lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu DnD (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/)
-   -   [FR 4.0 / ST][Komentarze] Wydarzenia w Winterheaven (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-dnd/8229-fr-4-0-st-komentarze-wydarzenia-w-winterheaven.html)

Aschaar 21-11-2009 23:11

Myślę, że tak będzie najwygodniej. Dokument w googlach jest czysty, a jak nie to można go wyczyścić. :)

Ogólnie teraz mamy sytuację następującą:
Kumalu siedzi przy jednym ze stolików (czekając na Emmy - co wynika z posta)
Jonn przy innym (jakby go kto chciał przyczepić to też można).
Amberlen, Welgan i Otto przy stoliku numer 3.
Sasha jest poza karczmą (bramy są jeszcze zamknięte i nic ciekawego się nie dzieje), więc gdyby co to można spokojnie się gdzieś dołączyć.
Markus jeszcze nie rozmawiał z kapitanem...

Lady 22-11-2009 19:38

Emmy po sprawdzeniu, że z klaczą wszystko ok i wsadzeniu kilku miedziaków jakiemuś stajennemu za to, by się nią opiekował, również wróci do karczmy, ale tylko na chwilę - potem pójdzie kupić mapę i znów do strażników by z ich pomocą nanieść na nią wszystkie te miejsca z ogłoszeń. :)

Kołek 22-11-2009 19:51

Co z Markusem o ile się nie mylę termin do kiedy posty miały być napisane chyba już minął... Poprawcie mnie jeśli się mylę.

Lynx 22-11-2009 19:53

a no niby minął :( Zobaczymy co zrobi nasz miszcz ;D
a tak btw. Sasha by mógł przyjść do nas do karczmy porozmawiać :)

Aschaar 22-11-2009 20:24

Cytat:

Jedna opuszczona tura bez sensownego usprawiedliwienia może się każdemu zdarzyć.
Będę się tego trzymał co napisałem w pierwszym poście.

Jak ktoś nie wie, nie pamięta - obrazki można wstawić za pomocą kodów (IMG)http://żródło obrazu(/IMG) - nawiasy okrągłe () trzeba zamienić na kwadratowe [].

Jak ktoś potrzebuje inne kody to pytać lub szukać w pomocy :D


Sytuację mamy taką, że proszę:
a) Lady o uściślenie czy w karczmie z kimś rozmawia... (jeżeli tak to jakiś dialog by się przydał)
b) Komtura - czy podsłuchuje rozmowę reszty... (kto powiedział, że nie wolno?)
c) Resztę o zamknięcie dialogu (właśnie np. wejście Sashy) i wrzucenie go w posta. Ja przeczytam dialog wieczorem i "wstawię flagę", że jest OK.
d) Wszystkich o deklaracje na następną turę...

Kołek 22-11-2009 20:33

Jeśli chodzi o zamknięcie dialogu to my mamy napisać za reddore że Sasha wchodzi? i czy deklaracje mam wysłać na PW czy w komentarzach?

Aschaar 22-11-2009 20:42

Deklaracje na PW myślę najlepiej. Jak ktoś chce można w komentarzach - mnie wszystko jedno.

Za reddorę niestety nic napisać nie można - więc poczekamy chwilę... Może będzie jeszcze na necie dziś... Posta i tak już dziś nie wyprodukuję w całości.

Proszę nie zapomnijcie zaznaczyć w googlach, że uważacie dialog za skończony. Jeżeli reddora będzie chciała się dopisać to ok, jeżeli nie to uznamy, że Sasha wrócił do karczmy PO rozmowie przy stole... i tyle.

Lady 22-11-2009 21:57

Emmy nie będzie rozmawiać, przynajmniej ona sama nie zacznie. ;)
Raczej po prostu jak najszybciej będzie chciała udać się po mapę, potem może odszukać czarnoskórego i ewentualnie podyskutować. :)

Azazello 22-11-2009 23:56

Cytat:

Napisał Aschaar (Post 231344)
b) Komtura - czy podsłuchuje rozmowę reszty... (kto powiedział, że nie wolno?)

a ja bym tylko chciał się zapytać, czy (skoro moja postać jest poschizowana na punkcie pewnych rzeczy) Otto może zauważyć, że ktoś podsłuchuje, szczególnie że napisałem, by mówić tak, żeby tylko ktoś mógł to usłyszeć... czy się mylę? Czy muszę za każdym razem pisać, że przyjmuję określoną postawę?

Aschaar 23-11-2009 00:28

Chwilka mechaniki...
 
Cytat:

Napisał Azazello (Post 231406)
a ja bym tylko chciał się zapytać, czy (skoro moja postać jest poschizowana na punkcie pewnych rzeczy) Otto może zauważyć, że ktoś podsłuchuje, szczególnie że napisałem, by mówić tak, żeby tylko ktoś mógł to usłyszeć... czy się mylę? Czy muszę za każdym razem pisać, że przyjmuję określoną postawę?


Świetne pytanie. Podstawa do pierwszego minimini wykładu mechanicznego.

Więc uwaga.
Najkrócej mówiąc - mamy dwa przypadki.
Przypadek pierwszy gracz nie złożył deklaracji akcji. W takim przypadku wykorzystujemy zdolności pasywne PASSIVE INSIGHT dla wyczucia motywów, kłamstw, etc oraz PASSIVE PERCEPTION dla zauważania ruchów, zjawisk, postaci.
Przypadek drugi - gracz złożył deklarację akcji. W takim wypadku testujemy konkretną cechę (bluff dla wykrycia kłamstwa, stealth dla ukrycia, etc)

Jest jeszcze przypadek 1/2 - deklaracja stała. Taki przypadek występuje w postaci Otta (w historii Kumalu też) - z racji historii postać ma pewne odruchy (powiedzmy oglądania się za siebie)...

Teraz trudność - czyli jak to w cyferkach wygląda. Nikt nie mówi, że Kumalu podsłuchuje, ale załóżmy, że tak.

W normalnych warunkach, przypadek pierwszy każda z podsłuchiwanych postaci może rzucić kością d20; do wyniku tego dodać swój passive perception i sprawdzić czy to jest wyższe od ST (w tym wypadku 20) + streetwise Kumalu. Jeżeli jest wyższe postać zauważą, że Kumalu podsłuchuje, jeżeli nie - cóż...
Przypadek drugi - postać deklaruje działanie (rozglądam się, aby sprawdzić czy ktoś nie podsłuchuje) wtedy rzucamy d20; do wyniku tego dodać należy wyższą z cech perception lub streetwise i sprawdzić czy to jest wyższe od ST (w tym wypadku 25). Ale wtedy podsłuchujący ma szansę zorientować się, że ktoś go usiłuje "nakryć"...
W przypadku 1/2 zasady są te same tylko ST wynosi 15 i w drugim przypadku 20.

Pamiętajmy również o drugiej stronie tej sytuacji - to że podsłuchuje wcale nie znaczy, że coś podsłucha... Jeżeli ktoś deklaruje (a taką mamy sytuację), że mówi szeptem to wtedy... podsłuchujący ma jakieś 30 do wykulania :/

Staram się ograniczać rzuty, ale tam gdzie będą bezpośrednie kontrakcje będziemy rzucać. Pierwszy rzut sesji już był - sytuacja: Ninaran stoi przy oknie, Jonn siedzi na łóżku; kapitan wykonuje gest. Jonn może wykorzystać tylko swoje pasywne zdolności percepcyjne - 19 (pamiętacie kartę z artykułu - to ten Jonn) i rzucić d20 vs. ST=30(!) (spojrzenie kątem oka, zmęczenie).


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 07:35.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172