„Mój pierwszy duch pomocniczy był moim imiennikiem, małą auą. Kiedy przybyła do mnie, było to tak, jakby nagle uniósł się dach domu i poczułem taką moc wizji, że widziałem poprzez dom, ziemię i daleko w niebo; to właśnie moja mała aua przyniosła mi to wewnętrzne światło, wzlatując nade mną, kiedy ja śpiewałem. Następnie umieściłem ją w kącie domu, niewidzialną dla innych, ale zawsze gotową w razie potrzeby”. |
Szamanizm i archaiczne techniki ekstazy – Mircea Eliade
[1] Wstęp
Witam wszystkich w dość specyficznej rekrutacji. Tematyka szamanizmu oraz różnorakich religii interesowała mnie od zawsze i chciałbym przekazać nieco mojej radości z nauki, poprzez poprowadzenie sesji w klimatach szamańskich. Nie jestem oczywiście wykształcony w tym kierunku, jednak zdarzyło mi się przeczytać kilka książek i odbyć sporo rozmów na te tematy. I jestem oczarowany. Mam nadzieję, że uda mi się oczarować także Was.
[2] Fabuła
Gracz wcieli się w rolę podstarzałego już szamana (jakieś 60-80 lat), który uda się na wyprawę do piekieł i niebios, by uratować swoją chorą wnuczkę. Rzecz dziać się będzie w czasach współczesnych, w Polsce. Bo czemu by nie? W trakcie rozgrywki szaman będzie musiał spierać się z przeciwnościami losu, wrażymi bytami, własnymi słabościami i innymi przeszkadzajkami.
[3] Rozgrywka
Potrzebować będę jednego gracza (jak nie będę potrafił się zdecydować, to wybiorę dwóch i albo poprowadzę rozgrywki równoległe, albo wymyślę coś… złego), który zostanie wyłoniony z konkursu kart postaci. Na stworzenie kart macie dwa tygodnie, czyli do
13 lipca. Gra podzielona będzie na trzy etapy – w pierwszym dojdzie do inicjacji bohatera gracza i rozpoczęcia kariery jako szamana; w drugim przejdziemy przez kilka ważniejszych wydarzeń w życiu i pracy bohatera; w trzecim odbędzie się sesja właściwa, tj. ratowanie wnuczki szamana.
W trakcie gry chętnie wykorzystam dokumenty Google, jednak jeżeli gracz nie będzie tego chciał, to całość rozgrywki może odbyć się na forum. W tym wypadku się dostosuję, bo wiem jak dokumenty mogą być irytujące, gdy ktoś męczy się na wolnym komputerze. W trakcie trwania rozgrywki może pojawić się rekrutacja dodatkowa, by wyłonić role epizodyczne, gdyby ktoś chciał przykładowo w danej scenie odgrywa ducha pomocniczego czy kogoś innego. Jeżeli ktoś nie ma za bardzo ochoty na szamanienie, a już teraz mu się widzi, że ciekawie byłoby odegrać rolę epizodyczną, to proszę o kontakt, z pewnością się dogadamy. Gra będzie w pełni mechaniczna, ale o tym za chwilę.
Jeżeli chodzi o tempo rozgrywki, to wypadałoby wrzucić przynajmniej dwa posty na tydzień – jeden gracza i jeden MG (w przypadku pisania w guglach, to jeden dłuższy post wrzucony przez kogobądź).
W trakcie rozgrywki może dojść do różnorakich ekscesów seksualnych i obrzydliwych, stąd jest to sesja przeznaczona z pewnością dla osób w wieku powyżej 18 roku życia i pewnych, że są na to gotowe. Chciałbym, by wszelkie grafiki, które pojawią się w grze były zacytowane na dole każdego posta.
[4] Mechanika
Mechanika będzie nieco podpatrzona z Numenery, lecz dokładnie wytłumaczę ją w trakcie gry – gdyż pierwsze dwa etapy/rozdziały będą polegały na mechanicznym stworzeniu postaci. To jest – sposób, w jaki potoczy się rozgrywka, wpływać będzie na umiejętności i statystyki postaci. Dla przybliżenia mechaniki – testy wykonywane są kością 20 ścienną, a na ich trudność wpływa bazowa trudność ustalana przez MG, modyfikowana przez umiejętności postaci, okoliczności oraz wysiłek. Wysiłek jest tutaj kluczowy – polega on na poświęceniu swoich statystyk, by ułatwić zdanie testu (coś w stylu – może i naciągnę sobie wszystkie mięśnie, ale przeskoczę przez ten płot; mechanicznie – oddam kilka hapeków, żeby ułatwić to o 15%).
Rzuty kością będę wykonywał ja i wyniki podawał do wiadomości gracza.
Znajomość zasad Numenery nie jest wymagana i nawet nie jest potrzebna, gdyż wszystko zostanie po drodze dokładnie wytłumaczone.
[5] Karta postaci
Co do kart postaci – zupełnie nie interesuje mnie obecnie sprawa mechaniczna. Chciałbym, żebyście w sposób ciekawy przedstawili postaci, którymi będziecie chcieli zagrać. Będę zwracał uwagę na poprawność, pomysłowość i realizm przedstawienia postaci.
Wzór
Avatar: (obrazek o szerokości 180 px przedstawiający postać obecnie)
Imię i nazwisko: (przypominam, że rzecz dzieje się w teraźniejszej Polsce)
Wykonywany zawód:
Charakter za młodu:
Charakter obecnie:
Wygląd za młodu:
Wygląd obecnie:
Historia do momentu inicjacji: (inicjacja mogła się odbyć w naprawdę dowolnym wieku, nawet kilka lat przed rozpoczęciem rozgrywki właściwej)
Coś: (coś od Was, co macie jeszcze zamiar napisać. Naprawdę cokolwiek)
Powodzenia!
---
[1],[2],[3],[4] Native Indian Tribes ***
[5] Thuleian Tupa