Konto usunięte | [DnD 3.5/Nentir Vale] Władca Zimy Za oknami panowała już nieprzenikniona ciemność zimnej, jesiennej nocy. Drwa strzelały w kominku, a ogień tańczył na nich wesoło, otulając pogrążoną w mroku niewielką izbę przyjemnym ciepłem i blaskiem. Na niewielkim zydlu przy palenisku siedział stary mężczyzna; jego pomarszczoną twarz znaczyła zmierzwiona, siwa broda a na ramiona opadały długie, białe włosy. Wokół niego zebrała się czwórka podrostków, którzy mogli mieć nie więcej, niż dwanaście lat. - Prosimy, dziadku, jeszcze jedna opowieść - powiedział pyzaty, rudowłosy chłopak, wpatrując się z nadzieją w mężczyznę. - Opowiedziałem wam już trzy historie, jest bardzo późno, wasi rodzice mnie zabiją, jeśli zejdą na dół i zobaczą, że wciąż nie jesteście w łóżkach - odezwał się starzec. Pomimo podeszłego wieku, głos miał wciąż mocny i pewny. - Nie zejdą, to naprawdę będzie ostatnia historia, prosimy - odpowiedział mu piegowaty blondynek. - Tak, prosimy! Prosimy! Ostatnia! - Zawtórowała mu pozostała dwójka.
Staruszek westchnął ciężko i spojrzał w żywo płonący ogień, a potem przeniósł wzrok na wnuczęta. - No dobrze. Ostatnia historyjka. I bardzo krótka, bo naprawdę jest już późno...
- Dobrze, krótka będzie bardzo dobra - rzucił z przejęciem blondynek. - No więc... - Staruszek odchrząknął teatralnie, zbierając się do opowieści. - Kiedyś, dawno, dawno temu, nim powstało Imperium Nerath, na dalekim południu żył potężny wojownik, który zjednoczył kilkanaście barbarzyńskich klanów i zaczął najeżdżać miasta, podbijając je podczas długiej, bardzo ciężkiej zimy. Ze względu na to, że jego armia ścierała w pył wszystkich, którzy im się postawili a on sam właściwie nie odczuwał zgubnych skutków mroźnej aury, nazwano go Władcą Zimy. Niektórzy twierdzili, że chroniła go jakaś potężna magia, inni mówili, że wszedł w pakt z samym Księciem Mrozu. Nie spodobało się to Kruczej Królowej, która rzuciła na niego klątwę - od tej pory wszystko, czego dotknął, zamieniało się w lód. Jego własni ludzie zaczęli się go bać i uciekli przed nim, zostawiając w samotności. Pozbawiony swego ludu i niezdolny do cieszenia się z życia, zażądał od Księcia Mrozu, by ten zdjął z niego klątwę. Ten jednak zamienił go w lodową statuę i pochował go w lodowej fortecy, gdzieś w górach na południu Doliny. Zamarznięty stos czaszek stał się kopcem znakującym grób Władcy Zimy, a legendy mówią, że potężny wojownik obudzi się kiedyś ze snu i sprowadzi nad całą Dolinę Nentir zimową zagładę...
Dziadek zakończył, a dzieciaki jeszcze przez dłuższą chwilę wpatrywały się w niego, trawiąc opowiedzianą historyjkę. W końcu mężczyzna klasnął cicho w dłonie, wyrywając wnuczęta z zamyślenia. - No, czas zbierać się na górę. Jutro poopowiadam wam więcej... Cześć!
Witam wszystkich w mojej pierwszej rekrutacji i jeśli uda mi się zebrać graczy, sesja ta będzie też moim debiutem w roli Mistrzyni Podziemi na forum. Na rozgrzewkę wybrałam pewnego gotowca, krótkiego one-shota, którego akcja najpierw dzieje się w sercu Nentir Vale, czyli Fallcrest, by później przenieść się w góry (dokładnie Frostjaw Peaks) i stać się typowym dungeon crawlem. Chciałabym sprawdzić swoje siły w prowadzeniu na forum i w razie czego mam nadzieję, że będziecie dla mnie wyrozumiali, jeśli popełnię jakieś błędy. Podczytywałam tutaj sporo sesji i komentarzy, wyciągając pewne wnioski dla siebie jeśli chodzi o prowadzenie i mam zamiar sprawdzić teorię w praktyce. Sesji nie porzucę, nie martwcie się. KWESTIE FABULARNE - jeśli nie wiecie nic o Dolinie Nentir, można poczytać o niej na przykład tutaj, w materiałach do sesji Prince'a Iktorna, które napisał na podstawie blogów i innych materiałów. Przyda się, by bohaterowie mieli chociaż jako-takie pojęcie o tym, gdzie się znajdują, więc opis, który podlinkowałam w zupełności wystarczy.
- jeśli kogoś to interesuje, w przygodzie mamy 2992 rok Kalendarza Nerath, a dokładnie miesiąc Goodmonth (odpowiednik naszego sierpnia),
- fabuła w pigułce: BG zostają wynajęci przez halfliński klan kupiecki Turnfinów do ochrony łodzi z towarem mającym wypłynąć z Fallcrest aż do Nenlast, co oznacza ponad miesiąc w miarę spokojnej pracy na rzece Nentir. W Fallcrest mają spotkać się z kupcem Barro Turnfinem, jednak po przybyciu do miasteczka okazuje się, że panuje tam... zima, choć jest środek lata! Mając w planach prostą robotę, bohaterowie zostaną wplątani w wydarzenia, podczas których na ich barkach będzie spoczywać dalszy los Fallcrest i okolic. Jeśli zawiodą, zima może zamknąć nawet całą Dolinę Nentir w swoim lodowym uścisku... na zawsze!
- tak, fabularny wstępniak mówi, z kim się zmierzycie
KWESTIE TECHNICZNE - przyjmę 4-6 graczy,
- poziom postaci: 4
- dopuszczalne podręczniki: Podręcznik Gracza, Podręcznik Mistrza Podziemi,
- korzystacie z panteonu Nentir Vale, nawet z umarłych bogów, jeśli ktoś chce,
- dopuszczalne rasy: człowiek, krasnolud, elf, pólelf, halfling, gnom, dragonborn, tiefling,
- nie dopuszczam psioników,
- atrybuty: pointbuy 32,
- ekwipunek i magiczne przedmioty o wartości 5000gp. Kupujecie wszystko od zera,
- bez multiklasowania i gestaltów,
- portrety postaci (tylko digital drawing) w formacie 200x270,
- karty od strony mechanicznej prosiłabym na google doc. lub po prostu w wiadomości na PW, gdyż potem będę chciała sobie zrobić z nich szybką ściągawkę,
- charakter postaci: każdy nie-zły,
- historia postaci nie musi być długa, ważne, żeby znalazły się w niej najważniejsze wydarzenia z życia. Kończycie ją na podróży z Winterhaven do Fallcrest celem podjęcia pracy u Barro Turnfina,
- nie zezwalam na wykonywanie ekwipunku z pomocą rzemiosła i atutów tworzenia magicznych przedmiotów,
KWESTIE OGÓLNE - czas na odpis to 5 dni dla graczy, 2 dla MG.
- nie korzystamy z google doca. Gra toczyć się będzie tylko na forum, choć jeśli ktoś będzie chciał dialogować z innym graczem, nie ma problemu, jednakże w jego gestii leży, jak to sobie załatwi,
- odpisy nie muszą być bardzo długie - spokojnie wystarczą na długość portretu,
- mechanika będzie używana w okrojonej wersji, głównie przy walkach i trudniejszych testach. Tylko po mojej stronie. Rzetelne i pomysłowe podejście do sesji będzie zapewniać jakieś delikatne bonusy od MG przy rzutach,
- karty podsyłacie na PW w formie gdoca, pdf lub zwyczajnej wiadomości tekstowej - jak kto lubi,
CO MA SIĘ ZNALEŹĆ W KP - avatar,
- dane osobowe (imię i nazwisko, rasa, wygląd, profesja itd.),
- krótki zarys osobowości,
- mechanika,
- ekwipunek,
- historia,
I to chyba wszystko. Gdybym o czymś zapomniała, proszę pytać. No i wpisujcie się w ten temat z profesją postaci, jaką ktoś chce grać.
Rekrutacja potrwa do przyszłej niedzieli, to jest do 26.08, północy.
Pozdrawiam i czekam na zgłoszenia oraz karty! NADESŁANE KARTY: - Draugdin - człowiek, wojownik,
- Mroku - elf, tropiciel,
- waydack - człowiek, barbarzyńca,
- sunellica - niziołek, łotrzyk,
- Agentczajos - tiefling, łotrzyk,
- Plomiennoluski - dragonborn, druid,
- Fiath - człowiek, czarodziej,
- Cedryk - dragonborn, czarodziej,
Ostatnio edytowane przez Nitara : 27-08-2018 o 07:37.
|