Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 31-03-2023, 13:40   #1
 
Fenrir__'s Avatar
 
Reputacja: 1 Fenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputacjęFenrir__ ma wspaniałą reputację
[LANCER] Inwazja Neoszogunatu


Wracam po przerwie z nową rekrutacją. Systemem Lancer i nieco taktyczna zabawa mechami. Jest to darmowy system (link znajdziecie na dole, płatna jest tylko część dla MG), który ciekawie balansuje zabawę pomiędzy mocno fabularnymi działaniami, a nieco bardziej rozbudowaną skrimishową grą na hexach. Miałem okazję potestować i gra się na tyle fajnie, że warto się takim dobrem dzielić.

Lancer daje zarówno dość bogaty świat jak i zestaw narzędzi, dzięki którym łatwo sobie możemy w nim wygenerować to czego chcemy. W tym przypadku gracze dołączą do ruchu oporu walczącego z najeźdźcami z Neoszogunatu. Tak więc tym razem klimat przygodowy, dużo eksplozji i dynamicznej akcji w bardziej w stylu anime. Mogą pojawić się cięższe elementy związane z okupantem, ale nie będę fundował na tej sesji ciężkiego nastroju rodem z horrorów wojennych. Gwarantuję za to, że wrogów nie zabraknie, jak i okazji do robienia im krzywdy.

Skrócony, przetłumaczony i dostosowany do potrzeb fabularnych opis znajdziecie w odsyłaczu na dole rekrutacji. Dzięki niemu nie trzeba się przebijać przez większość opisów w podręczniku. W tym docu znajdziecie wprowadzanie do świata i systemu gwiezdnego, w którym toczyć się będzie akcja. Znajdziecie nawet opis wroga, którego będziecie tępić. Trochę się tego nazbierało, dlatego wyciąłem większość opisów z rekrutacji i włożyłem do doca - zainteresowani znajdą wszystko, czego im będzie potrzeba.

Grę będziemy dzielić na dwie fazy. Fazę taktyczną Raczej będzie to większa bitwa, lub seria mniejszych potyczek. Gramy wtedy na pełnych zasadach bitewnych.

Zaś w przerwach między bitwami gracze będą rozgrywać fazę fabularną. Pewien okres czasu na luźną grę, bez dużego wtrącania się MG. Gracze w tej fazie mogą próbować zdobywać jakieś dodatkowe zasoby, sojuszników, informacje itp… Nie będziemy z tego tworzyć wielkich kampanii. Czasem jakiś rzut fabularny może się pojawić, ale to mają być krótkie przestoje na złapanie oddechu i rozwój fabularny tła i bohaterów.

Mechanika bitewna jest prosta. Utrudnieniem jest jedynie mnogość opcji, w jakie można wyposażyć mechy. Tak naprawdę gracz zdobywa te opcje sukcesywnie w trakcie gry i na start nie ma tego aż tak dużo. Spokojnie da się to ogarnąć. W razie czego zawsze można też skorzystać z archetypów lub mojej pomocy.

Chciałbym obsłużyć grę przez forum, dość się to sprawdziło w przypadku sesji PVP, którą prowadziłem pod koniec ubiegłego roku i być może warto spróbować ponownie. Temat map taktycznych albo zostawimy tak jak ostatnio (w aktualizowanym co ruch docu), albo obsłużymy przez roll20. To już będzie do przedyskutowania z graczami.

Co do tempa gry to wydaje mi się, że jakoś się dostosujemy. Kwestię kolejności deklaracji można jakoś obejść, choćby przez wcześniejsze deklaracje (bez czekania na swoją kolejkę), albo możliwość zmiany kolejności, jeśli gracz nie odpisze w znośnym terminie. W przypadku gdy definitywnie gdzieś utknie MG przejmie kontrolę.

Chciałbym rozegrać 1 turę w tygodniu, choć może uda się uzyskać deklaracje częściej - zobaczymy jak wyjdzie w praktyce.

Deklaracje nie muszą być fabularnie rozwlekłe, liczy się tutaj bardziej tempo i czytelność deklaracji mechanicznej. Będę się starał opisywać efekty bardziej widowiskowo. Całość deklaracji może być fajnie wzbogacona przez komentarze graczy w ramach dialogów itp. Tak więc deklaracja na kilka linijek spokojnie wystarczy. W ostateczności nawet jedno linijkową przyjmę.

Inna kwestia dotyczy faz fabularnych. Tutaj dużo zależy od pomysłów graczy. Jako MG nic nie będę narzucał. Gracz przedstawia koncepcję, może być na forum lub poza. Możemy scenę rozegrać w dowolnej wygodnej formie dla siebie (ja się dostosuję) (Gdoc, komunikator, PMy, forum), choć jak dla mnie możemy ją tylko omówić w zakresie tego co chcesz z niej uzyskać. Następnie gracz opisuje ją w całości barwnie, fabularnie itp i to trafia na forum jako spory post. Może to być jedna scena lub kilka krótszych, ale raczej nie chciałbym tworzyć osobnych przygód w przerwach między bitwami. Będzie to okazja do eksplorowania postaci i popisów fabularnych. W zamian będzie to okazja do zdobywania kontaktów, zasobów i informacji. Chciałbym przerwy fabularne zamykać na dystansie maksimum dwóch tygodni, by nas zabawa fabularna nie zdominowała.

Grę myślę rozegrać wg tradycyjnych zasad, czyli pełną kampanię 12 misji. Po każdej misji bojowej gracze dostają awans. Czyli nowe mechy już po dwóch misjach.


Zgłaszać możecie się w tym wątku lub na PM.

Przyjmę 3-4 graczy

Rekrutacja potrwa do końca kwietnia. Chyba, że znajdzie się ekipa chętnych wcześniej...


Co potrzeba do zgłoszenia:

W praktyce wystarczą dobre chęci! - resztę uzupełnimy wspólnie!

Dla teoretyków zaś to, co trzeba będzie uzupełnić:

Imię i nazwisko - postaci (czasem najtrudniejsze)
Wywołanie - ksywka
Tło - wybierzcie jedno z 20 z podręcznika - można rzucić sobie kostką - możecie też wymyślić coś własnego. (tło daje bonusy i wady do testów fabularnych)
Aspekty (Trigers) - wykorzystajcie te przypisane do tła, lub wybierzcie sami 4 hasła z listy. (działają one jak aspekty w fate, jeśli pasują do opisu dostaje się +2 do rzutu fabularnego - wraz z awansem aspektu modyfikator rośnie. Aspekty nie są wykorzystywane w walce mechami)
Talenty - tutaj macie 3 do wyboru Wybieracie tylko te z pierwszego poziomu. Możecie też sugerować się archetypami mechów, które mają je już przydzielone.
Umiejętności - tutaj macie do rozdania +1 do dwóch albo +2 do jednej. Są 4 cechy: Hull, Agility, System, Engineering.

Umiejętności mają wpływ na atrybuty mechów - zwiększają ilość HP, uniki, szybkość itp…

No i na koniec sam MECH… Tutaj też jest ułatwienie, można skorzystać z archetypów, czyli gotowców:

Awangarda / Straż przednia - pierwszy na linii walki, skupiony na walce w krótkim dystansie z wieloma przeciwnikami.

Szturmowiec - uniwersalny, wielozadaniowy. Przygotowany na różne okoliczności.

Snajper - Skrada się zajmuje dobrą pozycje i zadaje poważny atak, później się wycofuje przeładowuje broń zmienia lokalizację i atakuje ponownie.

Haker - Skupiony na powietrznych atakach za pomocą walki elektronicznej. Oraz atakowania przy pomocy inteligentnej broni (w formie rojów samosterowalnych dronów). Dodatkowo jeśli to wszystko zawiedzie, ma do dyspozycji haubice i może być ruchomą latającą platformą artyleryjską.

Wsparcie ogniowe - Ma talent dowódczy i może wspierać oddział. Dodatkowo ciężki karabin może być idealny do kontroli wroga przez ogień zaporowy.


Każdy z mechów archetypowych ma przypisane wszystko poza tłem.

Oczywiście jeśli ktoś chce zapraszam do zapoznania się z systemem i samodzielnego zmontowania mecha. Na start mamy tylko jedną ramę Everest i systemy GNS, do tego standardowe uzbrojenie. (Tak więc z całego przepastnego tomiszcza będzie łącznie jedynie 4 strony).

Do tworzenia postaci i mechów jest oficjalna aplikacja, nawet dość sprawna. Ma wszystko co potrzeba i nawet trochę więcej. Link macie poniżej

Na koniec jeszcze trochę dla zabawy dla chętnych.

Historia, może być krótka, długa, albo może jej nie być wcale.

Muzyka w tle - coś co leci w kokpicie na początek walki - muzyka odda klimat i styl postaci, czasem lepiej niż długie opowiadanie.

Miniatura mecha - dzięki aplikacji retrogrademinis (link na dole) możecie stworzyć sobie miniaturkę mecha (startowe najlepiej tworzyć w zakładce GMS SP-1 - odpowiadają ramie EVEREST)


--------------------------
Materiały:

https://massif-press.itch.io/corebook-pdf-free - podręcznik darmowy

https://compcon.app/ - aplikacja do generowania postaci

https://www.retrogrademinis.com/%5D - aplikacja do generowania miniatur mechów. (Fajnie wycina się je z podglądu wydruku)

https://docs.google.com/document/d/1...it?usp=sharing - Materiały, opis świata, mechanika itp…
 
Fenrir__ jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 10:36.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172