Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 25-04-2021, 02:05   #1
 
Ombrose's Avatar
 
Reputacja: 1 Ombrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputacjęOmbrose ma wspaniałą reputację
Arrow [REKRUTACJA] Zaginięcie Alice

Zaginięcie Alice

Silent Falls to małe, nadmorskie miasteczko w samym sercu Północnej Kalifornii. Jest bardzo ciche i od czasu recesji, która miała miejsce kilka lat temu, ludzie nie są tak przyjaźni jak niegdyś. To było kilka kiepskich lat dla wszystkich.

Największe liceum w mieście - Franklin Academy - zostało zbudowane pośrodku leśnej gęstwiny po wschodniej stronie miejscowości. To ostatni dzień przed feriami zimowymi i studenci przemykają korytarzami, strzepując warstewki śniegu z kurtek. Jest zimno.

Na końcu głównego korytarza - tuż za pustą gablotą na nagrody i odklejającą się ze ściany plakietką Franklin Academy - znajduje się pole z przyklejonymi informacjami. Zbitka uczniów zebrała się wokół niego. Na krawędziach widać stare plakaty związane z wyborami na przewodniczącego szkoły, rekrutacją do drużyny footballowej oraz przypomnieniami o zbliżającymi się Balu Seniorów. Jest ich pełno, naklejono je wręcz jeden na drugim.

Wreszcie uczniowie rozpraszają się i dopiero teraz można ujrzeć plakat umieszczony w samym środku.



To nasza Alice.

Alice, która zaginęła.

Kto jej w tym pomógł?

Gdzie się znajduje?

Czy jeszcze żyje?




Niedawno znalazłem w internecie grę, która idealnie nadaje się do grania przez forum. Nazywa się Zaginięcie Alice (w oryginale Alice is Missing). Jestem nią na tyle podekscytowany, że musiałem stworzyć tę rekrutację. Zapraszam do przeczytania i wzięcia udziału!

To gra forumowa, w której posty graczy składają się wyłącznie z SMSów wysyłanych do postaci innych graczy. Fabuła krąży wokół tajemniczego zaginięcia Alice Briarwood, uczennicy liceum maleńkiego miasta Silent Falls.

W postach gracze nie opisują w tradycyjny sposób działań swoich postaci, a jedynie piszą wiadomości tekstowe do postaci innych graczy. Dlatego też myślę, że powinno w to się grać łatwo i szybko. Jest to coś innego i przynajmniej w zamyśle wciągającego. SMSy będą mogły zostać wysyłane zarówno do grupowego czatu, jak i bezpośrednio prywatnie do innych współgraczy. Nigdy postacie dwóch graczy nie będą mogły przebywać jednocześnie w tym samym miejscu - dlatego nie ma konieczności opisywania działań naszych postaci (chyba że zechcemy się nimi podzielić w SMSie).

W grze liczy się emocjonalne zaangażowanie postaci wciągniętych prosto w napiętą, dramatyczną zagadkę, która ulega stopniowemu rozwikłaniu w trakcie czytania i odpisywania na kolejne SMSy.

Zaginięcie Alice nie posiada standardowego Mistrza Gry, jest on raczej jednym z graczy, który jednocześnie czuwa nad przestrzeganiem zasad gry. Poza tym raz dziennie rzucam kością i wysyłam zgodnie z zasadami podręcznika wiadomość do jednego ze współgraczy. Zawiera ona Kartę Wskazówkę - o tym później.

TWORZENIE POSTACI.

1. Proszę wybrać jedną z czterech postaci.
2. Odpowiedz na pytania z trzech podpunktów: TŁO, SEKRET, WIADOMOŚĆ GŁOSOWA.
Ważne: informacją z TŁA dzielisz się już na początku, natomiast SEKRET i WIADOMOŚĆ GŁOSOWA pozostają przez ciebie ukryte na początku sesji. SEKRET powinien wypłynąć w trakcie prowadzenia SMSów z innymi użytkownikami. WIADOMOŚĆ GŁOSOWA natomiast będzie opublikowana na samym końcu sesji jako epilog. Najlepiej, jeśli wpleciesz w nią jakoś swój SEKRET.

Cztery postacie:

Cytat:
DAKOTA TRAVIS - najlepsza przyjaciółka Alice

TŁO. Jaką cechę Alice inni uważają za irytującą, ale Tobie się w niej podoba?

SEKRET. Ty i Alice wymknęłyście się, aby zrobić coś, czego nie powinnyście były robić. Miało to miejsce w noc, kiedy zaginęła. Co to takiego było?

WIADOMOŚĆ GŁOSOWA. Napisz wiadomość głosową od Dakoty do Alice, w której chcesz się upewnić, że wszystko jest w porządku po tamtej nocy.
Cytat:
EVAN HOLWELL - nieszczęśliwie zakochany w Alice

TŁO. Powiedz, jaką plotkę usłyszałeś na temat Alice, w którą jednak nie wierzysz.

SEKRET. Obiecałeś Alice w poprzednim tygodniu, że ukryjesz coś dla niej. O co takiego chodziło? Dlaczego boisz się, że jak to wyjawisz innym, uczyni to z ciebie podejrzanego?

WIADOMOŚĆ GŁOSOWA. Napisz wiadomość głosową od Evana do Alice, w której proponujesz jej wspólny wypad do kina.
Cytat:
JACK BRIARWOOD - starszy brat Alice

TŁO. Powiedz, dlaczego ty i twoja siostra mieliście tak trudne życie domowe w ciągu ostatnich kilku lat.

SEKRET. Ty i Alice pokłóciliście się na jakiś poważny temat dzień przed jej zniknięciem. O co?

WIADOMOŚĆ GŁOSOWA. Napisz wiadomość głosową od Jacka do Alice, w której przepraszasz ją za kłótnię.
Cytat:
JULIA NORTH - sekretna dziewczyna Alice

TŁO. Opowiedz, jak ty i Alice poznałyście się.

SEKRET. Niedawno otrzymałaś anonimową wiadomość od kogoś, w której jest poruszony twój związek z Alice. Który dokładnie detal zaniepokoił cię najbardziej?

WIADOMOŚĆ GŁOSOWA. Alice nie zadzwoniła do ciebie ostatniej nocy po powrocie do domu i zaniepokoiło cię to. Napisz wiadomość głosową od Julii do Alice.
Cytat:
Natomiast moja postać, którą podręcznik przydziela każdemu „MG” to CHARLIE BARNES - ten, który się przeprowadził i wspominam tu o nim tak od oka. Oczywiście nie możecie go wybrać, bo jest już mój.

TŁO. Jakim nastolatkiem jest Alice?

SEKRET. Alice zachowywała się dziwnie ostatnio. Na czym dokładnie polegało to odstępstwo od normy i jak je tłumaczyła?

WIADOMOŚĆ GŁOSOWA. Napisz wiadomość głosową od Charliego do Alice, w której cieszysz się, że ją zobaczysz po powrocie do Silent Falls.
Wszystkie postacie są paczką znajomych. Nie znaczy to, że muszą kochać się mocno nawzajem, ale nikt z powyższej piątki nie jest outsiderem, osobą z zewnątrz.

Zgłoszeń proszę mi nie przesyłać na PW, proszę je publikować w komentarzach w rekrutacji. Powinny zawierać następujące informacje:

1. Którą z czterech postaci wybierasz?
2. Na czym polegał twój związek/relacja z Alice?
3. Jak wygląda twoja postać? Opisz ją i wstaw Avatar (zdjęcie, nie rysunek).
4. Odpowiedź na podpunkt TŁO dla twojej postaci.
NIE DZIEL SIĘ SEKRETEM I WIADOMOŚCIĄ GŁOSOWĄ. Ale zapisz je już teraz i zachowaj.
5. Tabu: napisz, czego nie lubisz i nie chcesz, aby było w sesji. Tematy, które są dla ciebie szczególnie niepokojące i które nie powinny być poruszane przez innych graczy w SMSach. Zaznacz, czy chcesz, żeby to w ogóle nie pojawiło się w sesji w jakiejkolwiek formie, czy też może się pojawić, ale nie chcesz dokładnych szczegółów. Chodzi o to, aby wszyscy czuli się komfortowo.

Bo skompletowaniu graczy dokończymy etap kreacji postaci według zasad podręcznika. Nie będzie to zbyt długie, ale nie ma sensu na tym etapie o tym pisać.

Liczy się kolejność zgłoszeń. Biorę pierwszą czwórkę, która stworzy pełen komplet.
Jednak chcę, żeby wszyscy mieli czas na namyślenie się, spokojne przeczytanie rekrutki i napisanie zgłoszenia, dlatego przyjmuje zgłoszenia dopiero po upłynięciu 24 godzin od umieszczenia rekrutacji. Wcześniej można zadawać pytania. Zgłoszenie nie jest długie, więc nie stracisz dużo czasu, jak je napiszesz, a nie dostaniesz się. Jeśli będzie dużo chętnych, to może potem otworzę dla reszty drugą odsłonę sesji. Jeśli będzie mało... to wystartuję, mając przynajmniej dwa zgłoszenia.

Gra nie wymaga żadnego talentu literackiego, bo polega jedynie na pisaniu SMSów do innych postaci, a to potrafi każdy człowiek posiadający palce i mózg. Dobrze jednak jest posiadać kreatywność, gdyż gracze w trakcie gry będą musieli tworzyć pewne elementy fabuły. Każdego dnia jeden z graczy otrzyma ode wiadomość na PW. Nazwijmy ją Kartą Wskazówką. Będą one wyglądać tak na przykład.

„Podejrzana jest Bria Brown. Usłyszałeś w wiadomościach, że teraz ta osoba również jest zaginiona. Jak jej zniknięcie łączy się ze zniknięciem Alice według Ciebie?”

Wtedy gracz musi to wymyślić, a potem wpleść to w post jako SMS do innych graczy. Przykład:

Cytat:
CHARLIE BARNES do: GRUPOWY CZAT.

Hej, włączcie telewizory! Cholera, przełączam kanały, bo chciałem obejrzeć powtórkę Przyjaciół na siódemce, a tu nagle wyskakuje mi kanał wiadomości.
Cytat:
CHARLIE BARNES do: GRUPOWY CZAT.

Bria Brown z naszej szkoły również zniknęła..! To była przecież wariatka. A co, jeśli zabiła Alice, a potem zesrała się ze strachu i uciekła Bóg wie gdzie?
Cytat:
CHARLIE BARNES do: GRUPOWY CZAT.

Przecież Bria zawsze winiła Alice za to, że ta kilka lat temu ukradła jej chłopaka, Ryana… Rzeczywiście chodzili z sobą przez chwilę, ale czy Alice faktycznie go ukradła? Może wreszcie Bria nie wytrzymała i kompletnie jej odpierdoliło… Mam nadzieję, że nie…
Takich Kart Wskazówek ode mnie otrzymacie łącznie DZIESIĘĆ, czyli około po dwie na osobę. Zaczynając od drugiego dnia sesji. Co znaczy, że łącznie sesja będzie trwać JEDENAŚCIE dni czasu prawdziwego. Co się przełoży na niesprecyzowaną ilość czasu w świecie gry.

BIORĄC TO POD UWAGĘ BEZWZGLĘDNIE WYMAGAM CODZIENNEJ OBECNOŚCI NA FORUM PRZEZ JEDENAŚCIE DNI GRY.
JEŚLI NIE MOŻESZ - NIE ZGŁASZAJ SIĘ!


Wymagam również odpisywania na SMSy postaci przynajmniej raz dziennie. Nie ma górnego limitu maksymalnej liczby odpowiedzi w danym dniu.

Wymagam czytania SMSów wysłanych przez wszystkich graczy do CZATU WSPÓLNEGO i tych wysłanych do TWOJEJ POSTACI. Nie czytamy SMSów wysyłanych przez innych graczy do siebie nawzajem, bo Twoja postać nie ma jak ich przeczytać.

W pewnym momencie sesji jeden z graczy otrzyma Kartę Wskazówkę, w której będzie napisane w którym miejscu Alice została znaleziona lub który podejrzany jest faktycznym sprawcą.

Niektóre z Kart Wskazówek mogą poprosić cię o wysłanie prywatnej wiadomości do kogoś lub poprosić o rzut kością aby coś określić. Niektóre mogą nawet poprosić o to, byś przestał przez jakiś czas odpisywać na wiadomości w sesji. Ważne jest to, aby rozegrać Kartę Wskazówkę najlepiej jak potrafisz, zgodnie z charakterem postaci - poprzez czat z postaciami współgraczy.

W grze będzie pięć Lokacji. W jednej z nich znajduje się Alice: dworzec kolejowy Silent Falls, stara stodoła na Cambridge Street, park stanowy Kalisto Rivers, klub nocny Cieknący Sztylet, latarnia morska na Klifach Wyjącego Morza.
Niekiedy w Karcie Wskazówki będzie wymieniona jedna z tych lokalizacji. Są wybierane przeze mnie poprzez rzut 1k5.

W grze będzie pięć Podejrzanych. Jeden z nich doprowadził do zaginięcia Alice: CJ Wallace - dziwak, Bria Brown - wredna dziewczyna, David Nelson - popularny dzieciak, Ryan Groggins - były chłopak, Pan Halvert - nauczyciel historii.
Niekiedy w Karcie Wskazówki będzie wymieniony jeden z Podejrzanych. Są wybierani przeze mnie poprzez rzut 1k5.

W grze Twoja postać będzie mogła udać się do jakiejś lokacji nawet bez posiadania Karty Wskazówki. Opisz to wtedy w swoim poście - to jedyny przypadek opisywania działań swoich postaci w inny sposób niż poprzez SMSy. Powinieneś opisać wtedy jak twoja postać przemierza to miejsce oraz co tam robi. Może chcesz dokończyć jakiś otwarty wątek, albo zagłębić się w jakiś aspekt opowieści. Masz również możliwość poproszenia o Kartę Poszukiwań. Jej zawartość może na serio wpłynąć na grę, dlatego używajcie tego mądrze, kiedy poczujecie, że to na serio dobry pomysł. Używajcie tego tylko wtedy, kiedy akcja spowolni się i na czacie nie będziecie mieć o czym gadać. A zechcecie nieco podgrzać opowieść.

Rzucę wtedy 1k8 i powiem co odkryliście. Możliwości: naładowana broń, ktoś cię śledzi (nie wiesz kto), pozostawiona niepokojąca maska, 10 tysięcy dolarów w worku, krople krwi w śniegu, pół butelki alkoholu, zniszczony scyzoryk, podejrzany biały van.

Cytat:
Dodatkowe informacje:


1. Dzisiaj jest sobota, pierwszy dzień ferii zimowych. Wszyscy oprócz Charliego (postaci Mistrza Gry, mojej), zaczynają grę z wiedzą, że Alice widziano po raz ostatni w środę trzy dni temu.

2. Otworzę wątek komentarzy, jednak nie wolno pisać w nim nic związanego z wydarzeniami w sesji już po rozpoczęciu sesji. Do tego macie sam wątek sesji i możliwość pisania do siebie nawzajem SMSów, wcielając się w swoje postacie.

3. WAŻNE! Wzór SMSa:
- Wpierw użyj tagu QUOTE.
- Pierwsza linijka powinna wyglądać następująco: [IMIĘ i NAZWISKO twojej postaci wielkimi literami w boldzie] do: [IMIĘ i NAZWISKO odbiorcy wielkimi literami w boldzie] albo [CZAT GRUPOWY w boldzie]. W zależności od tego, do kogo piszesz.
- Następnie jedna linijka odstępu (enter).
- I wtedy treść wiadomości.

Gdzieś wyżej macie przykłady SMSów napisane przeze mnie (Charlie). Proszę wszystkich o przestrzeganie tej formuły - ze względów estetycznych. Oraz żeby każdy mógł łatwo odczytać do kogo jest dana wiadomość.

Jeżeli chcesz wysłać jednocześnie kilka wiadomości do różnych ludzi, to wszystkie powinny być w jednym poście.

4. Nie musicie cały czas pisać na temat Alice, choć powinien być to temat główny. Jednak wcielacie się w swoje postacie i w prywatnych wiadomościach do siebie możecie offtopować. Może nawet trochę powinniście.

5. Po otrzymaniu Karty Wskazówki upewnij się, że wszyscy pozostali otrzymali na czacie informacje z twojej Karcie Wskazówki. Twój wkład ma ogromne znaczenie dla fabuły opowieści!

6. Po 11 dniach gry kończymy tę sesję bez względu na wszystko. Z tego powodu postaraj się znaleźć sposób aby ujawnić swój SEKRET przynajmniej jednej osobie, jeśli nie całej grupie przed końcem gry.

7. Powinniście badać i spekulować w oparciu o uzyskane wskazówki, ale nie otrzymacie informacji, która faktycznie poprowadzi was do Alice aż do momentu otrzymania odpowiedniej Karty Wskazówki.

8. Nie znajdziecie telefonu lub samochodu Alice, o ile nie jest o tym mowa w Karcie Wskazówki.



To chyba na ten moment wszystko.

ZAPRASZAM WSZYSTKICH CHĘTNYCH!
 

Ostatnio edytowane przez Ombrose : 25-04-2021 o 06:20.
Ombrose jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:17.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172