lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji RPG z działu Horror i Świat Mroku (http://lastinn.info/archiwum-sesji-rpg-z-dzialu-horror-i-swiat-mroku/)
-   -   [Autorski/Horror] Resident Evil - Komentarze (http://lastinn.info/archiwum-sesji-rpg-z-dzialu-horror-i-swiat-mroku/18883-autorski-horror-resident-evil-komentarze.html)

Corpse 26-05-2020 11:24

[Autorski/Horror] Resident Evil - Komentarze
 
Witam wszystkich serdecznie raz jeszcze! Bardzo się cieszę na tę sesję i jestem mega zadowolony z waszych kart. Myślę ze będzie... ciekawie :)

Kilka jeszcze spraw organizacyjnych:

ZASADY PISANIA POSTÓW
1. Każdy post w przygodzie wrzucamy od początku do końca w znacznik [ indent ] post [ /indent ]. Tak po prostu lepiej wygląda.
2. Całość piszemy normalną czcionką z wyjątkiem tego co postać mówi. To zaczynamy od myślnika i piszemy kursywą.
3. Nie wymagam ani minimalnej ani maksymalnej długości postów, natomiast zdaję się tutaj na wasz zdrowy rozsądek. Wiadomo że jedno i dwulinijkowce nie są dobrym pomysłem kiedy gramy storytellingowo (czym wy się bardziej postaracie, tym mi się będzie bardziej chciało was utrzymać przy życiu), ale też nie spodziewam się opisów na stronę A4 prostych akcji wykonywanych np. w trakcie walki. Wyjątkiem są tutaj opisy używania elementów otoczenia w ramach jednej z akcji, co żeby zadziałało, musi być dobrze przedstawione.
4. Jak wspominałem w Mechanice - w trakcie walki, opisujecie nie tylko swoje działania, ale również bezpośrednie reakcje przeciwników. Jeśli udaje wam się trafić zombie, to piszecie że padł. Jeśli udaje wam się odepchnąć, to piszecie jak i gdzie został odepchnięty. Jeśli próbujecie wykorzystać odepchnięcie np. do przewrócenia drugiego zombie, to powodzenie tej akcji zostaje już do rozpatrzenia dla mnie. Tak samo wszelkie zabawy z wykorzystaniem otoczenia.
Przypominam też o tym że świat RE rządzi się swoimi prawami, a co za tym idzie, napotkacie tu trochę absurdów, które w tym świecie jednak nikogo nie dziwią. Zagadki środowiskowe z wykorzystaniem dziwacznych komponentów to norma. Leczenie się ziółkami to norma itp. Oczywiście postaci mogą rzucić jakiś komentarz na temat idiotyczności niektórych rzeczy, ale prosiłbym o ograniczenie tego do minimum, co by nie psuć ogólnego klimatu.

Na prośbę graczy w rekrutacji o tryb Hardcore, zwiększyłem trochę poziom trudności. Zobaczymy jak to będzie szło, jak zaczniecie padać jak muchy to zmniejszymy.

Przewiduję możliwość zabicia postaci, ale jeśli tak się stanie, każdy gracz którego postać zginęła ma możliwość jednokrotnej "wymiany" postaci na nową i powrotu do gry. Szczegóły omówimy jeśli do takiej sytuacji dojdzie.

Niniejszym uznaję temat i przygodę za otwartą. Pierwsze posty pojawią się prawdopodobnie jutro lub pojutrze (mam wyjątkowy zapierdziel w pracy, przepraszam). Pod tym postem możecie już sobie dowolnie pisać, zadawać pytania i zgłaszać wątpliwości.

Let's kill some zombies! <3

Cooper 26-05-2020 11:40

To Ja mam takie pytanie.

Czy Postać będzie mogła zdobyć jakąś umiejętność w trakcie rozgrywki? Czy z tym z czym startuje z tym musi sobie radzić?

Dajmy na to, Cooperowi wpadnie w ręce jakiś pistolet. Dajmy na to że będzie znajdował co rusz jakąś amunicję do niego a co za tym idzie, będzie używał tej broni dosyć często. Czy to wpłynie jakoś na jego umiejętności?

Driada 26-05-2020 12:00

Czas i miejsce się przywitać:)
Czołem ekipa, nie dajmy się za szybko zjeść i udanej rozgrywki dla wszystkich! :D

Corpse 26-05-2020 12:04

Cytat:

Napisał Cooper (Post 881188)
To Ja mam takie pytanie.

Czy Postać będzie mogła zdobyć jakąś umiejętność w trakcie rozgrywki? Czy z tym z czym startuje z tym musi sobie radzić?

Dajmy na to, Cooperowi wpadnie w ręce jakiś pistolet. Dajmy na to że będzie znajdował co rusz jakąś amunicję do niego a co za tym idzie, będzie używał tej broni dosyć często. Czy to wpłynie jakoś na jego umiejętności?

Tak, istnieje taka możliwość, ale wtedy raczej zamiast dodatkowej umiejętności, jedna z tych co macie będzie zmieniona. W planszówce też jest taka mechanika dla Leona i Claire (zmiana na wersję Advance postaci) i właśnie Claire ma opisany przez ciebie przypadek gdzie otrzymuje obsługę rewolweru 6 strzałowego o większej od pistoletu mocy.

Generalnie czym dalej w las tym mocniejsze firepower będziecie potrzebować, a uniki staną się mniej przydatne, bo prościej będzie rozwalać przeciwników z daleka, więc Twój pomysł jest jak najbardziej sensowny.

Cooper 26-05-2020 14:21

Że też się nie przywitałem od razu.

Czołem wszyscy! Żyjcie jak najdłużej i mam nadzieję że moja postać nie polegnie jako pierwsza :lol2:

Mekow 26-05-2020 15:52

Witam wszystkich i życzę udanej zabawy :D


Mam na wstępie parę pytań organizacyjnych.

Czy dla spójności będziemy się trzymać mapki konkretnego miasta w USA, np. Louisville łub Nashville? Uznając je oczywiście za Raccoon City. Chodzi mi o lokacje w mieście: park jest tu, jeziorko tam, monopolowy za rogiem itp.
Czy też gramy bez takich ustaleń dając sobie miejsce na improwizację i światotworzenie?

F.A.S. które każdy z nas ma to Free Air Strike, prawda? Ale jakie? Takie niczego sobie, czy może takie "mniejsze"? ;) :lol:
OK, przepraszam, już widzę: First Aid Spray.
Ale jeśli wybór należy do gracza, to ja poproszę FreeAirStrike ;) :lol:

Przewidujesz doca? Przydaje się ;)

Cytat:

Napisał Corpse (Post 881182)
...w trakcie walki, opisujecie nie tylko swoje działania, ale również bezpośrednie reakcje przeciwników. Jeśli udaje wam się trafić zombie, to piszecie że padł. Jeśli udaje wam się odepchnąć, to piszecie jak i gdzie został odepchnięty. Jeśli próbujecie wykorzystać odepchnięcie np. do przewrócenia drugiego zombie, to powodzenie tej akcji zostaje już do rozpatrzenia dla mnie. Tak samo wszelkie zabawy z wykorzystaniem otoczenia.

Jak ustalamy kwestię odniesienia sukcesu, skoro efekt winien być już zawarty w opisie? Wstępna deklaracja na docu / w komentarzach? Rzuty na kostnicy?


Najlepszego :)

Corpse 26-05-2020 16:03

Cytat:

Napisał Mekow
Czy dla spójności będziemy się trzymać mapki konkretnego miasta w USA, np. Nashville? Uznając je oczywiście za Raccoon City. Chodzi mi o lokacje w mieście: park jest tu, jeziorko tam, monopolowy za rogiem itp.
Czy też gramy bez takich ustaleń dając sobie miejsce na improwizację i światotworzenie?

Będziemy korzystać z mapy Raccoon City ;)

Cytat:

Napisał Mekow
F.A.S. które każdy z nas ma to Free Air Strike, prawda? Ale jakie? Takie niczego sobie, czy może takie "mniejsze"? ;) :lol:
Czy może jest to First Aid Squad? Czyli zestaw pierwszej pomocy.
Bo to chyba nie Fire Alarm System? :e?:
Jeśli wybór należy do gracza, to ja poproszę AirStrike ;) :lol:

Przewidujesz doca? Przydaje się ;)

Jak ustalamy kwestię odniesienia sukcesu, skoro efekt winien być już zawarty w opisie? Wstępna deklaracja na docu / w komentarzach? Rzuty na kostnicy?

Mam wrażenie że nie czytałeś/łaś mechaniki, bo na wszystkie te pytania odpowiedzi są tam zawarte :) Zapraszam więc do lektury.

Anonim 26-05-2020 16:09

Nie doc, doc psuje gry. I śmierdzi moczem.

A co do kostek to przecież w temacie z mechaniką jest o tym mowa. Nawet z pogrubieniem i włączonym capslock.

Cytat:

Napisał Corpse (Post 881154)
WSZYSTKIE RZUTY WYKONUJECIE SAMI W TRAKCIE PISANIA POSTA, A ICH WYNIKI UMIESZCZACIE W NAWIASACH, TAK JAK W PRZYKŁADZIE POWYŻEJ WRAZ Z OPISEM CZYNNOŚCI ORAZ W PRZYPADKU TRAFIEŃ, RÓWNIEŻ OPISEM REAKCJI PRZECIWNIKÓW NA TE TRAFIENIA.
Rzuty wykonujecie tutaj: Roll Dice With Friends (w górnym lewym rogu wpisujecie imię swojej postaci, klikacie na drugą od lewej kość [k6] tyle razy ile rzutów wykonujecie i klikacie Roll It)
Wyniki rzutów są nieodwołalne i dostępne dla wszystkich. Oprócz waszych rzutów będą się tam też pojawiać moje (MG Corpse) przy użyciu k20, czyli rzuty na fazę kart Napięcia.


Rot 26-05-2020 16:31

Cześć wszystkim.:D Popieram brak doca w rozgrywce!

Corpse 26-05-2020 16:52

Prawdę mówiąc to nie wiem do czego miałbym użyć tego doca w tej sesji. Praktycznie za całą mechanikę odpowiadacie sami przy pomocy rzutów, których zresztą są raptem 2 rodzaje (atak i unik), a całą resztą można się zająć tutaj.

Apeluje tylko o dokładne wczytanie się w zasady tej mechaniki ;) Nie będę ganił za błędy, ale każe poprawiać. Może się wydawać skomplikowana, ale w praktyce jest banalna i po paru walkach wejdzie wam w krew i będziecie to już robić bezwiednie, zapewniam.

Proponuję też sobie przetestować rzuty na stronce która zlinkował Anonim, zanim zaczniemy, żebyście wiedzieli jak to działa :)


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:10.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172