lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu DnD (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/)
-   -   komentarze [D&D 5] Dolina Nentir: Zaginiona kopalnia Phandelver (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/17845-komentarze-d-and-d-5-dolina-nentir-zaginiona-kopalnia-phandelver.html)

AJT 15-04-2018 13:12

Cytat:

Napisał Clutterbane (Post 781895)
Względem podręcznikowego tropiciela ogólne zdolności takie jak primeval awareness powinny się różnić w wordingu - polecam sprawdzić. Jak będę miał chwilę wolnego czasu to Ci usystematyzuję trochę KP. :) Gdybyśmy zaczynali na pierwszym poziomie czułbyś się pewnie trochę bardziej komfortowo z racji mniejszej liczby features, ale przed kolejnym awansem będziesz już jak ryba w wodzie.

(...)

Jak macie chwilę i chcecie wybrać kolorek - proszę bardzo.

Tak, wording miałem zamiar jeszcze później przejrzeć i zaktualizować z innymi tekstami. Ogólnie chyba to i ekwipunek mi jeszcze został.

Wiem, że są błędy jeszcze na pewno, ale jestem pozytywnie zaskoczony, bo myślałem że jest trudniej coś stworzyć. Szczególnie, jak piszesz, nie na pierwszym poziomie. Dzięki za pomoc dotychczas i za planowane ponowne przejrzenie tego ;)


Kolorek MtG to myślę, że zielony najbardziej spasuje.

Krieger 15-04-2018 13:18

Gryf niebieściutki :-) wbrew czerwonej zbroi i czerwonej bogini.

hen_cerbin 15-04-2018 13:24

Cytat:

Napisał Clutterbane (Post 781895)
Na alignmenty postaci specjalnie nie patrzę, konflikty "światopoglądowe" wolę budować na kolorach z M:tG, bo unikają wartościowania na dobro i zło oraz dają więcej możliwości (standardowe prawo kontra chaos z D&D można opisać walką między białym a czerwonym, a przecież jeszcze są trzy inne kolory i kombinacje multikolorowe do dyspozycji :) ). Jak macie chwilę i chcecie wybrać kolorek - proszę bardzo. Organizacje występujące w grze też przypisuję do kolorów - Lordowski Sojusz jest w tym względzie biały jak śnieg. :)

To się świetnie składa, Angusowi i z urodzenia najbliżej do Lordowskiego Sojuszu, jak i z charakteru. I, jak widać, z koloru.

Co do reszty gry i poruszanych tu tematów - pod wypowiedzią AJT-a podpisuję się w całości. Także dla mnie to pierwsze doświadczenie z piątą edycją i jedno z pierwszych z D&D w ogóle, i chętnie skorzystam z Waszych rad i doświadczeń.
Na przykład czy Animal Handling przyda mi się do czegoś, skoro i bez można mieć po jednym zwierzęciu z każdej kategorii (a resztą może zająć się Morhołt).

Tylko przyznam że Angusa na cavaliera nie chciałbym przerabiać - tyle czasu spędziłem na kombinowaniu ze statystykami spędziłem by mieć choć te +2 w Charyzmie przy zachowanych wysokich zdolnościach bojowych i jako takiej Mądrości (nie mówiąc już o zastanawianiu się nad manewrami z Battle Mastera), że wolałbym zostawić jak jest.

Lord Cluttermonkey 15-04-2018 13:45

Cytat:

Napisał AJT (Post 781909)
Wiem, że są błędy jeszcze na pewno, ale jestem pozytywnie zaskoczony, bo myślałem że jest trudniej coś stworzyć. Szczególnie, jak piszesz, nie na pierwszym poziomie. Dzięki za pomoc dotychczas i za planowane ponowne przejrzenie tego ;)

Bo to naprawdę łatwa edycja jest. :)

Cytat:

Napisał hen_cerbin (Post 781912)
Na przykład czy Animal Handling przyda mi się do czegoś, skoro i bez można mieć po jednym zwierzęciu z każdej kategorii (a resztą może zająć się Morhołt).

Tylko przyznam że Angusa na cavaliera nie chciałbym przerabiać - tyle czasu spędziłem na kombinowaniu ze statystykami spędziłem by mieć choć te +2 w Charyzmie przy zachowanych wysokich zdolnościach bojowych i jako takiej Mądrości (nie mówiąc już o zastanawianiu się nad manewrami z Battle Mastera), że wolałbym zostawić jak jest.

Z Battle Mastera będziesz Pan zadowolony, silny archetyp.

Heavy armor master na wyższych poziomach może nieco stracić na mocy, bo się nie skaluje. Z takich defensywnych atutów bardziej polecałbym Shield Mastera czy Sentinela. Przemyślałbym zrezygnowanie z manewru rally na rzecz trip attack, ewentualnie (ale naprawdę ewentualnie) disarming attack. Ale to tylko jakbym ja miał grać taką postacią - możesz mieć na siebie inny pomysł. :)

Animal Handling może się przydać do uspokajania napotkanych zwierząt, tresowania schwytanych bestii, itp. Brak Animal Handling nie wpływa na Twoje umiejętności jeździectwa, bo to reguluje biegłość w vehicles (land).

Jakaś inna umiejętność oparta na CHA lub pasywne umiejętności WIS takie jak Insight czy Perception to zawsze dobre, "bezpieczne" wybory. Fajnie, że jako drużyna będziecie mocni w gadce.

Cytat:

Napisał Krieger (Post 781910)
Gryf niebieściutki :-) wbrew czerwonej zbroi i czerwonej bogini.

Bogów i domeny oczywiście też "podczepiam" pod kolory. :)

Jak będziecie gotowi to wbijajcie na Dokument i stukajcie w klawiatury. :nordic:

hen_cerbin 15-04-2018 14:19

Gdybym pomyślał wystarczająco wcześnie o tym, to grałbym sentinelem fighterem soldierem championem Morhołtem na 3 poziomie, a "przydupasem" byłby młody Angus, szlachcic na 1 levelu, którego trzeba chronić, bo to on ma zahaczkę fabularną;)

I tak czy inaczej zmienię rally na trip attack, widzę, że nikt tak bardzo chyba nie będzie potrzebował tych dodatkowych kilku HP w czasie walki.

Krieger 15-04-2018 14:50

Czerwona Rycerka i domena Knowledge też są mocno niebieskie, bogini może podszyta delikatnie bielą.

Moje szkice bondsów:

- Chociaż na pierwszy rzut oka mamy z Angusem wiele wspólnego, nie moglibyśmy się bardziej różnić. Jednak od kiedy przyszedł mi z pomocą podczas karczemnej burdy którą niechcący rozpętałem i obaj skończyliśmy wyrzuceni na zbite pyski*, uprzedzenia zmieniły się w coś w rodzaju kamraderii.

- Alaryk jest bardzo stary, Dolina jest jego domem od stuleci. Czy jest skłonny podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniami? Czy poznał kiedyś któregoś z moich przodków?

- Dawit to awanturnik z krwi i kości. Mam wrażenie, że uważa mnie za sztywniaka i stroi sobie ze mnie żarty - odrobina powagi by mu nie zaszkodziła...

- Muszę świecić dla moich towarzyszy przykładem kultury i zdrowego rozsądku - noblesse oblige. Dzięki mnie i moim czynom zrozumieją doktrynę Czerwonej Rycerki i wagę nazwiska de Bleys.

Dzisiaj jestem w podróży a potem w pracy, ale zacznę stukać jak tylko znajdę chwilę :-)

* Uświadomiłem sobie że jesteśmy już całkiem pakerscy i znani jak na standardy Zasępca, nie tak łatwo nas by było sprać :-)

Lord Melkor 15-04-2018 15:24

Jeżeli mogę coś komuś mechanicznie doradzić, to niziołek mógłby mieć chyba jeden punkt więcej klasy pancerza jakby wziął zbroję skórzaną utwardzaną, i tak na pewno jest dużo tańsza od płytówki.

Alarykowi polecam sprawdzić czary 0 poziomu greenflame blade i booming blade - są chyba idealne dla eldritch knighta.

Lord Cluttermonkey 15-04-2018 15:41

Cytat:

Napisał hen_cerbin (Post 781924)
Gdybym pomyślał wystarczająco wcześnie o tym, to grałbym sentinelem fighterem soldierem championem Morhołtem na 3 poziomie, a "przydupasem" byłby młody Angus, szlachcic na 1 levelu, którego trzeba chronić, bo to on ma zahaczkę fabularną;)

Genialny pomysł. :D

W sumie to ostatni moment na większe i mniejsze poprawki. Jak wszyscy odpiszecie, to zrobię sobie "niegrzebalne" kopie kart. :)

hen_cerbin 15-04-2018 15:51

Cytat:

Napisał Clutterbane (Post 781939)
Genialny pomysł. :D

W sumie to ostatni moment na większe i mniejsze poprawki. Jak wszyscy odpiszecie, to zrobię sobie "niegrzebalne" kopie kart. :)

Kurcze, serio mógłbym ich pozamieniać? Do wtorku byłoby zrobione na tip-top;)

Lord Cluttermonkey 15-04-2018 15:58

Cytat:

Napisał hen_cerbin (Post 781940)
Kurcze, serio mógłbym ich pozamieniać? Do wtorku byłoby zrobione na tip-top;)

Ok, czekamy w takim razie. :)

Uwaga, jeśli będziecie odpisywać, zróbcie to proszę najlepiej przed odpisem Arvelusa, tak żeby akcja kończyła się na zdaniu:

Cytat:

- Uwaga panienki! - ryknął na całe gardło by wszyscy go słyszeli, gdy Wilk wpinał mu rękaw pancerza - Ktoś próbuje nas zastraszyć i zdeptać nasze morale! Pokażcie mu wielki środkowy palec i bądźcie gotowi, bo inaczej nam nie zapłacą!
Wolałbym żebyście nie posuwali akcji dalej naprzód (kolejnych działań nie będę póki co rozstrzygać), więc pozostaje Wam "leniwe" wprowadzenie Waszych postaci. Wińcie krasnoluda, nie mnie. :D

e. Poniżej komentarz, który pojawił się też na Dokumencie.

Cytat:

Potraktowałem jako groźbę czy prowokację, więc test CHA (Intimidation) z zawadą (jeśli ktoś tu jest, ma przewagę zaskoczenia i pewnie czuje się z tego powodu silniejszy)

1d20+4 przeciw ST 12 = 24 lub 14 -> sukces

Pozostaje czekać na efekt tego sukcesu... :) Może się okazać, że nikogo w pobliżu nie ma i wystraszysz tylko wiewiórki. :)
Groźba okazała się skuteczna, więc teraz tylko kwestia tego, czy ktoś rzeczywiście się na Was czai czy nie oraz morale tego czegoś lub kogoś. Krzyk krasnoluda mógł w najlepszym razie spłoszyć ewentualnych zasadzkowiczów. W nieco mniej lepszym sprowokować do pochopnego działania (jeśli mieli jakiś skomplikowany plan). W najgorszym - zachowają zimną krew.

Jak ktoś nie czuje, żeby był to dobry moment na wprowadzenie jego postaci i chce spasować, to dajcie znać.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:41.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172