Wyświetl Pojedyńczy Post
Stary 07-05-2024, 11:42   #2
Lord Cluttermonkey
 
Lord Cluttermonkey's Avatar
 
Reputacja: 1 Lord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputacjęLord Cluttermonkey ma wspaniałą reputację
Dobrze, że ten wątek nie został do tej pory zarchiwizowany, bo naszła mnie chęć na rozegranie czegoś solo. Moje poprzednie wysiłki w tym zakresie zostały zarchiwizowane na moim Google Drive i usunięte z LI. Startuję więc z czystą kartką i zobaczę, gdzie mnie to zaprowadzi.

Tym razem idę w kierunku zupełnego minimalizmu. Non-setting. Jak najmniej ustaleń na początku. Jak najbardziej zdawkowe opisy. Żeby nie ograniczać się zbytnio już na samym początku gry.

Będę grać w oparciu o Adventurer Conqueror King System, upraszczając sobie życie tam, gdzie uznam za słuszne.

Zacznę od wylosowania cech postaci (metodą 3d6 in order).

STR: 16 (+2)
DEX: 15 (+1)
CON: 9
INT: 8 (-1)
WIS: 8 (-1)
CHA: 13 (+1)

Wyglądają na tyle dobrze, że nie zamierzam nic modyfikować, a według zasad mógłbym.

Klasa? Niech będzie klasycznie wojownik (fighter), ze względu na wysokie STR.

Zaczynam na pierwszym poziomie, zero punktów doświadczenia.

Rzucam 1d8 na hp - wynik 6.

Attack and Saving Throws - rzuty obronne modyfikuję o WIS (opcjonalna zasada z Heroic Fantasy Handbook, która mi się podoba), rzuty na atak o STR lub DEX.

Petrification & Paralysis 16+
Poison & Death 15+
Blast & Breath 17+
Staff & Wands 17+
Spells 18+
Attack Throw 8+ dla walki wręcz, 9+ dla walki dystansowej

Rzucę 3d6 i skorzystam z gotowego template dla klasy - wynik 10, więc mój poszukiwacz przygód był jakiegoś rodzaju strażnikiem.

Cytat:
Template: Guardsman

Proficiencies: Alertness, Signaling

Alertness: The character gains a +4 bonus on any proficiency throws to hear noises and detect secret doors. With a proficiency throw of 18+ he can notice secret doors with just casual observation. He gains a +1 bonus to avoid surprise.

Signaling (G): The character knows how to transmit messages to other signaling specialists of the same military force, culture, trade guild, or other organization. This is similar to learning an additional language. The character must specify the style and culture of signals that he has learned when he takes this proficiency. Examples of signals include naval flags, cavalry trumpets, or smoke signals.

Starting equipment: Glaive, flanged mace, wooden shield, chain mail armor, armiger’s tunic and pants, low boots, backpack, lantern, 2 flasks of military oil, 1 week’s iron rations, 10gp
Do ekwipunku dokupię jeszcze:
- pochodnie,
- coś do ich rozpalania (tinderbox).

Nie jestem fanem rozległego opisywania postaci pierwszego poziomu, więc tak ogólnie to ochotnik, który w lokalnej milicji nie dostał zbyt wiele poza morderczą musztrą, tak więc zbiegł wraz z rynsztunkiem, aby zostać awanturnikiem. Alignment w najlepszym razie neutralny.

Loch będę generować korzystając z zasad Gygaxa opublikowanych w The Strategic Review bardzo dawno temu. Zapowiada się co najmniej ciekawie, bo po zejściu po schodach nie widzę żadnej dalszej drogi.


Szukam sekretnych przejść. Do skutku, oczywiście ryzykując przy tym spotkania losowe. Mimo posiadania Alertness udaje się dopiero za czwartym razem. W świecie gry minęło więc jakieś czterdzieści minut i wypaliłem prawie jedną pochodnię, ale odkryłem zaczepy w posadzce - po ich uniesieniu zauważyłem ukryte pod posadzką schody prowadzące na niższy poziom. A zgodnie z filozofią staroszkolnego D&D - im niżej, tym niebezpieczniej.

Tak tylko wspomnę, że na "dungeon dressing" rzucam 1d100 według tabel opublikowanych przez Raging Swan Press. Bardzo polecam, tutaj dla porównania oryginalny wynik:

Cytat:
A hidden flight of stairs that lead up to another level can be triggered by a secret catch to rise up from the floor
 
__________________
[D&D 5E | Zapomniane Krainy] Megaloszek Szalonego Clutterbane’a - czekam na: Lord Melkor, Dust Mephit, Panicz, psionik
[Adventurer Conqueror King System] Saga Utraconego Królestwa - czekam na: Gladin, WOLOLOKIWOLO, Stalowy, Lord Melkor, Pliman

Ostatnio edytowane przez Lord Cluttermonkey : 07-05-2024 o 14:10.
Lord Cluttermonkey jest offline   Odpowiedź z Cytowaniem