Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Rekrutacje do sesji RPG > Archiwum rekrutacji
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum rekrutacji Wszelkie rekrutacje, które zostały zakończone.


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 22-02-2008, 23:40   #1
 
Drahagnon's Avatar
 
Reputacja: 10 Drahagnon nie jest za bardzo znany
[Solaris Somnus] Czas Avatarów: Dzieci Niebios



W najstarszych woluminach przechowywanych w Zanetris o okresie tym odnajdujemy zaledwie wzmianki. Większość naszych informacji pochodzi ze źródeł, których prawdziwości nie sposób dziś zweryfikować. Opierając się na legendach, mitach i podaniach, postaramy się stworzyć najbardziej prawdopodobny obraz wydarzeń, jakie uczyniły świat takim, jakim znamy go dziś.



Czas Sybafidów

Wyłoniły się z mroku, lub jak podają inne źródła ze światła, stając się pierwszymi istotami zamieszkującymi wszech-pustkę. Sybafidzi i dwie nacje Tafyris stworzyły pierwsze cywilizacje. Wiemy, iż Tafyris nie odegrały większej roli w tworzeniu świata, ponieważ zbyt były pochłonięte wojnami, jakie między sobą toczyły. Wobec tego siłą napędową stała się trzecia z ras, Sybafidzi. Ambitni i niezwykle utalentowani wykorzystywali swe zdolności do kształtowania otaczającej ich rzeczywistości. Stworzyli cztery osi czasoprzestrzenne , by umieścić na nich materialno-energetyczne konstrukty, zwane wymiarami. Filary, gdyż tak określali osi, zróżnicowane zostały pod względem struktury, tak aby przez każdy następny przepływała coraz większa i bardziej skomplikowana energia. Doprowadziło to do różnic w budowie materii na poszczególnych osiach. Następnym krokiem było ukształtowanie i uporządkowanie materii i energii w wymiarach, tak powstały pierwsze planety i słońca.
Nowy ład twórcy nazwali wszech-światem. Różnił się on całkowicie od pogrążonej w wiecznym mroku wszech-pustki, z której powstał. Był to jednak początek zmian, jakie doprowadzić miały do powstania znanego nam dziś wizerunku świata. Wkrótce na stworzonych przez siebie planetach Sybafidzi rozpoczęli eksperymenty z ożywianiem materii, w wyniku czego pojawiły się pierwsze żywe istoty. Niestety młode rasy dostały się pod wpływy Tafyris co większości z nich przyniosło zgubę. Przetrwali nieliczni.
Chcąc chronić swych podopiecznych Sybafidzi postanowili odseparować Tafyris od materialnego świata. Tak aby Ci już nigdy nie zagrozili równowadze, jaką tamci stworzyli.
W tym celu ustanowili dwie nieprzenikające się w żaden sposób płaszczyzny: materialną MITTAR i TARQIAL będący częścią wszech-pustki, jaka pozostała jeszcze we wszech-świecie. Dzięki temu świat materialny mógł się swobodnie rozwijać. Ci, którym udało się przetrwać rozpoczęli odbudowę swych cywilizacji. Rozwój Sybafidów i stworzonego przez nich świata był imponującym osiągnięciem niemającym precedensu w historii.
Niemniej w jakiś czas po stworzeniu drugiej płaszczyzny Sybafidzi z nieznanych przyczyn opuścili wszech-świat. Doprowadziło to do zachwiania równowagi, której rzeczywistość miała już nigdy nie odzyskać. Ład odszedł wraz z tymi, którzy go strzegli.


Czas Tafyris

Wieczna Wojna trwała na długo przed stworzeniem wszech-świata, nikt nie wie ani dlaczego wybuchła ani co sprawia, że trwa po dziś dzień. Taharis, jak określali swoją domenę Tafyris, była światkiem wielu krwawych bitew. Trudno powiedzieć czy któraś ze stron osiągnęła kiedykolwiek przewagę nad drugą, jeśli tak było to okres ten trwał zbyt krótko aby o nim pisać. Altraveronidzi postanowili zapewnić sobie dominację dzięki pomocy, jakiej udzielić im mogły młode rasy wszech-świata. Zaraz za nimi wyruszyli wysłannicy Atoriidów.
Początkowo wiele spośród stworzonych przez Sybafidów istot, zwabionych potęgą i mocą oferowaną przez Tafyris, postanowiło przyłączyć się do jednej ze stron. Niestety oznaczało to dla nich wyrok śmierci, bowiem żadna z młodych ras nie posiadała, ani wiedzy, ani umiejętności pozwalających jej walczyć z Tafyris. Równie często, jak nie częściej, ginęli w bratobójczej walce nie mogąc zdecydować po czyjej stronie powinni się opowiedzieć.
Sybafidzi neutralni w tym konflikcie, zareagowali dopiero gdy wszystkie planety spływały już krwią ich młodszych braci .Nie mogli wszak dopuścić do zniszczenia wszystkiego co z takim trudem zbudowali. Postanowili chronić wszech-świat przed wpływem swych mrocznych krewniaków, odcinając go od nich. Stworzyli wobec czego dwie nieprzenikające się płaszczyzny. Zamykając Tafyris w pozostałościach wszech-pustki, a siebie samych w materialnym świecie. Być może przesądziło to o ich dalszych losach. Niebawem po ustanowieniu drugiej płaszczyzny opuścili wszech-świat, nie powróciwszy już doń.
Tafyris nie zrezygnowali jednak z władzy, jaką roztaczali nad młodszymi rasami. Chcąc odzyskać swoje wpływy w materialnym świecie zmuszeni byli odbudować więź łączącą niegdyś obie płaszczyzny. Aby tego dokonać musieli się jednak zjednoczyć. Potrzeba zmusiła ich do zawarcia pierwszego w historii rozejmu. W jednej z cytadel Taharis, dziewięciu Lordinów Altraveronidów i sześciu Lordinów Atoriidów postanowiło ustanowić trzecią płaszczyznę, tak aby połączyć obie stworzone wcześniej przez Sybafidów.
Najsilniejsi z przedstawicieli obu nacji złączyli się w akcie kreacji, tworząc trzecią z płaszczyzn, ETER. Nie posiadając doświadczenia, wiedzy i umiejętności Sybafidów nie potrafili przewidzieć następstw swoich działań, a miały one przerażające konsekwencje. Zmianie uległ cały wszech-świat. Wiele spośród żyjących w nim istot zostało unicestwionych, inne przeszły szereg przeistoczeń, zmieniając się w całkowicie nowe rasy. Najpoważniejszym następstwem okazało się całkowite odcięcie czwartej osi. Jak na ironię swojego celu nie osiągnęli. Straciwszy szansę na odzyskanie swej dominacji, musieli szukać innej drogi do ITAQI, raz jeszcze…


Czas Avatarów

Trzecia płaszczyzna okazała się gorzką porażką. Tafyris nawet po zjednoczeniu nie dorównywali Sybafidom. Lordinowie zrozumieli, że sami nigdy nie odzyskają wpływów w materialnym świecie. Ale kto miałby im pomóc? Nie było wszak we wszechświecie silniejszej rasy od Tafyris, a skoro sami nie poradzili sobie z tym zadaniem to, kto mógłby być na tyle silny, aby przełamać bariery stworzone przez Sybafidów?

Rozpoczął się jeden z najmroczniejszych etapów, jakie musiał przejść wszech-świat – Czas Awatarów . Już niebawem w materialnym świecie zaczęły pojawiać się pierwsze ludzkie istoty posiadające duszę. Całkowicie podporządkowane Tafyris przeniosły do świata materialnego konflikt, jaki istniał na długo przed pojawieniem się tej młodej rasy. Wszystko zaczęło się na pozór niegroźnie. Z początku niewielu Awatarom udawało się przeżyć. Uznawani przez współplemieńców za wyrzutków byli zabijani, albo w najlepszym wypadku porzucani w niegościnnych ostępach. Niestety kilku z nich osiągnęło wiek, w którym przebudziły się ich zabójcze możliwości. Byli też tacy, którzy dopatrywali się w tych innych ludziach, boskiej ingerencji. „Oto dziecię boga kroczy wśród nas.” – Mówili. I tak Awatarzy zyskiwali na znaczeniu. Kwestią czasu okazało się wyniesienie ich do rangi chodzących bogów. Stali się panami swych ludów, prowadząc je na wojnę przeciw „złu”. Warto podkreślić, iż to właśnie wtenczas nadano Tafyris obowiązujące do dziś określenia: anioły i demony. Choć w wielu księgach dzieli się te rasy na dobrą i złą, dalecy jednak jesteśmy od nazywania którejkolwiek ze stron tej wojny dobrą czy złą. Ten sztuczny podział nie odpowiada preferencją żadnej ze stron. To raczej indywidualna kwestia, rozpatrywana w zależności od tego, po której ze stron się stanęło. W końcu zawsze to my jesteśmy tymi dobrymi.
Przez cały okres, w jakim Awatarzy przebywali w materialnym świecie rasa ludzka nie rozwijała się pogrążając się w coraz to nowych konfliktach ze sobą i z innymi rasami, tracąc na znaczeniu. Miało się to zmienić dopiero na początku pierwszej ery za sprawą najsilniejszej z ludzkich ras: Kowali. Teraz jednak, świat pogrążony w chaosie wojen, zdawał się kroczyć ku zagładzie. Nie wiemy, jaki przedział czasu dzieli powstanie trzeciej płaszczyzny od Wojny Kowali. Przyjmujemy jednak, iż nie trwał krócej niż osiem wieków i nie dłużej niż dwanaście. Bez względu na to ile trwał był ostatnim wydarzeniem poprzedzającym Pierwszą Erę.

~ o ~

Zatrzymajmy się jednak w tym miejscu. Ponieważ to właśnie "Czasu Avatarów" dotyczyć będzie owa przygoda...




"Patrzyłem w ciemność nocy i nagle ujrzałem przyszłość w całej jej okazałości i pięknie, przez chwilę wiedziałem, dokąd zmierzać, którędy i jak podążać”.
Lexfirmiansciangulis Pan Nowego AR




Przebudzenie


Oto stoi przed wami brama do świata Solaris Somnus. Otwiera się po raz pierwszy, w tym zacnym miejscu, dla kilku zaledwie śmiałków.

Zacznijmy zatem od samego początku:

~ o ~

Na potrzeby tej przygody będziemy mogli podążyć jedną z czterech ścieżek:
- Vorsbedriana;
Vorsbedrianie to jedna z ras ludzkich stworzonych przez Sybafidów. Cechami zewnętrznymi nie różnią się od przeciętnych przedstawicieli naszej rasy, wyróżniają ich za to wrodzone umiejętności posługiwania się każdym rodzajem broni. W ich rękach broń staje się naprawdę niebezpieczna. Nazywani przez ludzi „Natchnionymi”, są bez wątpienia najlepszymi wojownikami przemierzającymi zewnętrzny świat.
- Tafyris;
Jedna z pierwszych ras zamieszkujących Wszech – pustkę. Dzieli się na dwie nacje, Altraveronidów i Atoriidów. Trudno powiedzieć coś więcej na ich temat, ponieważ nie mają wstępu do wszech – świata. Choć jak powiadają legendy kroczyli kiedyś po nim niosąc zagładę i zgubę każdemu kto był na tyle głupi aby stanąć im na drodze.
- Andara;
Andarzy to druga z ras konstruktu stworzona przez Sybafidów. (Pierwszą byli Agletini posiadający zdolność kontrolowania energii). Andarzy postrzegają świat poprzez materię, nad którą całkowicie panują. Mówią, że rasy konstruktu posiadają moc kreacji równą Sybafidą.
- Faddar;
Faddarzy to młoda rasa ludzka zamieszkująca Kirpon. Są zarówno dobrymi wojownikami jak i magami, a pomaga im w tym wrodzony talent do magii i możliwość przemieszczania się między Or i In. (Czyli między ITAQĄ a ETEREM).
~ o ~

Są to szczątkowe informacje jakie oczywiście uzupełnię, w odpowiednim czasie. Jeśli ktoś będzie potrzebował jakiejś dodatkowej wiedzy, jestem otwarty na pytania.

~ o ~

Do przygody, której fabuły wolałbym na razie nie zdradzać, potrzebować będę:
- jednego Andara;
- jednego Tafyris;
- dwóch Vorsbedrian;
- dwóch Faddarów;

Od chętnych nie oczekuje nic ponad zgłoszeniem, które należy wysłać na moje PW lub na GG: 5106468. (Kartę i postać zrobimy razem).

Jeśli zgłosi się więcej graczy niż przewidziałem pomyślę nad dodaniem do fabuły paru postaci, w tej materii wszystko jest do uzgodnienia.

Rekrutacja zostaje otwarta dziś, a skończy się dnia 29 lutego, niezależnie od tego ile zgłoszeń dostanę do tego czasu.( Ponieważ czeka nas zrobienie kart wolałbym aby chętni zgłosili się przed popołudniem wyznaczonego dnia).

~ o ~

Publikowanie postów wyglądać będzie następująco:
  1. Najpierw post powinien trafić do mnie na PW lub na email ( morrsith@gmail.com )
    - Macie na to cały tydzień czasu. Choć wiadomo, że wolałbym aby post trafił do mnie przed piątkiem. (Zawsze w piątek będą publikowane)
  2. Czekam, aż wszyscy gracze, którzy grają i nie poinformowali mnie o swej nieobecności wyślą do mnie swoje dzieła. Jeśli przez tydzień ich nie dostanę, postać przechodzi pod moje kierownictwo. (Chyba, że ktoś powie mi wcześniej, że ma: pracę, imprezę, kobietę czy psa, kota i akwarium… no to, to zmieni postać rzeczy, bo choć przejmę postać to gracz będzie mógł ją odzyskać).
  3. Mając wszystkie posty, sprawdzam je pod względem merytorycznym i wysyłam do was, abyście mogli opublikować je na forum.

~ o ~

Wasze dzieło powinno zawierać następujące elementy:
  • Post, który opublikujecie. (Po tym jak go wam odeślę, z poprawkami zaznaczonymi na czerwono). Dodatkowo, im lepszy będzie post tym więcej możecie za niego otrzymać, począwszy od kresek skończywszy na automatykach.
  • Informacje dodatkowe np.: pytania do mnie lub opisy techniki nad którymi ma pracować wasza postać.

Poza tym:
  • Czasami gdy będzie to potrzebne z konkretnym graczem będę przeprowadzał, wewnętrzną (PW) sesję czy dwie. (np. rozmowa z postacią niezależną.)

~ o ~

Poniżej znajdziecie mechanikę, w jakiej będzie prowadzona gra. Możecie się z nią zapoznać ale nie musicie ponieważ większość z tych reguł stosować będę sam a wam do szczęścia przyda się tylko kartka z zdolnościami.

Mam nadzieję, że udało mi się zawrzeć wszystkie potrzebne tu informacje.

Jeśli nie, to wybaczcie… robię to wszak po raz pierwszy, co oczywiście mnie nie tłumaczy ale może komuś zrobi się żal i wybaczy mi niedociągnięcia.

Pozdrawiam, i serdecznie zapraszam do wspólnej zabawy!

Drahagnon Pierwszy Horn Vainar.


~ o ~


Podążacie ścieżkami losu, tak nieodgadnionymi i nieprzewidywalnymi dla większości z nas. Los bywa przychylny dla tych, którzy szanują jego prawa. Poznajcie zatem choć te kilka, jakie udało mi się spisać. Oby dały wam siłę do dalszej podróży, wszak to dopiero początek.

Niech prowadzić was Astar Pan Wiecznego Poranka.




Ścieżki losu

Aby stworzyć nowego bohatera, musimy zdecydować, do jakiej rasy ma on należeć. Z reguły nasz wybór podyktowany jest charakterystycznymi cechami rasy, np. jeśli postać ma kontrolować energię wybierzemy Agletina, materię Andara.

Każdej rasie w systemie został nadany specyficzny, określający ją kod:

alfa K12 (3) + 5 max2 [M50] [K40]

Informuje on nas o:

alfa -osi, na której żyje rasa jaką wybraliśmy;
K12 - kostce rasowej wyznaczonej dla naszej rasy;
(3) - podstawowej wartości dla bazowych cech (Siły, Zręczności, Siła woli i Inteligencji);
+ 5 - dodatkowej ilości punktów, jaką możemy przeznaczyć na bazowe cechy;
max 2 - maksymalnej ilości dodatkowych punktów, jakie możemy przeznaczyć na konkretną cechę bazową;
[M50] - mnożniku udźwigu dla mężczyzn z naszej rasy;
[K40] - mnożniku udźwigu dla kobiet z naszej rasy.

~ o ~

Gdy posiadamy już kod naszego przyszłego bohatera możemy zabrać się za statystyki. Podzielone zostały one na grupy zależne od płaszczyzny, na jakiej przedstawiciele danej rasy żyją i na jaką mogą wpływać.

Wyróżniamy dwie podstawowe płaszczyzny mające wpływ na cechy naszej postaci:
- Realną, fizyczną: ITAQĘ;
- Świat ducha: ETER;
I tak:

- ITAQA reprezentuje fizyczny aspekt każdej istoty, tak zwane Bio-cechy.

- ETER reprezentuje psychiczny aspekt każdej istoty, tak zwane Psycho-cechy.


Struktura Bio-cech wygląda następująco:

- Siła: Jedna z czterech bazowych cech, reprezentuje siłę fizyczną;
- Zręczność: Jedna z czterech bazowych cech, reprezentuje sprawność fizyczną;
- Wytrzymałość: Odporność fizyczna;
- Moc: Reprezentuje poziom postaci. Informuje w jakim stopniu opanowała ona swoją i zewnętrzną bio i psycho energię. Im większa jest ta cecha tym mniej pola marnuje postać przy wykorzystywaniu technik i tym silniejsze techniki może opracowywać.
- Bioenergia: Część ITAQI znajdująca się wewnątrz każdej istoty.
- Biopole: Zewnętrzne pole jakie emituje nasza bioenergia.
- Życie: Żywotność fizyczna naszego bohatera. Wynikają z niej cztery progi kondycji fizycznej:
- Sprawny fizycznie;
- Zmęczony;
- Wyczerpany;
- Skrajnie Wyczerpany;
Ich wielkość zależy od posiadanych punktów życia. Aby uśmiercić postać fizycznie, należy zadać jej dwukrotność punktów życia w obrażeniach. Przy wartości "0" postać jest nieprzytomna.

- PI: Punkty ITAQI (inicjatywa fizyczna) np. przeciętny człowiek potrzebuje 5PI do zadania ciosu mieczem jednoręcznym;

Dodatkowo na płaszczyźnie tej bohater obdarzony jest pięcioma podstawowymi zmysłami, dzięki którym odczuwa otaczającą go rzeczywistość:

Bio zmysły:
- Wzrok:
- Słuch:
- Węch:
- Dotyk:
- Smak:

Struktura Psycho-cech wygląda następująco:

- Siła woli: Jedna z czterech bazowych cech, reprezentuje siłę psychiczną;
- Inteligencja: Jedna z czterech bazowych cech, reprezentuje sprawność psychiczną;
- Opanowanie: Odporność fizyczna;
- Moc: Reprezentuje poziom postaci. Informuje w jakim stopniu opanowała ona swoją bio i psycho energię. Im większa jest ta cecha tym mniej pola marnuje postać przy wykorzystywaniu technik i tym silniejsze techniki może opracowywać.
- Psychoenergia: Część ETERU znajdująca się wewnątrz każdej istoty.
- Psychopole: Zewnętrzne pole jakie emituje nasza psychoenergia.
- PSI: Żywotność psychiczna naszego bohatera. Wynikają z niej cztery progi kondycji psychicznej:
- Sprawny psychicznie;
- Znużony;
- Rozkojarzony;
- Zdekoncentrowany;
Ich wielkość zależy od posiadanych punktów PSI. Aby uśmiercić postać psychicznie, należy zadać jej dwukrotność punktów PSI w obrażeniach. Przy wartości "0" postać jest nieprzytomna.

- PE: Punkty ETERU (inicjatywa psychiczna);

Dodatkowo na płaszczyźnie tej bohater obdarzony jest pięcioma podstawowymi zmysłami, dzięki którym odczuwa otaczającą go rzeczywistość:

Psycho zmysły:
- Wzrok:
- Słuch:
- Węch:
- Dotyk:
- Smak:

~ o ~

Oczywiście wyróżniamy również inne płaszczyzny (np. TARQIAL), półpłaszczyzny (np. TIRSEM), sfery i strefy, z których każda posiada własne indywidualne zestawy cech. Jednak na potrzeby sesji wystarczy nam znajomość dwóch podstawowych.

~ o ~

Powróćmy jednak do naszego bohatera i jego statystyk:

alfa K12 (3) + 5 max2 [M50] [K40]

Wszystkie bazowe cechy ustalone są według kodu na poziomie 3 punktów:
- Siła: (3)
- Zręczność: (3)
- Siła woli: (3)
- Inteligencja: (3)

Możemy pomiędzy nie rozdać 5 dodatkowych punktów pamiętając, że maksymalna ilość punktów przeznaczonych na pojedynczą cechę nie może przekraczać 2.

- Siła: (3) +1
- Zręczność: (3) +1
- Siła woli: (3)+2
- Inteligencja: (3) +1

Punkty te rozdajemy dowolnie, mając oczywiście na względzie preferencje naszej postaci.
Następnie wykonujemy rzut kostką K4, aby ustalić poziom mocy naszego bohatera.

Rzut: 2

W taki sposób udało nam się określić następujące statystyki:

ITAQA
- Siła: 4
- Zręczność: 4
- Wytrzymałość: 18 (Siła + połowa zręczności + kostka rasowa + modyfikatory)
- Moc: 2
- Bioenergia: 54 (Wytrzymałość * podstawa bazowych cech + modyfikatory)
- Biopole: 108 (Bioenergia * moc + modyfikatory)
- Życie: 27 (Bioenergia / 2 + modyfikatory)

ETER
- Siła woli: 5
- Inteligencja: 4
- Opanowanie: 19 (Siła woli + połowa inteligencji + kostka rasowa + modyfikatory)
- Moc: 2
- Psychoenergia: 57 (Opanowanie * podstawa bazowych cech + modyfikatory)
- Psychopole: 114 (Psychoenergia * moc + modyfikatory)
- PSI: 29 (Psychoenergia / 2 + modyfikatory)

Aby zakończyć pracę nad statystykami wykonujemy 6 rzutów K100, wyniki dopisujemy jako % modyfikator do następujących cech:

- Siła;
- Zręczność;
- Wytrzymałość;
- Siła woli;
- Inteligencja;
- Opanowanie;

Rzuty: 45, 12, 83, 100, 3, 72

- Siła: 4 (45%)
- Zręczność: 4 (12%)
- Wytrzymałość: 18 (83%)

- Siła woli: 5 (100%) +1
- Inteligencja: 4 (3%)
- Opanowanie: 19 (72%)

Ostatnią czynnością jest obliczenie naszych PI i PE:
W tym celu wykonujemy dwa rzuty kostką rasową (K12).

PI: 16
PE: 16

Rzuty: 6, 8

PI: 32
PE: 34

Tym samy zakończyliśmy pracę nad statystykami naszej postaci, które wyglądają teraz tak:

ITAQA
- Siła: 4
- Zręczność: 4
- Wytrzymałość: 18
- Moc: 2
- Bioenergia: 54
- Biopole: 108
- Życie: 27
- Sprawny fizycznie: 27
- Zmęczony: 14
- Wyczerpany: 9
- Skrajnie Wyczerpany: 7
- PI: 32

ETER
- Siła woli: 6
- Inteligencja: 4
- Opanowanie: 20
- Moc: 2
- Psychoenergia: 60
- Psychopole: 120
- PSI: 30
- Sprawny psychicznie: 30
- Znużony: 15
- Rozkojarzony: 10
- Zdekoncentrowany: 8
- PE: 34

~ o ~

Dla porównania tak wygląda charakterystyka zwykłego człowieka, z analogicznymi rzutami:

ITAQA
- Siła: 3
- Zręczność: 3
- Wytrzymałość: 13
- Moc: 2
- Bioenergia: 25
- Biopole: 50
- Życie: 13
- Sprawny fizycznie: 13
- Zmęczony: 6
- Wyczerpany: 4
- Skrajnie Wyczerpany: 3
- PI: 18

ETER
- Siła woli: 4
- Inteligencja: 3
- Opanowanie: 14
- Moc: 2
- Psychoenergia: 27
- Psychopole: 54
- PSI: 14
- Sprawny psychicznie: 14
- Znużony: 7
- Rozkojarzony: 5
- Zdekoncentrowany: 3
- PE: 14
Testy na cechy wykonuje się kostką rasową, wartość oznacza próg rzutu.

~ o ~

Gdy posiadamy już zarys naszej postaci przechodzimy do podstawowych zmysłów jakimi posługiwać się będzie nasz bohater.

Każda istota dostaje pulę punktów jakie rozlokować może pomiędzy zmysły. Zależy ona od wielu czynników (np.: rasy, indywidualnych uwarunkowań czy historii i założeń postaci). Dla człowieka jest to 100 punktów do Bio zmysłów i 0 dla Psycho zmysłów. Możemy rozdać je np. tak:

Bio zmysły:
- Wzrok: 20
- Słuch: 20
- Węch: 20
- Dotyk: 20
- Smak: 20

Poniżej wartości 10 punktów zmysł jest już traktowany jako ułomność. Testy wykonuje się zamieniając punkty na % (20 - 20% na zmysł).

~ o ~

W ten oto sposób powstała nasza postać. Warto podkreślić fakt, że na większość statystyk macie wpływ - dokonujecie wyboru, co może przydać się waszej postaci, a co jest jej całkowicie zbędne.

Statystyki rozwijamy poprzez ich używanie, co pozwala wam wpływać na rozwój waszej postaci również podczas samej rozgrywki.

Uważam, że możemy pozostawić cechy i skupić się na jednej z najprzyjemniejszych czynności, jaką jest wymyślanie technik i umiejętności dla naszej postaci

~ o ~

Zdolności zostały podzielone na trzy kategorie:

- Umiejętności: Wszystkie zdolności, które nie wymagają używania energii i nie wiążą się ze
zmianą formy. ( Np.: Walka Bronią: miecz jednoręczny)


- Techniki: Wszystkie zdolności, które wymagają używania energii i nie wiążą się ze zmianą
formy. ( Np.: Płonąca klinga)

- Formy: Wszystkie zdolności, które wynikają ze zmiany formy. (Dotyczy tylko prostych
zmian formy np.: wilkołak. Przy bardziej skomplikowanych zmianach formy,
wiążących się właściwie ze zmianą rasy, tworzy się osobną kartę).

W początkowej fazie gry dostaniemy cały zestaw zdolności, jakie posiadać powinna nasza postać ze względu na rasę i profesję.

~ o ~

Każda zdolność może mieć jeden z czterech poziomów uzdolnienia:

- ułomny ( Zdolność rozwija się bardzo wolno)

- zwykły ( Zdolność rozwija się normalnie)

- talent ( Zdolność rozwija się w wiele szybciej niż normalnie)

- dar ( Zdolność rozwija się bardzo szybko)


~ o ~

Poziom tych uzdolnień zależy od początkowego rzutu z tabeli:
I tak wynik:

- ( 1 - 4 ) daje uzdolnienie na poziomie ułomny;
- ( 5 - 96 ) daje uzdolnienie na poziomie zwykły;
- ( 97 - 98 ) daje uzdolnienie na poziomie talent;
- (99 - 100) daje uzdolnienie na poziomie dar;

Zdolności rozwijamy na kilka sposobów. Po pierwsze wystarczy abyśmy jej używali. Po drugie za wynik poniżej progu dostajemy kreski (punkty pozwalające nam na rozwijanie zdolności).

Jeśli np.:

Mamy umiejętność ( Walka Bronią: miecz jednoręczny). Wyrzuciliśmy 65% co daje nam 41% na umiejętność. Oznacza to, że w normalnych warunkach, bez modyfikatorów ujemnych, każdy wynik poniżej 41% oznacza, że trafiliśmy naszego przeciwnika.
Oczywiście przeciwnik ma możliwość uników, zastaw, blokad itp. co może pokrzyżować nasze plan.
Jeśli natomiast rzucimy poniżej 15% otrzymamy kreskę.

Wynika to bezpośrednio z progu jaki ma % posiadanej umiejętności:


~ o ~

Dodatkowo na samym początku rzucamy 2K4 za umiejętności i techniki. Wynik oznacza, że tyle dodatkowych zdolności możemy opracować sami dla naszej postaci.
W wymyślaniu takich technik nie ogranicza nas absolutnie nic, poza naszą wyobraźnią i pewnymi założeniami postaci.

Możemy chcieć rzucać np.: Ognistą kulę, zadawać Cios na odległość, Przekształcać Smocze Drogi, osłabić kogoś Słabością Shaizara itd. Technika może być wszystkim, oczywiście każda ma swoje ograniczenia, ale o tym opowiem tym, którzy będą chcieli zagrać, lub tym co zapytają.

Na razie to wszystko co moim zdaniem powinno znaleźć się w rekrutacji.

Zatem…


 

Ostatnio edytowane przez Drahagnon : 25-02-2008 o 10:44.
Drahagnon jest offline  
Stary 23-02-2008, 19:57   #2
 
Hertion's Avatar
 
Reputacja: 74 Hertion wkrótce będzie znanyHertion wkrótce będzie znanyHertion wkrótce będzie znanyHertion wkrótce będzie znanyHertion wkrótce będzie znanyHertion wkrótce będzie znanyHertion wkrótce będzie znanyHertion wkrótce będzie znanyHertion wkrótce będzie znanyHertion wkrótce będzie znanyHertion wkrótce będzie znany
Ale [] rekrutację! Super, już wysyłam zgłoszenie

Ponownie proszę o zapoznanie się z regulaminem forum.
Pozdr.
C
 
__________________
Kiedy rodzisz się, nawet góry toną we krwi...

I nastał czas że wylał Hades!!!

Ostatnio edytowane przez Cedryk : 23-02-2008 o 21:14.
Hertion jest offline  
Stary 23-02-2008, 21:41   #3
 
Marjan's Avatar
 
Reputacja: 12 Marjan jest na bardzo dobrej drodze
WoW.
Ja też bym się chciał zgłosić.
 
Marjan jest offline  
Stary 23-02-2008, 22:07   #4
 
Drahagnon's Avatar
 
Reputacja: 10 Drahagnon nie jest za bardzo znany
Jeśli ktoś ma jakieś zastrzeżenia, mam tu na myśli brak jakiś informacji, to pięknie proszę aby konkretnie napisał czego brakuje. Jak napisałem powyżej nie wszystko tu zamieściłem: ponieważ nie ma to być podręcznik RPG, a skrócony opis pewnych zależności. Oczywiście tym, którzy zdecydują się ze mną zagrać wyjaśnię wszystko w granicach moich możliwości.

A przy okazji, mam już kilku graczy:
  • Feo,
  • Lavaeolus,
  • Ra6nar,
  • Hertion,
  • Marjan,
  • Moon.

Chętnych, zapraszam!! Rekrutacja otwarta jest do piątku.
 

Ostatnio edytowane przez Drahagnon : 28-02-2008 o 01:01.
Drahagnon jest offline  
Stary 24-02-2008, 00:06   #5
 
Marjan's Avatar
 
Reputacja: 12 Marjan jest na bardzo dobrej drodze
Musze przyznac że świat jest bardzo ciekawy i z tego co opowiadales dalo sie wywnioskowac ze każda rasa ma coś do zrobienie i nie ma super silnej rasy

Witam na forum. Zarazem proszę o zapoznanie się regulaminem.
Regulamin
Pozdrawiam.
Cedryk
 

Ostatnio edytowane przez Cedryk : 24-02-2008 o 00:15.
Marjan jest offline  
Stary 25-02-2008, 17:07   #6
 
Moon's Avatar
 
Reputacja: 0 Moon nie jest za bardzo znany
To chyba naturalne? Nie lubie systemów gdzie wszyscy grają jedną rasą ( klasą) bo jest najlepsza...
 
Moon jest offline  
Stary 01-03-2008, 21:16   #7
 
Drahagnon's Avatar
 
Reputacja: 10 Drahagnon nie jest za bardzo znany
Zamknięcie rekrutacji

Zgodnie z ustaleniami, zamykam rekrutację.

Dziękuję wszystkim, którzy przebrnęli przez tę lekturę.

Tych, którzy zdecydowali się zagrać zapraszam do gry, innych do śledzenia ich przygód w Gadhinarze.




 
Drahagnon jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 05:32.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164