19-09-2018, 12:11 | #11 |
Reputacja: 1 | Od razu na docsie, jak miło ^^ Póki co wydaje się w porządku, ale mechanika to tylko szkielet, teraz czekam na mięsko Proszę tylko abyście pamiętali, że gracie w trójkę, więc fajnie byłoby ustalić przynajmniej część wspólnej historii oraz wzajemne relacje - ostatecznie wasze postaci należą do jednej Sfory. Dodaję, bo niejasność pojawiła się w innym temacie: wyjaśniam: zamiast robić postać normalnie, podałem górne granice np: Dyscypliny 10 co oznacza, że jeśli ktoś zrobi postać z 12 kropkami w Dyscyplinach to mu jej nie zaakceptuję. 10 to maksimum. Ale nie obowiązek. Jeśli ktoś chce zrobić postać, która np: ma niskie wszystkie Atrybuty Społeczne, to nie musi do nich na siłę dodawać kropek, bo ja podałem, że przysługuje wam 25 i gdzieś je trzeba upchnąć. Można wziąć mniej (gracze nieczęsto z tej opcji korzystają, ale zdarza się, jeśli ktoś ma jakiś bardzo konkretny koncept na postać). Co do Zalet/Wad (Merits/Flaws) to nie przepadam za nimi pod względem mechanicznym, dlatego ich nie uwzględniłem. Co nie znaczy absolutnie, że nie można ich wykorzystać pod względem fabularnym! Wręcz przeciwnie! Miło będzie jeśli pomyślicie o tym, żeby ewentualne Zalety zbalansować Wadami albo zmniejszeniem sobie jakiejś innej cechy, nie zmuszam jednak do tego, żeby zostawić wam jak najwięcej wolności przy dopracowaniu waszego bohatera Zaś jeśli chodzi o wartość Ścieżki/Człowieczeństwa - tu podobnie, śmiało sobie ustalcie taką wartość jaką sądzicie, że do waszej postaci pasuje, pamiętając, że będziecie musieli to odgrywać, toteż nie polecam szczególnie wysokich wartości (7 i wyżej), ale nie zabraniam, jeśli komuś się marzy postać "z zasadami". Ostatnio edytowane przez Kesseg : 19-09-2018 o 12:28. |