Spis Stron RPG Regulamin Wieści POMOC Kalendarz
Wróć   lastinn > RPG - play by forum > Sesje RPG - DnD > Archiwum sesji z działu DnD
Zarejestruj się Użytkownicy

Archiwum sesji z działu DnD Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemie DnD (wraz z komentarzami)


 
 
Narzędzia wątku Wygląd
Stary 21-05-2015, 20:08   #1
 
Autumm's Avatar
 
Reputacja: 1 Autumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputacjęAutumm ma wspaniałą reputację
MATERIAŁY [Pathfinder] Smoki i karabiny

Ramowe założenia dot. świata:
  • Świat jest olbrzymi, różnorodny i z długa historią, w większości zapomnianą. Jeśli coś sobie wymyślicie, z dużym prawdopodobieństwem to istnieje.
  • Setting epicko-fantastyczny z domieszką steampunku. Gigantyczny latający zamek, ostrzeliwany przez flotyllę sterowców magicznymi pociskami i odpowiadający ogniem z armat to coś zupełnie normalnego. Poziom techniczny jest bardzo nierówny; zdarzają się zupełnie prymitywne regiony, jak i takie przypominające Europę u początku XX w. Poczytajcie tu, co możecie spotkać. Można trafić np. na cybernetykę.
  • Jedyną rasą są ludzie - i potwory. Nie ma elfów, krasnali etc., a przynajmniej nie tworzą żadnych cywilizacji.
  • Ląd dość zwarty, z dużymi wewnętrznymi morzami, oblany oceanem.
  • Politycznie cały świat jest podzielony na setki nieustannie wojujących ze sobą bytów - plemion, miast-państw, małych królestw. Wojna trwa od wieków, mocno odcisnęła swoje piętno na świecie i jest dla jego mieszkańców codziennością i "normalnym" sposobem prowadzenia polityki - taka nieustanna apokalipsa albo I WŚ. przedłużona do kilku wieków.

Ramowe założenia dot. bohaterów:
  • Jesteście Smoczymi Jeźdźcami - klanem/plemieniem/grupą, która dzięki starożytnemu paktowi może dosiadać "mniejszych smoków" i tworzyć z nimi specjalne więzi.
  • Jeźdźców jest niewielu, a ich szeregi stale się kurczą - głównie z powodu tego, że smoków też jest coraz mniej, a trening "pilotów" jest długi i wymagający - niewielu go przechodzi. SJ są rozsiani po kilku fortecach, rozproszonych po całym świecie.
  • SJ są elitarnymi najemnikami, zorganizowanymi na wojskowy wzór. Podejmują się różnych zadań dla walczących stron, czasem stając do bitwy jako zaciężna armia; zwykle jednak wykonują bardziej specyficzne i delikatne misje.
  • Bohaterowie mają już "swojego" smoka i (co najemnej) jedną misję za sobą. Oczywiście mogą być bardziej doświadczeni...

Polityka Kryształowej Jaskini:

Kryształowa Jaskinia liczy ok. 130 "par" człowiek/smok ("na miejscu" nie przebywa zwykle więcej niż 50-90 par; reszta zwykle jest na misjach) oraz ok. 90 osób obsługi plus ok. 20 rekrutów i ok. 10 "niesparowanych" Skrzydlatych - łącznie ok. 250 inteligentnych istot, nie licząc chowańców i zwierzęcych towarzyszy.

Jaskinia ("gniazdo") ma trzy oficjalne funkcje/tytuły: Opiekun(ka), Mówca i Pierwszy/Pierwsza Jeździec.

Wszystkie w/w funkcje i stosunki są tożsame dla Kryształowej Jaskini; inne grupy Jeźdźców ("gniazda") mają własne, często zupełnie inne, struktury i zwyczaje. Generalnie Kryształowa Jaskinia uchodziła za symbol bardzo luźnej, beztroskiej i słabo zorganizowanej grupy, przyciągającej sile indywidualności i mało troszczącej się o zasady - za to bardzo samodzielnej i liberalnej.

Opiekun to Prawdziwy Smok, który jest "zapleczem" każdego gniazda. Najczęściej miejsce należy do niego, Jeźdźcy korzystają też z jego magii i kontaktów... oraz wiedzy. Od charakteru Opiekuna zależy pośrednio kierunek, który obiera całe gniazdo i utarte w nim zwyczaje. Opiekunką Kryształowej Jaskini (nie pierwszą) była Matrona, dojrzała smoczyca o otwartym umyśle - stąd np. silny pierwiastek psi i technologiczny wśród Jeźdźców oraz "zbieranina" ludzi ze wszystkich stron świata.

W imieniu Opiekuna gniazdem zarządza Mówca. Jako jedyny Jeździec może honorowo dosiadać Prawdziwego Smoka i jest przez niego wybierany osobiście (co jest uznawane za wielki zaszczyt). Mówca pełni rolę "głównego administratora" - zajmuje się tym, żeby dane gniazdo funkcjonowało bez zgrzytów, kontrakty były zdobywane (i wypełniane), a piloci i Skrzydlaci nie musieli się o nic martwić poza doskonaleniem swoich umiejętności.

Mówcy podlega "personel" czyli cała "nielotna" część gniazda: kucharze, lekarze, opiekunowie Skrzydlatych, sprzątacze etc. Na barkach Mówcy leży też dbanie o historię i tradycję (jak również kwestie prawne), ale jego głos jest wyłącznie doradczy w kwestiach "wojennych". Mówca Jarve był z zamiłowania kronikarzem i historykiem, w kwestiach "logistycznych" zostawiając dużą swobodę "nielotom", stąd wielu pilotów musiało radzić sobie samemu, a hierarchia i "stosunki służbowe" w Jaskini nie były ściśle przestrzegane, a momentami nawet wręcz zbyt luźne. Ale nawet mimo tego "rozluźnienia" wspólne mieszkanie Gniewka i Mirry miało z początku posmak może nie skandalu, ale towarzyskiej niezręczności. Nie żeby piloci nie robili dzieci na boku, ale tak od razu oddawać "służbie" swoją kwaterę i uznawać ją za oficjalną partnerkę?

Pierwszy Jeździec pełni tą samą funkcję wobec pilotów, co Mówca wobec obsługi. Jest najwyższym dowódcą, decyduje o awansach i podziale misji, bieżącej "doktrynie wojennej" gniazda etc. Pierwszym jest najlepszy pilot, wyłaniany w swoistym turnieju, który odbywa się raz na jakiś czas (kiedy, to decyduje Mówca/Opiekun i wola większości). Sprawność latania wynika z "jakości" połączenia człowiek/smok, tak więc Pierwszy jest nie tylko wybitnym "akrobatą", ale też kimś, kto na mentalnym/duchowym poziomie zbliżył się do ideału jedności dwóch istot. Kara długo utrzymuje ten tytuł, ale nigdy (aż do teraz) nie korzystała prawie w ogóle ze swoich uprawnień. W Jaskini wola Matrony i słowo Jarvisa były dominujące, jeśli chodzi o wszystkie decyzje.

Jeźdźcy są "uprzywilejowanymi" członkami gniazda. Po przejściu ciężkiego treningu i "sparowaniu" ze smokiem (oraz po odbyciu choć jednej misji), mają prawo zasiadania na spotkaniach, dyskutowania polityki gniazda, korzystania w pełni z jego zasobów etc. Jeźdźcy mają swoje wewnętrzne rangi (nieoficjalne) mówiące o tym, kto jest lepszy, bardziej doświadczony etc. - najogólniej mówiąc, są to szeregowi, podoficerowie i oficerowie, choć spotyka się i inne określenia (np. pisklaki czy stare dziady). Są to tytuły wyłącznie opisowe, bo w teorii wszyscy piloci są równi. W praktyce istnieją grupy związane z jednym lub kilkoma bardziej wpływowymi osobami. U Skrzydlatych jest nieco inaczej - każdy dorosły smok jest równy innym (i w teorii i w praktyce), nawet jeśli nie ma swojego Jeźdźca.

Prowadzący to określenie Jeźdźca, który dowodzi skrzydłem (drużyną). Skrzydła są dwojakiego rodzaju: "stałe" - zgrana ekipa, która lata, ćwiczy i często mieszka razem (wtedy zwykle funkcja prowadzącego jest przechodnia i krąży między członkami) - i "tymczasowe", sformowane przez Pierwszego dla specyficznego zdania/misji/potrzeby. Wtedy prowadzący jest narzucony "z góry" i zwykle traci ten tytuł po skończeniu zadania (a skrzydło jest rozwiązywane).

"Stałe" skrzydła mają często własne nazwy, oznaczenia czy tradycje, a przynależność do nich jest powodem chluby - i żeby się do nich dostać, trzeba spełniać odpowiednie kryteria. Do "luzaków" (pilotów bez skrzydła) należą zwykle młodzi Jeźdźcy, którzy jeszcze się szkolą czy wyjątkowe indywidualności, których nikt nie chce mieć na stale w zespole (albo one same tego nie potrzebują). Oczywiście przynależność do jakiegoś Skrzydła nie oznacza, że pilot lata tylko z nim - może zostać przeniesiony gdzieś indziej, duże skrzydła też nie latają zwykle w pełnym składzie - ale takie drużyn/frakcje stanowią "podstawową komórkę społeczną" Jaskini.


Sekcja będzie uzupełniana w miarę potrzeb.
 
__________________
"Polecam inteligentną i terminową graczkę. I tylko graczkę. Jak z każdą kobietą - dyskusja jest bezcelowa - wie lepiej i ma rację nawet jak się myli." ~ by Aschaar [banned] 02.06.2014
Nieobecna 28.04 - 01.05!

Ostatnio edytowane przez Autumm : 14-06-2015 o 17:03.
Autumm jest offline  
 



Zasady Pisania Postów
Nie Możesz wysyłać nowe wątki
Nie Możesz wysyłać odpowiedzi
Nie Możesz wysyłać załączniki
Nie Możesz edytować swoje posty

vB code jest Wł.
UśmieszkiWł.
kod [IMG] jest Wł.
kod HTML jest Wył.
Trackbacks jest Wył.
PingbacksWł.
Refbacks are Wył.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 04:37.



Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0
Pozycjonowanie stron | polecanki
Free online flash Mario Bros -Mario games site

1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172