[WFRP 2ed.] Volpe e leone 2.0 Bellona Myrmidia, Myrmidia Invicta, Myrmidia Stella Maris - tileańska patronka i protektorka była znana i chwalona pod wieloma imionami, ale nader wszystko jako Mater Myrmidia. Matczyną miłością i opieką otaczała swe owieczki na ziemskim padole, a poświęcone jej świątynie, kaplice, kapliczki, statuy, pomniki i dzieła sztuki różnej maści spotkać można było wzdłuż i wszerz Tilei. Myrmidia królowała niepodzielnie na południu, jak Sigmar w Imperium i podobnie jak On - zdawać się mogło - odwróciła się plecami w godzinie potrzeby. Tilea stanęła w ogniu jak północny sąsiad, w sposób jednak nieco bardziej przyziemny. Brakowało Hordy Chaosu i Czempiona Niszczycielskich Potęg, oblężeń i spalonych osad, bestii i mutantów. Śmierć nie zbierała na południu żniwa w sposób efektowny, ale nie znaczyło to że efektywność zmalała. O nie, nie. Witam! :) Odkąd wróciłem na forum po długiej nieobecności, gdzieś z tyłu głowy siedział mi pomysł reaktywacji - czy też raczej ponownego podejścia do - sesji którą prowadziłem tutaj lata temu. Sesja upadła zanim tak naprawdę się rozkręciła na dobre - wykruszyli się gracze, zaczęły się przestoje i siadł zapał. Bywa. Mimo to sesja tkwi w mojej pamięci do tej pory i naprawdę mam nadzieję, że tym razem się uda. Wnioski z upadku "Volpe e leone" wyciągnąłem i wiem, gdzie leżały jego przyczyny. Ale o tym trochę później. Proponuję Wam, moi drodzy, przygodę w dość pomijanej części Starego Świata - Tilei, a konkretniej w najludniejszej jej metropolii zwanej Luccini. Klimat renesansowej Italii, makiawelistycznych intryg, vendett, spisków, bujania się na żyrandolach, et cetera, et cetera. Tutaj możecie sobie poczytać, jak to wyglądało przy pierwszym podejściu. Krwawa Plaga w zajawce powyżej ma stanowić swego rodzaju reset i wymówkę na przeskok czasowy o parę miesięcy bez martwienia się o spójność fabuły. Ruszymy generalnie z bardzo podobnego miejsca (jeśli idzie o wydarzenia), w którym sesja padła. Teraz czas na konkrety. Dwoma powodami, które stanowiły o odejściu części graczy przy pierwszym podejściu, był fakt że sesja była bardziej zbitkiem solówek oraz to, że akcja działa się gdzieś obok postaci. Tak, gry drużynowej nie było za dużo i każdy miał swoje wątki osobiste (po części wynikające z historii, po części z charakteru długu), ale gdzieś hen daleko miałem naszkicowaną drogę jak te wszystkie elementy ładnie ze sobą połączyć. Nie wyszło. Powód numer 2 zasługuje na własny akapit, bo i podchodzi pod pierwszy wymóg tej rekrutacji - chciałbym graczy aktywnych. Nie, nie w sensie że często gęsto piszą, tylko takich którzy nie boją się działania i wychodzą z inicjatywą, mając pomysł na postać. Tak, akcja może się dziać gdzieś obok postaci, ale to dlatego że świat nie czeka. Kreujmy świat i bawmy się razem, tutaj nie przejdzie pasywna gra. Nie mam sztywnego scenariusza, który zakłada linearny przebieg zdarzeń; bardziej szkic, na który postacie mogą, acz nie muszą, mieć wpływu. Wszystko w Waszych rękach. ;) Teraz już konkretne konkrety. * * * Mechanika: WFRP druga edycja. Postacie na pełnej pierwszej profesji plus dodatkowe 100 PD do rozdysponowania na start drugiej; ekwipunek z obu profesji. Profesje dowolne, aczkolwiek te niecodzienne lepiej wpierw przedyskutować. Żywotność na 20. Fabuła: krótko i na temat, preferuję styl "notki biograficznej". Kim postać jest, jaka jest, rodzina, cele w życiu, aspiracje i tak dalej. Postacie są w jakiś sposób zadłużone wobec rodziny Falco i charakter tego długu powinien znaleźć się w historii. Preferowałbym postacie rodowitych Tileańczyków (najlepiej luccińczyków), ale nie ograniczam Was w tej kwestii. Zahaczki fabularne, które mogę wpleść do sesji bardzo mile widziane. Technikalia: kolejka +/- tydzień. Posty nie za długie, nie za krótkie, acz w sam razem. Doc niestety będzie, ale do dogadania w jakim zakresie. Kartę preferowałbym w google.docs, ale może być i na PW, byle byłaby czytelna. Inne: nie trzeba znać ani świata, ani mechaniki, ani przebiegu poprzedniej sesji. Chętnie pomogę w stworzeniu karty, jeśli ktoś chce grać, ale nie zna WFRP. Rekrutacja potrwa do 10.11, może krócej jeśli będzie zainteresowanie i dobre KP. :) Pozdrawiam i zapraszam do gry, Aro * * * LINKI: "Spears of the Maiden" - fanowski sourcebook dla Tilei, po angielsku. Forumowy kurs tworzenia postaci "Volpe e leone" Komentarze - post #2 zawierający opis Luccini i ważniejszych rodzin Mapa Tilei |
Po raz kolejny okazuje się że im mniej mam czasu tym lepsze rekruty. Będę zaglądał, a jak kiedyś będzie rekruta dodatkowa to pewnie się zgłoszę. W kimacie słonecznej Estalii jeszcze w warhammera nie grałem. |
1. Jak jest z prawnym statusem magii w Tilei? O ile dobrze pamiętam to tylko Imperium ma Kolegia, jak jest zatem na południu? 2. Status społeczny dowolny fabularnie czy tylko po skompletowaniu odpowiedniej profesji (szlachcic, giermek itp.)? 3. Rzuty - generator, MG czy nieograniczone zaufanie do graczy że nie będą oszukiwali? 4. Sesja w stylu "płaszcza i szpady" jak rozumiem. Jakieś zmiany mechaniczne, bo czysty system raczej nie ułatwia "bujania sie na żyrandolach"? |
Zakładam, że nie chodzi tutaj o grę rzemieślnikiem i borykanie się z długami względem wpływowej rodziny. Do rodziny Falco i powszechnej o niej opinii bardziej pasuje Ochroniarz, Oprych albo Rzeziemieszek czy bardziej Szlachcic lub Szermierz? Czy zobowiązanie jest całkowicie dowolne czy są jakieś bardziej preferowane formy długu? |
Czy może być ta sama postać, co w Volpe numer jeden? |
Brzmi ciekawie, ale niestety (albo stety, zależy jak patrzeć) nie mogę sobie pozwolić na kolejną sesję bez szkody dla pozostałych. Cytat:
|
Cytat:
2. Po skompletowaniu odpowiednich profesji, jeśli ten status społeczny ma coś znaczyć. ;) 3. Mechaniką zajmę się ja. Turlam tylko przy walkach w większości przypadków. 4. Patrz wyżej. "Rule of cool" i takie tam, opisy walk wcale nie muszą przecież odzwierciedlać mechaniki 1:1. Cytat:
Zobowiązanie dowolne, ale musi motywować postać do "współpracy" z familią (przynajmniej na początku). Cytat:
@hen_cerbin & Phil - szkoda, że czasu brak, ale jeśli zwolni się Wam miejsce w grafiku, zawsze możecie uderzyć na PW. :-P |
Ode mnie pójdzie nie do końca porządny strażnik miejski. Jak wolisz bardziej mobilną postać to daj znać. |
Strażnik miejski może zawsze dostać polecenie służbowe ;) |
Myślę o cyruliku, którego rodzina Falco uratowała przed konsekwencjami pomyłki, ale nie wiem, czy to nie zbyt "pokojowa" postać? |
Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:34. |
Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0