwania przygód (czyli plecak pełen racji żywnościowych, liny, etc.) zmniejsza szybkość o jedną kategorię, np. z 90' do 60',
- znaczący skarb (np. skrzynia pełna złota) zmniejsza szybkość o jedną kategorię, np. z 60 do 30'.
czyli ktoś popylający w płycie i z młotem dwuręcznym, z plecakiem pełnym ekwipunku i jeszcze złupionym sporym skarbem porusza się tempem żółwia.
Gdyby ktoś był pokrzywdzony tym
rule of thumb to wtedy można policzyć sobie obciążenie sztuka po sztuce ekwipunku i wykazać, że jest inaczej.