|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
27-04-2013, 15:59 | #21 | ||
Reputacja: 1 | Z zapowiedzianych osób to faktycznie - została kanna Jeszcze do końca majówki jest czas na kogoś nowego a potem zobaczymy kogo mam i co wybiorę. Do jutra powinienem podrzucić trochę więcej info odnośnie kilku technicznych aspektów gry. Kilka rozwiązań technicznych: 1) Umiejscowienie przygody w naszych czasach niesie za sobą jedną, niedopowiedzianą kwestię jaką jest istnienie literatury związanej z mitami Cthulhu, istnieniem Lovecrafta i jego następców. Nie można powiedzieć, że ich nie ma, bo tak nie jest. A z drugiej strony jeśli ktoś przeczytał kilka książek HPL to nie jest tak do końca nieświadomy istnienia czegoś nienazwanego. Dlatego każdy Badacz dostanie dodatkowo umiejętność nazwaną roboczo "HPL". Będzie ona opisywać właśnie znajomość literatury, gier, filmów i rzeźb będących swobodną twórczością na temat mitów. Oczywiście "Mity Cthulhu" nadal będą funkcjonować i będą obrazować prawdziwe podłoże mitów i jego znajomość. "HPL" będzie tylko częścią teoretyczną, hipotetyczną i niekoniecznie prawdziwą. W mechanice będzie to działać tak, że każda pełna dziesiątka umiejętności "HPL" będzie dodawana jako punkt do testów, gdzie testowane są "Mity Cthulhu". Przykład: Janek posiada HPL równą 56% zaś Mity 5%. Coś mignęło za oknem i zdążył tylko zobaczyć zielone oko oraz szponiastą łapę. Strażnik zarządza test Mitów by sprawdzić czy przypadkiem Janek nie rozpoznał tajemniczego ktosia zza okna. Postawą testu są Mity oraz 1/10 HPL co daje 5% + 5% czyli łącznie 10%. Jak widać umiejętność sprawdza się szczególnie na początku, gdzie prawdziwa wiedza o mitach jest jeszcze niska i wspomożenie jej przez znajomość literatury jest istotna. Gdy Badacz jest już doświadczony i posiada mity na poziomie 50 lub więcej to znajomość literatury nie jest już taka istotna. Dzięki temu nie pojawia się już odwieczne pytanie graczy do MG - "Czy znamy Lovecrafta?" oraz "Skoro przeczytałem "Zew Cthulhu to wiem jak wygląda Shantak". Umiejętność "HPL" i jej powiązanie w testach z Mitami załatwia sprawę raz na zawsze. Umiejętność "HPL" można wybrać w ramach punktów pochodzących z hobby. W koncepcie postaci można ją umieścić i określić na ile jest się oczytanym w kwestii Mitów. 2) Każdy z typów postaci dostanie jedną umiejętność unikalną, która ma pomóc w jej działaniach związanych z wykonywaną pracą. Oparte one są na trzech wskaźnikach, które posiada każdy Badacz czyli Pomysłowość, Szczęście i Wiedza. Doświadczony glina dostaje umiejętność "Policyjny nos" oparty na pomysłowości, Nowicjusz dostaje "Szczęście początkującego" oparte na szczęściu i wreszcie Specjalista dostaje umiejętność "Fachman" opartą na wiedzy. Każdą z tych umiejętności można będzie użyć określoną ilość. Startowo będzie to 5 razy. Każde jej użycie pomniejsza tą pulę aż spadnie do 0. Pula użycia umiejętności będzie się odnawiać, ale bardzo wolno więc lepiej nie szafować użyciem tych umiejętności. Co one dają? Odzwierciedlają właśnie to, na czym zasadza się koncepcja danej postaci. "Policyjny nos" dla doświadczonego policjanta to przeczucie, intuicja czy rodzaj wiedzy, która wynika z pracy w policji i przeżyć z tym związanych. Taki policjant, jak wchodzi do podejrzanego miejsca może od progu czuć, że coś jest nie tak. I nie będzie to poparte niczym poza jego przeczuciem. I to jest właśnie ta umiejętność. Bazuje na pomysłowości postaci. Gdy coś takiego zajdzie i Badacz będzie chciał użyć umiejętności, to testuje się pomysłowość i przy pozytywnym wyniku Badacz wie już, co jest nie tak lub co go zaniepokoiło. Przykład: policjant wchodzi do budynku i mieszkania, w którym mieszkał zamordowany. Przeszukuje kolejne pokoje, ale nic nie znajduje. Jednak z notatek i zeznań świadków wynika, że coś tu musi być. Kolejne testy przeszukiwania nic nie dają (są nieudane z uwagi na bardzo wysokie modyfikatory ujemne). Gracz deklaruje użycie "Policyjnego nosa". Testowana jest pomysłowość (bez modyfikatorów ujemnych). I jeśli wyjdzie, to Strażnik mówi, że udało się znaleźć skrytkę pod parapetem. Nowicjusz i jeszcze "Szczęście początkującego" będzie działać mechaniczne tak samo i fabularnie niemal tak samo. Chodzi o to, że "Szczęście początkującego" nie wynika z wiedzy czy doświadczenia tylko z łutu szczęścia. Taka sytuacja czasami się pojawia gdy ktoś zupełnie nowy trafia w 10 na strzelnicy albo wpada na trop poszukiwanego przez zupełny przypadek przeglądając stare zdjęcia. Umiejętność ma zastosowanie w przypadku, gdy nie ma podstaw do robienia testów dla postaci Wchodzicie do kompletnie nieznanego domu, gdzie teoretycznie nie ma niczego i nikogo. Badacz chce użyć szczęścia i po udanym teście okazuje się, że jednak coś tu jest i to nawet bardzo ważne. Każdy wtedy patrzy na nowicjusza i kręci głową z niedowierzaniem Umiejętność ta, co jest bardzo ważne, nie może nastąpić po nieudanym teście na jakąkolwiek inną umiejętność. To znaczy, że jeśli nowicjusz celuje w tarczę i chce trafić w jej środek wiedząc, że za plecami ma goniącego go psychopatę to musi wybrać czy trafiać normalnie czy skorzystać ze "Szczęścia nowicjusza". Jeśli chce trafić normalnie to użycie szczęścia już nie działa. "Policyjny nos" może nastąpić po nieudanych testach innych umiejętności bo to właśnie niepowodzenie wywołuje podejrzliwość. "Szczęście nowicjusza" albo jest albo go nie ma i tyle. "Fachman" to już niemal taka sama umiejętność jak każda inna, ale związana silnie z faktycznymi umiejętnościami jakimi dysponuje specjalista. Każda nieudana próba może być zastąpiona testem "Fachmana" w przypadku umiejętności. Jeśli specjalista jest komandosem zatem wszystko to, co jest związane z walką może być związane z użyciem "Fachmana" ale już otwieranie zamków nie. Z kolei specjalista w postaci medyka sądowego będzie miał możliwość powtórzenia rzutów związanych z przeszukiwaniem, chirurgią czy innymi takimi ale w strzelaniu do tarczy mu to nie pomoże. Te umiejętności są dość mocne i czasami ich użycie może drastycznie pomóc w śledztwie. Dlatego ich użycie oraz odnawianie jest limitowane. Sądzę, że nie będzie problemu z ich zastosowaniem podczas sesji. Spora dawka mechaniki tutaj niech nie przerazi nikogo, kto nie zna systemu. Ważne by czuł na czym polegają umiejętności a wszystkie wynikające z tego powiązania zostaną w mojej gestii. 3) I wreszcie ostatnia kwestia czyli SZPAN. To skrót od Systemu Zautomatyzowanego Panelu Akcji Niezerowych. Idea stosowania SZPANu jest prosta i przyjemna. Jak pisałem w rekrutacji - nie jest obowiązkowe rozgrywanie akcji dzięki SZPANowi. Kto chce to może się tak pobawić, a kto nie, ten podlega zwykłej mechanice do Zewu. A teraz już bez przedłużania to, czym jest SZPAN. Ten system zakłada, że gracz odpisując na mojego posta, w którym jest zadeklarowana jakaś akcja i do której musi się jakoś ustosunkować, może już przewidzieć wynik jego akcji nie czekając na moją odpowiedź czy wyniki rzutu kościami. Chodzi o to, że odpowiadając na mojego posta, w którym jest akcja, już wie, że akcja zakończyła się powodzeniem i może opisywać dalsze działania. Idea słuszna, ale wymaga jeszcze dopracowania i bez testów na forum się nie obejdzie. Szczególnie, że zaprzecza to dotychczasowej mechanice Zewu czy jakiegokolwiek innego systemu. Nie jest istotne jakie postać ma umiejętności bo w tym momencie będą liczyć się umiejętności pisarskie gracza a nie to, że jego postać zna się na toksykologii. To najsłabszy punkt tego gdyż rezygnuje z twardej mechaniki na coś na kształt storytellingu z lekką podbudową mechaniczną. Ma to też plusy odnośnie samego Zewu - pisanie. Tutaj kłania się "De profundis" i sesje jako zapiski w listach czy coś podobnego. Bo w SZPANie chodzi właśnie o pisanie. Trzeba napisać posta, w którym będzie zawarta akcja (i która ma się powieść), o określonej ilości znaków (łącznie ze spacjami) i z użyciem wyrazów, które wykraczają poza codzienną polszczyznę i które nawiązują do prozy Lovecrafta. Oto strona praktyczna SZPANu: W moim poście opisuję, jak Jack wychodzi na pole i dostrzega w oddaleniu las. Las zaczyna ruszać i Jack musi coś zrobić. Na końcu posta pojawia się zapis 300(4). To jest oznaczenie trudności SZPANu. Oznacza to, że postać, która chce tą akcję rozegrać przez SZPAN musi napisać posta o długości 300 znaków i zawrzeć 4 słowa, powiedzmy lovecraftowskie. Jeśli nie korzysta ze SZPANu to pisze normalnego posta, gdzie zawiera swoje działanie i czeka na moje rozliczenie akcji. Przyjmijmy, że postanowił uciekać z pola licząc, że nikt go nie dostrzegł i że ucieczka się powiedzie. Po dwóch rzutach na zręczność oraz spostrzegawczość stworów okazało się, że Jack niestety nie dał rady i stwory dopadły go na polu. Będzie się musiał bronić. A jak to wygląda od strony SZPANu? Gracz pisze następującego posta: Cytat:
Cytat:
Do końca rekrutacji został tydzień. Mam nadzieję, że tymi zapisami nikogo nie zraziłem a niezdecydowanych nie odstraszyłem. Z powyższego wynika tylko tyle, że punkty 1 i 2 są do zastosowania ale wykorzystują to, co w Zewie istnieje i nie wypacza to w żaden sposób mechaniki czy fabularnego podejścia. Punkt 3 jest totalnie dowolny i nie ma obowiązku jego stosowania przez co nie będzie wpływać na przebieg sesji. Zapraszam!
__________________ ...and the Dead shall walk the Earth once more _. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._ Ostatnio edytowane przez Yarot : 28-04-2013 o 13:44. Powód: Łączenie posta | ||
06-05-2013, 11:46 | #22 |
Reputacja: 1 | To ja podbiję temat. Weekend majowy minął. Można liczyć na oghłoszenie wyników? |
06-05-2013, 11:58 | #23 |
Banned Reputacja: 1 | Heh, no niby... Chociaż personalnie to "chciałabym, a boje sie" tych wyników i sesji |
06-05-2013, 17:47 | #24 |
Reputacja: 1 | Weekend minął, zgłoszenia mam i dziś wieczorem choć pewnie raczej jutro powiem kto wszedł do nowej jednostki śledczej. Ostatnie zgłoszenia dostałem rzutem na taśmę i muszę je przejrzeć.
__________________ ...and the Dead shall walk the Earth once more _. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._ |
08-05-2013, 17:59 | #25 |
Reputacja: 1 | No i jak tam z wynikami? |
08-05-2013, 18:30 | #26 |
Reputacja: 1 | Już piszę co i jak. Nie było trudno o tyle, że w zasadzie tylko jedna pozycja była bardzo silnie obsadzona ilością zgłoszeń. Dwie inne nie miały konkurencji, choć w przypadku doświadczonego gliny liczyłem na bardzo ciekawą sytuację. Zacznę zatem od tego przypadku. Ta rola i ta postać przypadła dla Hararda. Naprawdę wielki szacunek za postać i jej opisanie - niemal dogłębne. Na inne rzeczy będzie jeszcze czas, ale niemal od początku był to mój faworyt. I do końca rekrutacji nie został zagrożony choć SKV mógłby tu naprawdę powalczyć. Jego powody rozumiem i kto wie, może się jeszcze spotkamy w tej sesji Doświadczony glina trafia w ręce Hararda. Drugą postacią bez problemu był Specjalista - znów tylko jedno pełne zgłoszenie i postać. I ta postać trafia do Aschaara. Czyli jednak powinieneś się bać I ostatnia postać czyli Nowicjusz. Nie sądziłem, że tutaj będę miał problem z nadmiarem a jednak. Przyszło trochę zgłoszeń i było naprawdę ciężko wybrać to, które są dobre bo większość była Ostatecznie wybrałem dwie postaci z których musiałem wybrać tą jedną. I choć jest ciężko to wyboru trzeba dokonać. Postać nowicjusza, a w zasadzie nowicjuszki, trafia do liliel. Druga postać, z którą była walka to również dziewczyna od kanny. Jeszcze porozmawiam sobie na ten temat bo szkoda by było postaci. Póki co te trzy są już obsadzone i wymienieni mogą się szykować do grania. Dziękuję wszystkim, którzy brali udział, chcieli wziąć i którzy przesyłali PW ze słowami zachęty. Dziękuję wam bardzo. Zwycięzcom gratuluję i za kilka dni rozpocznie się otwarcie sesji. Wcześniej jeszcze chciałbym zamienić z wami kilka słów więc prosiłbym byście dali mi namiar na PW o dostępności waszej online by można było na chacie się spotkać - w przeciągu najbliższych dni. Kanna - do Ciebie też się odezwę. Mam pewien pomysł i muszę go przegadać. I to już wszystko. Rekrutację proszę jeszcze potrzymać otwartą do piątku a potem przenieść do archiwum.
__________________ ...and the Dead shall walk the Earth once more _. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._ |
08-05-2013, 18:47 | #27 |
Reputacja: 1 | Hmm, może nie napisałam tego jasno w zgłoszeniu, ale pisałam kp na Specjalistę.
__________________ A poza tym sądzę, że Reputację należy przywrócić. |
08-05-2013, 20:13 | #28 |
Reputacja: 1 | PW poszło w tej sprawie. Do zainteresowanych oczywiście. Poczekam na odpowiedź. Przepraszam za małe zamieszanie, ale sprawa ważna więc nie zostawię tego bez jakiegokolwiek rozwiązania.
__________________ ...and the Dead shall walk the Earth once more _. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._ |
08-05-2013, 20:34 | #29 |
Banned Reputacja: 1 | Dogrywka... Ja trace sie na weekend i bede w niedzielę wieczorem. Gratulacje dla przyjętych, a sesję będę czytał w każdym przypadku. |
12-05-2013, 10:41 | #30 |
Reputacja: 1 | Już po dogrywce. Stan osobowy sesji będzie wynosić 4 osoby. W zmianach co do mojego posta odnośnie osób, które weszły do sesji, zaszła istotna zmiana. Obok specjalisty od Aschaa pojawi się specjalistka do kanny. Teraz już naprawdę koniec rekrutacji - maksymalny limit osiągnięty. PW do wszystkich zainteresowanych poszło. Na dniach zostaje dograć szczegóły i sesja wkrótce zawita do działu Horror. Rekrutację można przenosić do archiwum.
__________________ ...and the Dead shall walk the Earth once more _. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : .__. : ! : ._ |