|
Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone. |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
16-11-2021, 12:24 | #71 |
Reputacja: 1 | Generalnie mafia to intensywna rozgrywka, która potrzebuje czasu. I tego się nie zmieni i trzeba się z tym liczyć niestety. Często z tego względu odpada wiele osób, ale cóż zrobić. Fabularki przynajmniej z mojego doświadczenia nie da się chirurgicznie odciąć nożem od gry. Tylko jakieś dłuższe "wprowadzenia" ewentualnie "zakończenia", ale tutaj to będzie o tyle trudniejsze, że fabularka jest powiązana z całą grą, bo nie ma podwójnych ról. Nawet jeżeli będzie w takim spoilerze ( które lubię i cenię, bo imho oddzielanie treści kreskami wprowadza większy chaos ) to tekstu do analizowania będzie i tak masa, a przy tylu umiejkach i tym co mogła nie mogła zrobić mafia będzie masę roboty. Może nie jest tak, że każda postać posiada umiejętność, jak bywało często, ale tutaj jeszcze dochodzi wielki misz masz mafii, przez co kombinowania jest więcej. Już właściwie widzę te dywagacje na temat tego co mafia mogła zrobić. "No to ja tu proponuję zasadę większości. Zawsze może się zdarzyć, że ktoś inny powie "ty nie masz czasu w weekend, a ja nie mam czasu w tygodniu"." Nie do końca się zgodzę z tą argumentacją i zapewne dlatego przedstawiłam taki pomysł. Ale to była tylko luźna sugestia, jak nie ma chęci to może oczywiście zostać po staremu. Co do balansu. Może lepiej pozbawić mafię umiejętności przejmowania innej roli? Ostatnia mafia pokazała, że miasto w ogóle nie rozumie presji jaka jest na mafii i zwycięstwo przypisuje jednej umiejętności. Jakby tego było mało ta umiejętność też może być szkodliwa dla mafii, bo na tym będzie się opierać jej strategia z klapkami na oczach. Rozumiem czemu taka umiejka powstała, bo jest to bat dla ekshibicjonistów umiejkowych, ale mam wrażenie że spotyka się z reakcjami takimi jak zwycięstwo błazna kończące grę, czy zwycięstwo SK kończące grę. Zakładając 6 faz dnia, to generalnie nie widzę zbytnio opcji na to by mafia miała zebrać te 6 kryształów, za dużo tu losowych elementów i mało czasu na to. Raczej jest to taki dodatek niż realna strategia niestety. Już pominę fakt, że mafia straci chociaż jeden kamień, a wraz z przebiegiem gry może stracić tych kamieni więcej, bo np 2 mafiozów ( optymistyczny wariant) będzie musiało mieć przynajmniej 2 kamienie, wtedy jeden błąd i dwa kamienie lecą. Tu właściwie pytanie, czy mafia może na grupie chatu mafii napisać kto dzierży akurat kamienie by kilka osób nie musiało pw wysyłać i było to jasne miejsce? I czy wtedy zakładając, że np Gilgamesh ma kamień mocy i zostanie zlinczowany wtedy mafia rozumiem kamień traci? Chodzi mi o to czy mafia może stracić kamień też podczas linczu czy tylko w nocy jak ją SK capnie. Dzięki za odpowiedzi na wcześniejsze pytania^^ |
16-11-2021, 12:47 | #72 | ||||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
ps. Imi nie myl roli z frakcją. Tutaj właściwie nie ma ról tym razem. Cytat:
Cytat:
__________________ "Tak, zabiłem Rzepę." - Col Frost 26.11.2021 Even a stoped clock is right twice a day | ||||
16-11-2021, 15:44 | #73 | |||
INNA Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
Znam te wszystkie taktyki i przyznam, że na żywo po prostu one inaczej wychodzą niż na forum, dlatego na forum potrzeba tych spisanych, jasnych zasad i przestrzegania ich. Wtedy nic nie jest trollingiem. W mojej opinii w mafii wszystkie chwyty niełamiące zasad są legalne.
__________________ Discord podany w profilu | |||
16-11-2021, 18:13 | #74 | |
Reputacja: 1 | SK ma 3 kamienie. Mafia zabiła SK, ktoś z odpowiednim kamieniem zabił jednego z mafii. Wszystko jednej nocy. Kto otrzymuje kamienie SK? Cytat:
Czy jeśli SK wygra (zbierze 3 kamienie), ale go zabiją i je straci? Dalej jest zwycięzcą? Albo lepiej. Zostanie skradziony mu kamień kiedy miał 2 i akurat zabił osobę która miała kamień. Co gdy posiadacz Kamienia Czasu zabije kogoś z kamieniem? Ma kilka kamieni? Jak wygląda ich używanie wtedy? Może użyć wszystkich na raz? Może przekazać swój kamień komuś innemu? Bardzo podobałoby mi się gdyby miastowy mógł przekazać swój kamień dowolnej osobie jako taka alternatywna akcja. Do zastanowienia jakie to komplikacje z sobą niesie, ale byłoby zbawne myślę mieć taką opcję. Co do werbunku. Jako stały miastowy powiem że to jest najsilniejsza umiejka mafii. Sam fakt ze tylko istnieje taka opcja daje im ogromnego boosta. Psuje wszelkie plany i spostrzeżenia. Nie wiem tylko czy to dobrze czy źle. Wygodniej bym się czuł gdyby tego nie było, ale zmierzę się z każdym z wariantów Ostatnio edytowane przez Rewik : 16-11-2021 o 18:35. | |
16-11-2021, 20:11 | #75 | ||||
Reputacja: 1 | Cytat:
Cytat:
Cytat:
Cytat:
Myślałem nad tym, ale skomplikowałoby to znacznie mechanikę plus Mafia w ogole nie miałaby szans na spełnienie warunku posiadania wszystkich 6-ciu kamieni wtedy.
__________________ "Tak, zabiłem Rzepę." - Col Frost 26.11.2021 Even a stoped clock is right twice a day | ||||
16-11-2021, 20:16 | #76 |
Kapitan Sci-Fi Reputacja: 1 | Niekoniecznie, bo miastowy, zgadując tak naprawdę komu może zaufać, mógłby nawet oddać kamień mafii
__________________ |
16-11-2021, 20:38 | #77 |
Reputacja: 1 | Yup. oddanie kamienia prawdopodobnie byłoby bardzo rzadkie. (o ile dałoby się regułę , że można to zrobić tylko nocą). Ale fajnie mieć taką opcję (zwłaszcza gdy ktoś z miasta będzie w posiadaniu kilku kamieni)Gdyby zrobić, że zamiast użycia kamienia mozna go przekazać chyba nie psułoby to za bardzo balansu, a potencjalnie urozmaiciłoby grę. Z drugiej strony być może mogłoby to nieco zachęcić graczy do ujawniania posiadanych kamieni, czego w sumie chyba nie chcemy... Jest też niebezpieczeństwo zagrywek w stylu: - "tej nocy przekazałem swój kamień innej osobie." i automatycznie tamta osoba która otrzymała kamień wie ze dany gracz jest najpeeniej z miasta. Ale gdyby mafia tez tak mogła robić? Co wcale nie jest takie głupie, bo wie komu daje, więc zawsze może takiego delikwenta zabić następnej nocy, odzyskać kamień i zyskać na wiarygodności. Ostatnio edytowane przez Rewik : 16-11-2021 o 20:47. |
17-11-2021, 00:56 | #78 |
Reputacja: 1 | Jeśli mielibyśmy głosować to jestem na nie z podawaniem sobie kamieni przez miasto, chyba że będzie 4 mafiozów. Bo to jest jednak sam w sobie boost dla miasta już abstrahując od tego co napisał Revik. Jest szansa w losowaniu, że ktoś będzie miał dwa kamienie czy miasto nie będzie dysponować wszystkimi "umiejkami" dając im na to szansę się je wzmacnia, plus mafia może szukać wiatru w polu. Argument że miasto może oddać kamień mafii, niestety nie równa się temu co mafia traci, zwłaszcza że gdyby tak mogła namieszać w głowie gracza, który daje jej kamień, to raczej by już mogła go zabić i go sobie wziąć. Co do balansu, może dodaj jeszcze jednego neutrala? Np survivala i żeby osoba nim grajaca miała fun z gry i jakąś szansę to dać jej umiejkę że może przenosić akcje np z siebie na Rocketa. Albo wszystko co ma iść w Rocketa idzie do Iron mana, mocna troll postać Rozumiem obawy Nami co do SK, z pewnością wie co mówi, zwłaszcza że grała SK. Sama nie widzę zbytnio powodów czemu SK miałby współpracować z Mafią, bo czemu mafia chciałaby wejść z nim w sojusz to jeszcze mogę zrozumieć. Można dać mafii coś innego zamiast werbunku, ale doszłoby jeszcze więcej opcji. Grałam kiedyś w mafię gdzie mafia miała możliwości zagrać to czy tamto i było strasznie dużo główkowania, więc nie mam wątpliwości, że mafia pod tym kątem będzie miała zdecydowanie dużo główkowania w tej wersji. Też bym chciała wiedzieć jakie jest spojrzenie innych na tę sprawę, bo może nie przeszkadza im ten werbunek. Ale wtedy by zrekompensować mafii brak czwartego mafijnego proponowałabym darmową opcję ataku. Spokoju mi nie daje umiejka błazna, bo nie chciałabym powtórki z poprzedniej mafii gdzie 3 zielonych było na dzień dobry niemal nietykalnych, zwłaszcza jeżeli nie byłoby werbunku. Zakładając że trafi na mafię i zielonego jest właściwie po jednym członku mafii. Dajmy na to Iron man jest w mafii ( bo czerwony) a Gilgamesh jest w mieście ( ). Błazen używa na nich umiejki i teraz są możliwe dwie opcje dla tego przypadku: a) Gilgamesz staje się czerwony Iron man go atakuje miasto bierze stronę Gilgamesha uznając że Iron men kłamał, ginie zielony by w następnej turze zginęła mafia. b) Miasto wierzy Iron manowi i atakuje Gilgamesha mafia traci na dzień dobry jednego ze swoich. Poza tym może istnieć wariant, że obydwaj byliby z miasta. Wtedy nic by nie robili, więc są zieloni i mamy już dwóch pewnych zielonych, a przynajmniej na pewno nie mafię, co znów daje nerfa mafii. Oczywiście istnieje cud szansa, że trafi na mafię ale jest ona niewielka i miasto uznałoby że mafia wygrała bo jej się poszczęściło, a chyba nie chcemy wszystkiego zostawiać w rękach losu. Ostatnio edytowane przez Imi : 17-11-2021 o 00:57. Powód: takie tam literówki ale tu chyba wolno |
17-11-2021, 06:25 | #79 | ||||
Reputacja: 1 | Widzę, że jest dużo tekstu do przebrnięcia, więc powtórzę: Mafiozów będzie 4-tech, tylko jeden z nich... Cytat:
Co do przekazywania kamieni... To problem w tym, że chciałem żeby ta Mafia nie była aż tak zagmatwana, ale ciągłe dokładanie nowych mechanik może zrazić niektórych graczy. Cytat:
Cytat:
a)mogą go w każdej chwili odstrzelić specjalną umiejką b) ich warunki specjalne się wzajemnie wykluczają c) warunek zebrania 3 kamieni jest łatwiejszy do wykonania niż dotrwanie do końca gry Cytat:
__________________ "Tak, zabiłem Rzepę." - Col Frost 26.11.2021 Even a stoped clock is right twice a day Ostatnio edytowane przez traveller : 17-11-2021 o 06:27. | ||||
17-11-2021, 06:41 | #80 |
Kapitan Sci-Fi Reputacja: 1 | W zasadzie to chyba nie, bo pisałeś, że nawet jeśli SK zginie, ale przed śmiercią zbierze 3 kamienie to wygrywa. Czyli jest możliwość tego, że mafia zostawi go w spokoju, SK zdobędzie 3 kamienie, po czym mafia go zabije i je przejmie. I nadal SK wygrywa.
__________________ |