lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum rekrutacji (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/)
-   -   [WoHF DnD 5ed] Stojący Kamień (http://lastinn.info/archiwum-rekrutacji/18003-wohf-dnd-5ed-stojacy-kamien.html)

Kerm 28-07-2018 19:25

Cytat:

Napisał Hungmung (Post 799055)
Jeżeli chodzi o alignment to zakładam, że jest bardzo elastyczny. Te zestawy grzechów i cnót mają określać raczej skłonności postaci niż drogę postępowania.

To może lepiej rozpisać procentowo, na przykład Pycha (60%) Pokora (40%)?

Asmodian 28-07-2018 19:30

Takie rozwiązanie to mi się kojarzy z Pendragona. Trafiłem, że tym się inspirowałeś? Tam miało to realne przełożenie na mechanikę - na przykład ktoś mógł sobie jakieś inspiracje czerpać z takich cech, i czasem scena mogła być totalnie zgięta przez jakiś wykoksowany w ten sposób współczynnik. Na przykład zły rycerz uwalniający swój gniew, albo rycerz czerpiący inspirację z miłości do damy, która właśnie została obrażona przez innego.

Koncept w każdym razie ciekawy, i pokombinuję z tymi cechami.

Lord Cluttermonkey 28-07-2018 19:32

Cytat:

Napisał Asmodian (Post 799065)
Takie rozwiązanie to mi się kojarzy z Pendragona. Trafiłem, że tym się inspirowałeś? Tam miało to realne przełożenie na mechanikę - na przykład ktoś mógł sobie jakieś inspiracje czerpać z takich cech, i czasem scena mogła być totalnie zgięta przez jakiś wykoksowany w ten sposób współczynnik. Na przykład zły rycerz uwalniający swój gniew, albo rycerz czerpiący inspirację z miłości do damy, która właśnie została obrażona przez innego.

Koncept w każdym razie ciekawy, i pokombinuję z tymi cechami.

Przypomina mi to ten artykuł (uwaga, długi :) ). Kluczowy akapit:

Cytat:

And that’s what the Character Arc mechanic can do. Once you have overcome your flaw and had your transformative experience, you regain Inspiration every time you take a Short or Long Rest. That is, you can actually take an Inspired Action – as long as it fits the core of your character’s being – once every other encounter or so. Your character is totally empowered to be who they are with nothing holding them back. They can unleash their core sense of self regularly and be ready to do it again with a few minutes of reflection.

Lord Melkor 28-07-2018 21:22

Cytat:

Napisał Clutterbane (Post 799063)
Ano, wróciłem z myślą o dokończeniu (a raczej zrestartowaniu) pomysłu poprowadzenia kopalni Phandelver i którejś z oficjalnych kampanii albo Labiryntu Kurhanów. Byle nie Wiecznych Wojowników, too big to manage. :berserk: :grin:

Miło Was znowu widzieć. :)

W Phandelver nie grałem, ale w sumie po pierwszej walce przerwałeś, a zapowiadała się ciekawie.

Dust Mephit 28-07-2018 22:40

Cytat:

Napisał Kerm (Post 799064)
To może lepiej rozpisać procentowo, na przykład Pycha (60%) Pokora (40%)?

To nie będzie potrzebne. Taki udział procentowy zmieniałby się w zależności od sytuacji, w której postać się znalazła. Paladyn może okazać 100% pokory wobec awatara boga, którego wyznaje i 100% pychy wobec chłystka, który wyzwie go na pojedynek. W wielkim uproszczeniu można to sobie sprowadzić do zdania typu: "z reguły jestem... ale..." np. "Z reguły łatwo wpadam w gniew, ale tym razem go wysłucham", "Z reguły jestem hojny, ale od razu widać, że chcesz mnie oszukać więc... Straże! Do lochu z nim i 40 batów!" Na te skłonności może wpływać wiele czynników, chodzi jedynie o generalną tendencję.

Cytat:

Napisał Asmodian (Post 799065)
Takie rozwiązanie to mi się kojarzy z Pendragona. Trafiłem, że tym się inspirowałeś?

W sumie to znalazłem je na jakimś forum o rpg, ale są spore szanse, że autor inspirował się właśnie Pendragonem. :)

BloodyMarry 28-07-2018 23:22

Cytat:

Napisał Clutterbane (Post 799063)
Ano, wróciłem z myślą o dokończeniu (a raczej zrestartowaniu) pomysłu poprowadzenia kopalni Phandelver i którejś z oficjalnych kampanii albo Labiryntu Kurhanów. Byle nie Wiecznych Wojowników, too big to manage. :berserk: :grin:

Miło Was znowu widzieć. :)

Szkoda, że nie chcesz wracać do WW, bo była świetna, ale rozumiem Cię. Gra ma być przyjemna i dla graczy i MG. A w razie reaktywacji Kurhanów bądź Phandelver będziesz brał tych którzy brali w nich udział czy może będziesz zbierał skład na nowo? :)

Lord Cluttermonkey 29-07-2018 07:31

Cytat:

Napisał BloodyMarry (Post 799098)
A w razie reaktywacji Kurhanów bądź Phandelver będziesz brał tych którzy brali w nich udział czy może będziesz zbierał skład na nowo? :)

Póki co chcę sobie tylko pograć. :)

Kerm 29-07-2018 08:36

Cytat:

Napisał Hungmung (Post 799093)
Taki udział procentowy zmieniałby się w zależności od sytuacji, w której postać się znalazła.

Nie rozumiemy się :)
Pycha 60% oznaczałaby, że w większości przypadków postać będzie pełna pychy.
Pycha 90% - ukaże pokorę przed bogiem czy królem, ale jakiś byle rycerz czy sędzia w mieście to niższy od niego poziom.

Ale to nie moja sesja :)

Dust Mephit 29-07-2018 11:27

Cytat:

Napisał Kerm (Post 799115)
Nie rozumiemy się :)
Pycha 60% oznaczałaby, że w większości przypadków postać będzie pełna pychy.
Pycha 90% - ukaże pokorę przed bogiem czy królem, ale jakiś byle rycerz czy sędzia w mieście to niższy od niego poziom.

Ale to nie moja sesja :)

Kerm, te cechy mają tylko charakter pomocniczy przy tworzeniu postaci. Nie chciałbym, by w jakiś sposób Was ograniczały. Jeżeli część z nich trudno przypisać do Twojego pomysłu na postać to można ją pominąć, opisać procentowo, lub słowami. W trakcie rozwoju fabuły te tendencje też mogą ulegać zmianie, a w skrajnych przypadkach nawet kilka z nich naraz. Taki Ebenezer Scrooge z "Opowieści Wigilijnej" w jedną noc ze skrajnie chciwego zazdrośnika potrafił zmienić w hojnego filantropa. :)

Asmodian 30-07-2018 09:21

Cytat:

Czy klasy mogą się powtarzać? Jeśli nie to pomyślę nad czymś innym, bo Asmo już chyba rzucił konceptem wizarda.
Właściwie, jeśli MG dopuszcza multiklasowanie, to miałbym inny koncept niż wizard i wtedy klasy mogły by się nie powtarzać. Chcę wypróbować coś innego niż czaromiot.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 03:16.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172