lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Fantasy (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/)
-   -   [Komentarze] Kryształy Czasu - długa kampania (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-fantasy/4923-komentarze-krysztaly-czasu-dluga-kampania.html)

Redone 11-02-2008 20:43

Lol, a właśnie ja się z ksetem kłóciłam że nie widzę :D Weird.

Cedryk 11-02-2008 22:23

[ukryj=kset]Smoqu jeśli naprawdę widzisz to napisz coś urlyk vo jungingen[/ukryj]
Do wszystkich, jeśli widzicie w tym poście coś więcej niż to zdanie, napiszcie co jest napisane w tamtym zdaniu. Będę wiedział iż coś jest nie tak z ukrywaniem postu. Nie dotyczy kseta bo do niego jest skierowane.

Cedryk 11-02-2008 22:34

Edit: Raczej nie widzisz na forum, więc nie wypowiadaj się Smoqu, w kostnicy ja też twój jedyny rzut widzę i jak widzę nie stosujesz się do zaleceń opisywania rzutów.:mryellow:
Widzę, iż znalzłeś sposób, ale to wymagło tylko trochę pomyślunku. Oto twój rzut
[Rzut w Kostnicy: 19]

Smoqu 12-02-2008 07:12

Masz rację Cedryk. Nie widzę Twoich rzutów, tylko Redone.

A odkrycie na kostnicy jest dość proste :)

Poza tym nie mam zamiaru ukrywać przed innymi graczami moich rzutów, bo po co?

Ukrywanie jest tylko po to, żeby nie psuć posta jakimiś durnymi cyferkami :)

Cedryk 12-02-2008 12:55

Dlatego pisałem iż proste, a ukrycie, ma na celu ukrycie niektórych specyficznych cech postaci, o których nie powinni wiedzieć inni gracze, m.in dlatego się stosuje ukryte teksty, no i niekiedy testy tylko do wiedzy MG.
Również to daje możliwość MG, opisanie pewnych rzeczy dostrzegalnych tylko przez bohatera. Bez konieczności informowania wszystkich graczy.
Gracz jest istotą ludzką i często czyta teksty preznaczone dla innych graczy, ba nawet powinien, po,to je się w końcu umieszcza na forum. Nawet najlepszym, którzy nie wykorzystuja zdobytych tak informacji w grze postacią, zdarzaja się błędy i może wyniknąć jakaś sytuacja, iż postać zadaje pytanie korzystając ze swojej, nadprzyrodzonej dla postaci, wiedzy zdobytej przez gracza, w trakcie lektury cześci postów, przeznaczonych dla innych graczy.
Ukrycie pewnych rzeczy, zapobiega ich nawet bezwiednemu użyciu przez graczy.
I jeszcze jedna sprawa, jeśli ktoś będzie chciał z tego korzystać to tekst który się ukrywa, powinien być napisany innym kolorem. Bo winnym wypadku, jest nie do odróżnienia, dla osoby do której jest przeznaczony, od normalnego tekstu dostępnego i widocznego dla wszystkich.

Eliasz 12-02-2008 15:06

Dziękuję za dogłębne wyjaśnienie sprawy, chcąc nie chcąc :) będę musiał czasami ukrywać pewne wiadomości. Nie będziecie wiedzieć czy gracz korzysta z wiedzy przekazanej od MG czy też zwyczajnie kłamie :D
Będzie to nie do stwierdzenia , przy założeniu że taka wiadomość mogła pójść ukrytym tekstem. Idealna sprawa jak wciągnę w pułapkę - będzie wiedział tylko ten gracz, a kolejni wpadną jak mucha w lep nic o pułapce nie wiedząc :D nie to, żebym specjalnie jakieś pułapki szykował, co to to nie ( he he :D )

Ze spraw organizacyjnych to już chyba powoli koniec, wiecie co macie robić, wolałbym już dziś dostać postacie osób które jeszcze tego nie zrobiły - po to by móc przyszykować im wprowadzenie a całość postu wrzucić już jutro - jeśli się nie wyrobią lub podeślą zbyt późno to post będzie dopiero 14-stego a nie pod koniec 13-go.

Jeśli ktoś ma chęć zagrać z tych co się zgłosiły lecz nie przesłały dotąd karty to obowiązkowe jest podanie profesji , ras i charakteru - czyli tego co w fabule najważniejsze, i imię postaci też.

przypominam gg 4119451

pierwszy post wyszedł mi bardzo duży a nawet kawałka strony z przygody Pułapki w pułapkach nie użyłem, nawet nie wiem czy wasze postacie zechcą się udać tam gdzie powinny, no ale jak nie chcą się nudzić w miasteczku to powinno się udać. Możecie się poczuć z początku skrępowani tym, że rzucę Was w jedno miejsce a początek akcji oprę na pewnych założeniach, ale gdy tylko będziecie mogli odpisać to możecie w poście ustosunkować się do wcześniejszych wydarzeń, oraz odnieść się do podstawowego pytania. Jakiego ? Dowiecie się gdy ruszymy, na razie za dużo zdradzać nie będę, jednak wszystko wyjaśnię w komentarzach po umieszczeniu pierwszego posta.

Nie musicie się niczym przejmować, ani też działać na siłę zmuszając postać by robiła coś wbrew swej woli, choć już postaram się aby to przygody w których działacie wspólnie ( oszczędzając mi tym samym tworzenie kilku całkowicie różnych postów) były bardziej dla bohatera opłacalne - o czym może i on sam nie wie, ale Wy jako gracze już tak :D

Co do wiedzy gracza a bohatera. Pewnych rzeczy można się domyśleć, jednak proces domyślania się nie jest krótki i MUSI opierać się o racjonalne przesłanki prowadzące do takiego myślenia. Przykład. Widzę postać która ma krok wojskowy, proste plecy głowa wysoko, spojrzeniem omiata dokładnie okolicę nie patrząc się pod nogi ( myślenie o przeszłości ) ani w niebo ( myślenie o przyszłości) lecz prosto - całkowicie pochłonięty teraźniejszością. Myślę więc, że to pewnie wojownik jakiś. - oczywiście mogę go pomylić z gwardzistą, łowcą itp ale i to można rozpoznać po dalszym toku myślenia: ma na sobie skóry, łuk itd.

Jeśli jednak zobaczę, że gracze używają wiedzy im obcej, bez takiego choćby nawet prostego ( i nie naginanego wbrew faktom ! ) procesu myślowego to nie będę podchodził do tego zbyt tolerancyjnie, to będzie trochę ukrócone z uwagi na tekst ukryty - jednak nie jestem jakimś wielkim jego zwolennikiem.
Dużo treści umyka przed oczami innych co obniża jakość nawet i fabuły, być może z czasem, będę odkrywał ukryte posty - tam gdzie wiedza graczy i tak już je będzie obejmować.

Zasada prosta wiecie ( na razie) wyłącznie to co postacie mogą wiedzieć a resztę opierać mi na racjonalnych podstawach, żeby mi nie było przypadków telepatii gdy gracz wita drugiego gracza po imieniu, pomimo, że ten drugi nie przedstawił mu się jeszcze ( prosty przykład błędu dość powszechnego zresztą )

Cedryk 12-02-2008 16:30

Cytat:

Przykład. Widzę postać która ma krok wojskowy, proste plecy głowa wysoko, spojrzeniem omiata dokładnie okolicę nie patrząc się pod nogi ( myślenie o przeszłości ) ani w niebo ( myślenie o przyszłości) lecz prosto - całkowicie pochłonięty teraźniejszością. Myślę więc, że to pewnie wojownik jakiś. - oczywiście mogę go pomylić z gwardzistą, łowcą itp ale i to można rozpoznać po dalszym toku myślenia: ma na sobie skóry, łuk itd.

Toś mnie rozbawił tym opisem Kset, :woow: bo naprawdę ten opis może się odnosić do kogokolwiek, jeśli nie opiszesz jego ubioru.:mrgreen:
Krok wojskowy, co to za kuriozum i co on dokładnie oznacza sprężysty, rytmiczny, defiladowy, wydłużony osób, które są przyzwyczajone do pokonywania dużych odległości pieszo, jeźdźca pałąkowate nogi i rozkołysany chód.:knight:

Przykład:
Ulicą szedł sprężystym krokiem, wysoki prosty jak strzała elf. Wzrokiem uważnie badał okolice przed sobą. Odziany był w tunikę sznurowaną pod szyją, wygodne spodnie i wysokie skórzane buty. Odzienie akurat pasujące do panujących upałów. Przy pasie miał długi sztylet.

Kto to jest wojownik, złodziej, nie to mój mag, a z opisu mógłby być kimkolwiek.
A dlaczego badał uważnie, ponieważ szukał jakiegoś miejsca.:devil:

Cienka skórzana kurtka też nie czyni nikogo wojownikiem takie lubią ubierać niektórzy magowie pragnący nieco większej ochrony niż ubranie podróżne.

A wojownicy też nie zawsze paradują z mieczami, a w szczególności w miejscu zamieszkania.
Wychodząc na miasto zabierają zwykle sztylety, bo do innej broni, może przyczepić się straż miejska. :nordic:

Eliasz 12-02-2008 16:42

Tak, ale zauważ, że opisuję czysty tok myślowy - który wcale nie musi być pewny. Tzn. chodzi mi o wskazanie podstaw dla których postać myśli tak a nie inaczej. Może się przecież mylić i tego kogo wziął za żołnierza - może okazać się magiem. No ale na ulicy nie rozpoznasz obecnie kto mógł być świeżo w wojsku ( lub jest) ?? Myślę, że aż nadto widać różnicę choćby w sylwetce - co prawda kiedyś więcej ludzi utrzymywało sprawność fizyczną czy tego chcieli czy nie, ale powyższy przykład miał jedynie służyć pokazaniu o co mi chodzi, nie wgłębiałem się zbyt głęboko na ile racjonalne jest to myślenie i obserwacja ( mało razy myślimy nieracjonalnie - co wychodzi dopiero później? )

Nie ma miecza to nie wiesz czy potrafi walczyć czy nie. Ale jak już ma przewieszony łuk czy inną broń przy sobie to raczej zakładasz, że potrafi z tego skorzystać. Co też wcale pewne nie jest - mój elfi mag nosi broń ( szczególnie łuk elfi z którego nawet nie potrafi skorzystać) tylko po to by odwrócić uwagę od tego czym naprawdę się zajmuję. Jednak jak wspomniałem proces myślowy wcale nie musi być prawdziwy w finale, byleby były racjonalne przesłanki myśleniowe.

Dhagar 12-02-2008 16:51

Czy się przyczepi straż miejska to już kwestia m.in urodzenia lub wizerunku np: rycerza. Straż miejska się przeważnie czepia osobników, którzy wydają im się podejrzani, są na listach gończych lub po prostu są prawa odnośnie niektórych ras jak elfy czy reptilioni :twisted:.

Eliasz 12-02-2008 17:53

Chmmm a co jest nie tak z prawem dotyczącym elfów czy reptilionów? Oprócz niepisanej zasady wyższości orków, to każda z pozostałych ras jest chyba traktowana dość równo. Dla orczego urzędnika, pewne znaczenie może mieć fakt, że wojowali z Reptilionami, ale jakoś nie pamiętam praw które by ograniczały te rasy bardziej niż inne. Może się myle? To wróce do studiowania mim-ów, ew. zerkne do książki z neta, bo nie wiem czy powielono tam opis Orchi czy też opisano coś więcej.
Piszę tutaj, bo wszelkie kwestie dotyczące systemu - w tym jego świata , historii , praw itp powinny być w komentarzach - dostępne dla wszystkich.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 15:16.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172