| [D&D 5ed] Bezsłoneczna Cytadela Dlaczego ktokolwiek powinien przemierzać popękany bruk Starej Drogi? Forteca, która kiedyś rzucała swój cień na szlak, już tego nie czyni - niektórzy szepczą, iż w dawno minionych czasach ziemia pochłonęła twierdzę w całości, a w jej prastarych murach i opuszczonych komnatach czają się potwory z najgorszych koszmarów. Czworo odważnych poszukiwaczy przygód postanowiło odkryć prawdę i wyruszyło Starą Drogą, ale nigdy nie powróciło do Oakhurst, dlatego kolejni odważni bohaterowie zostają wynajęci, by sprawdzić, co się z nimi stało. Nie będzie to jednak zadania ani łatwe, ani przyjemne...
Czołem!
Tym króciutkim teaserem witam Was w mojej rekrutacji do Lochów i Smoków. Kwarantanna i siedzenie w domu sprawiają, że mam dużo czasu i mi się nudzi (a mam parcie na granie i pisanie), więc postanowiłem wziąć na tapetę pewnego klasyka znanego z edycji 3.0 ale odświeżonego w podręczniku "The Tales from Yawning Portal" do D&D 5.0, czyli Bezsłonecznej Cytadeli. Póki piszę rekrutację i materiały do pathfinderowego Reign of Winter, którą to puszczę pewnie w maju (gdy skończę obecną sesję WH), teraz chcę zaprosić Was do tego sympatycznego jednostrzała. Fabuła i miejsce
Przygoda rozpocznie się wczesnym latem 1491 DR w liczącym sobie dziewięćset dusz miasteczku Oakhurst położym niedaleko Lasu Neverwinter na Wybrzeżu Mieczy. Drużyna awanturników pochodząca z okolicy zapuściła się niedawno do legendarnej Bezsłonecznej Cytadeli i nigdy więcej ich nie widziano. Dwoje ludzkich członków tej drużyny było rodzeństwem - bratem i siostrą: Talgenem Hurcele (wojownikiem) i Sharwyn Hurcele (czarodziejką). Należeli do ważnej rodziny kupieckiej z Oakhurst.
Kerowyn Hurcele, matriarchini rodu wynajmuje Was, byście przeprowadzili misję ratunkową. Jeśli znajdziecie i przyprowadzicie członków jej rodziny - a przynajmniej przyniesiecie noszone przez brata i siostrę sygnety rodowe, zgarniecie 200 sztuk złota na głowę. Przyprowadzenie rodzeństwa w dobrym stanie fizycznym i umysłowym podwoi tę sumę. Nic, tylko udać się do lochów, prawda?
W założeniu to ma być nieskomplikowany lochotłuk, nastawiony na walkę i główkowanie w kilku miejscach. Znajdzie się też miejsce na odgrywanie, jeśli ktoś będzie chciał zagłębiać się w meandry psychiki swego bohatera, ale generalnie mamy się dobrze bawić bez jakichś ambitnych postów na pięć stron czy innych takich. To ma być sympatyczna odskocznia od obecnej sytuacji w realu i co bardziej skomplikowanych przygód (jeśli w jakieś gracie). Taki "back to the odlschool", jak za starych, dobrych czasów, gdy zaczynaliśmy grać w RPG.
Jako drużyna znacie się od jakiegoś tygodnia i zahaczyliście o Oakhurst podróżując z Blackford Crossing do Longsaddle. Tam dostaliście pracę od matki zaginionego rodzeństwa. Czego się spodziewać:- wartkiej akcji
- dużo walki z różnymi przeciwnikami
- trochę zagadek
- eksploracji bardzo niegościnnych miejsc
W pigułce: System: Dungeons & Dragons 5 edycja. Liczba graczy: od 4 do 6. Deadline rekrutacji: 6.04.2020 Styl gry: Hack & Slash/Role-play w starożytnych katakumbach Dostępne materiały: - Player's Handbook
- Dungeon Master' Guide
- Monster Manual
- Xanathar's Guide to Everything
- Sword Coast Adventurer's Guide
- Player's Companion
(Unearthed Arcana i 3rd Party zabronione) Tempo gry: 72 godziny (3 dni) od momentu dodania mojego posta, 48h dla MG. Media: gramy tylko na forum. Mechanika: po mojej stronie, ale będę ujawniał HP i AC przeciwników, więc jak ktoś będzie chciał sobie rzucać samemu, to nie ma sprawy. Można to też zostawić całkowicie na mojej głowie. Długość postów: Krótkie, np takie. Nie zabraniam się jednak rozpisywać, byle bez lania wody. To dungeon crawl a nie sesja szpiegowska z nutą dramatu psychologicznego Kreacja bohatera: Poziom postaci: 3 (bez awansu w czasie gry) Historia: nie musi być długa, wystarczą ze trzy akapity, nie więcej jednak niż strona A4, jeśli ktoś by się chciał rozpisać. Ekwipunek: startowy + ten z backgroundu + 100gp do wydania Atrybuty: standardowy rozdział cech z podręcznika czyli : 15, 14, 13, 12, 10, 8 Background: wszystkie z oficjalnych podręczników, ale można modyfikować lub nawet tworzyć nowe. Background ma odzwierciedlać to, co jest napisane w historii postaci, również mechanicznie. Rasy: zabronione są tylko rasy podmroczne (np. drowy) i latające (np. aarakockra). Klasy: wszystko z powyżej wymienionych podręczników ma zielone światło. dopuszczam poprawionego rangera z Unearthed Arcana. Charakter postaci: każdy nie-zły. HP: pełna kość na początku, potem połowa.
Wymagam znajomości zasad D&D 5e przynajmniej w podstawowym stopniu, w tym samodzielnego tworzenia postaci. Mechanika postaci: w myth-weavers, udostępniona dla użytkownika Ayoze. Co ma zawierać fabularna część KP: portret postaci (200x300pix), dane osobowe (imię i nazwisko, rasa, klasa z archetypem, background, wyznanie), opis wyglądu i charakteru, ekwipunek i historię. Ideals, Flaws, Bonds etc poproszę w języku polskim. KP fabularną poproszę w docu najchętniej, choć inne formy (byle czytelne dla mnie) również przejdą. Karty przysyłacie tylko na PW, nie upubliczniacie w temacie. Osoby zainteresowane proszę o wpisy w tym temacie wraz z podaniem przynajmniej rasy i klasy. Chętnie wybiorę zbalansowaną pod względem klas i ich możliwości drużynę, ale nie mam nic przeciwko temu by skład był bardziej niestandardowy, jeśli akurat dane karty bardziej mi się spodobają. Zgłaszajcie się zatem z tym, czym chcecie grać i nie oglądajcie się na innych
Pewnie o czymś zapomniałem, więc śmiało pytajcie. No i gorąco zapraszam. Przygoda czeka! ZGŁOSZENIA: - Archie Tumblefoot (halfling, bard), postać Koime
- Willie Rockwell (gnome, wizard), postać Asmodiana
- Bran Woods (half elf, sorcerer), postać Kerma
- Gorda Karn (human, druid), postać Jaśmina
- Draugdin Silentdeath (dragonborn, fighter), postać Draugdina
- Elora Dencroft (human, cleric of light), postać Umbree
- Amos Wyatt (goliath, barbarian), postać psionika
- Garadiel (tiefling, paladin), postać Różyczki
- Kirin Strongtail (tabaxi, rogue/fighter), postać Rasha
Ostatnio edytowane przez Ayoze : 05-04-2020 o 15:51.
|