lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Inne (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-inne/)
-   -   [Dishonored/Numenera] Ucięcie spisków Jenny Barrow (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-inne/16719-dishonored-numenera-uciecie-spiskow-jenny-barrow.html)

Ardel 15-12-2016 19:33

[Dishonored/Numenera] Ucięcie spisków Jenny Barrow
 
Link do sesji:
Sesja

Jak gramy?
1. Posty wrzucamy w tagach "indent" i "justuj" - ładnie to wygląda.
2. Awatary postaci maja mieć 200 px szerokości.
3. Tempo odpisów - jakie nam wyjdzie, ale zakładając, że sesja ma być dynamiczna - odpisujemy jak najczęściej. Posty mogą być bardzo krótkie, nie ma po co sztucznie tworzyć tekstu.
4. Ewentualne obrazki mogą mieć maksymalnie 500 px szerokości, inaczej będą nam rozciągały wszystko przy stosowaniu "indent"

Tworzenie postaci - przygotuję dla Was dokument w googlach, gdzie będziecie mogli wstawić w pełni mechaniczne karty postaci. Chwilowo, żeby stworzyć postać, musicie wybrać przymiotnik, rzeczownik i czasownik, co da wam gotową postać. Każde z Was będzie jakimś kimś, który coś.

Pytania do Was:
1. Czy wolicie całą sesję rozegrać na forum, czy wolicie wykorzystywać dokument google?
2. Chcecie mieć karty postaci w osobnych plikach, czy może być w jednym?

Nowe pytania:
3. Jakie byście chcieli tempo rozgrywki (szalone - codziennie, szybkie - co dwa/trzy dni czy powolne - raz na tydzień)?
4. Od Littleness dowiedziałem się już, że chce grać postacią, która posiada nieco moralności. Sapientis - jak tam Twoje zapatrywania? Bo w sumie zamiast do grupy skrytobójców, mogę Was wrzucić do cesarskiej tajnej straży. I też będzie ciekawie.
5. Macie jakieś pytania?

Ardel 15-12-2016 19:34

Skrót zasad
Przymiotnik
Rzeczownik (czyli klasa postaci)
Czasownik
Zdolności

Karta postaci

Odpowiedzi na pytania mechaniczne:
- Umiejętny to w moim przypadku synonim wytrenowanego, czyli ułatwienie stopnia trudności w danej dziedzinie o 1. Nieumiejętny, oznacza, że test będzie o 1 poziom trudniejszy dla danej postaci.
- Do broni strzeleckiej wykorzystuje się szybkość, w walce wręcz szybkość albo siłę (w zależności od tego, jak chcesz walczyć, choć do lekkiej broni raczej szybkość). Do broni strzeleckiej mógłby jeszcze ewentualnie pasować intelekt, ale to do dalekodystansowej, gdzie masz dużo czasu, żeby spokojnie przymierzyć.

Ardel 15-12-2016 19:34

Ekwipunek startowy:
- 1 kościany amulet do wyboru
- Ekwipunek do wyboru - maksymalny ciężar ekwipunku 10, potem minusy (do 15: 1 siły na godzinę, ograniczenie szybkości 2; do 20: 2 siły na godzinę, ograniczenie szybkości 4, minusy do skradania i innych)

Startowy Dar:
- Dar Pustki/bonus

Dostępne mapy:
- Ulica:

x - latarnia uliczna
/ - "nieoficjalne" wejście do budynku
nr:
5 - kamienica, na parterze dentysta i sklep spożywczy
7 - dworek Jenny Barrow
9 - kamienica
8 - kamienica
10 - posterunek straży z oddziałem przesłuchań


- Parter:

O - okna
Czarne kropki - kolumny


- Pierwsze piętro:

O - okna


- Drugie piętro:

O - okna


Littleness 15-12-2016 19:55

1. Posty.
2. W jednym.

Ale jak będzie na odwrót, nie wypiszę się z gry. :D

Littleness 16-12-2016 17:41

Wstępna propozycja mojej postaci wygląda tak: Oczytany heretyk, który: słucha głosu Pustki/rzeźbi w kości/rozwiązuje sprawy.

Ardel 16-12-2016 18:55

W pierwszym poście trzy nowe pytania.

Sapientis 17-12-2016 22:04

Ad. 1. Obojętne, na doc'ach gramy już Szuwary i być może dzięki temu akcja jest trochę szybsza i płynna.
Ad. 2. Skoro jesteśmy w jednej drużynie, nie mam nic przeciwko kartom w jednym pliku.
Ad. 3. Zależy od długości tych wpisów. Mogę nie mieć czasu na pisanie pełnej strony każdego dnia, ale nic nie stoi na przeszkodzie, jeśli będą to krótkie wpisy typu dwa, czy trzy zdania (wtedy nawet chętniej codziennie).
Ad. 4. Mogę się dostosować. Zrezygnowałem z pomysłu postaci i mam zamiar grać czymś innym. Jeszcze nie mam wykrystalizowanego modelu psychologicznego, więc zdaję się na decyzję wyższą. Może dzięki temu będzie ciekawsza.
Ad. 5.
- Co oznaczają liczby przy nazwach (np. Cwaniak: 3, Rozwiązuje Sprawy: 12)?
- Jak zapatrujesz się na postęp w rozwoju, czy damy radę w ogóle dobić do, dajmy na to, 3. rangi (np. w Szuwarach nie ma co się szykować na jakikolwiek rozwój i już zdążyłem się z tym pogodzić :|).
- Jaką statystykę testuje się strzelając z broni zasięgowej? Szybkość?
- O co dokładnie chodzi z "Umiejętności/Nieumiejętny"?

Wstępny koncept postaci to Pełen Gracji/Szybki Cwaniak, który Walczy z gracją/Porusza się jak kot.
Broń zasięgowa i lekka do walki w zwarciu, czy jakichś skrytobójstw.

Ardel 18-12-2016 07:58

- Te liczby, to tylko numer strony w spisie treści.
- Do rangi trzeciej z pewnością w tej sesji nie dobijecie. Możliwe, że do drugiej, ale musielibyście dużo poodkrywać. Jakby się nam spodobało, to mógłbym potem zrobić kolejną sesję w tym świecie i gralibyście tymi samymi postaciami.
- Do broni strzeleckiej wykorzystuje się szybkość, w walce wręcz szybkość albo siłę (w zależności od tego, jak chcesz walczyć, choć do lekkiej broni raczej szybkość). Do broni strzeleckiej mógłby jeszcze ewentualnie pasować intelekt, ale to do dalekodystansowej, gdzie masz dużo czasu, żeby spokojnie przymierzyć.
- Umiejętny to w moim przypadku synonim wytrenowanego, czyli ułatwienie stopnia trudności w danej dziedzinie o 1. Nieumiejętny, oznacza, że test będzie o 1poziom trudniejszy dla danej postaci.

Pomysły postaci macie ciekawe, sądzę, że się w sesji umiejętnościami uzupełnicie. Możecie dokładniej się nad postaciami zastanowić, ja w przeciągu dwóch dni przygotuję Wam kartę postaci do wypełnienia i pozostaje czekać, aż uda mi się sesję do końca przygotować.

EDIT:
W drugim poście macie link do karty postaci. Możecie go powoli uzupełniać i dać mi znać, co byście w nim zmienili, bo zdaje się być strasznie toporny.

Sapientis 20-12-2016 04:00

Pytania
 
1. Czy jeśli wezmę przymiotnik "Szybki", który ma "Nieumiejętność: balans", a wziąłbym również czasownik "Porusza się jak kot", który ma "wytrenowany w balansie", to nie będę mieć żadnej premii/kary do balansu?
Oraz: czy jeśli wezmę przymiotnik "Pełen gracji", z "umiejętności: balans" jak i ww. "Porusza się jak kot", który ma "wytrenowany w balansie", to będę mieć specjalizację w balansie?

2. Czy dobrze rozumiem, że wartość danej statystyki nie wpływa w żaden sposób na powodzenie w testach? Są to jakby punkty, które zużywają się, gdy postać otrzymuje określone obrażenia lub gdy chcemy zwiększyć szansę na ewentualny sukces (zmniejszyć poziom trudności), tak?

3. Na czym polega "koszt noszenia pancerza"? Nie znalazłem o tym informacji.

4. Czy jest gdzieś spis Umiejętności? Nie za bardzo wiem, z czego wybrać ("Umiejętność do wyboru: dowolna").

5. "Umiejętność dzienna – postać każdego dnia o poranku może wybrać, w jakiej czynności jest wytrenowana." Tego też za bardzo nie rozumiem...

Ardel 20-12-2016 20:28

1. Nieumiejętny + wytrenowany = brak kary. Potem można wytrenować i wyspecjalizować. A balans + balans = specjalizacja
2. Nie mają najmniejszego wpływu, oprócz takiego, że masz więcej punktów na ułatwianie testów.
3. Zapomniałem napisać. Każdy pancerz, nie wiadomo jak lekki, obniża maksymalną pulę szybkości o daną liczbę punktów oraz co godzinę obniża siłę o daną wartość. Zmniejszenie kosztu może zminimalizować koszt noszenia pancerza nawet do zera.
4. Nie ma spisu umiejętności, podajesz mi przykład, a ja go akceptuję albo go jakoś modyfikujemy. I nie można wziąć umiejętności związanej z walką, to zastrzeżone dla profesji i ich zdolności.
5. To działa tak: cwaniak budzi się i myśli: "dzisiaj poszczęści mi się otwieranie zamków!". I przez cały dzień wytrenowany jest w otwieraniu zamków. I codziennie może sobie wybrać taką umiejętność, która potem znika.

Sesję powinienem przygotować przez święta, więc ruszymy jakoś w nowym roku.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 11:45.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172