|
Archiwum sesji z działu Inne Wszystkie zakończone bądź zamknięte sesje w systemach innych (wraz z komentarzami) |
| Narzędzia wątku | Wygląd |
29-08-2007, 21:22 | #1 |
Reputacja: 1 | [komentarze]Elfy wcale nie są miłe! Info: Noc była pochmurna i deszczowa. Aulos siedział przy oknie i czekał. Byli już spóźnieni… Król nie będzie zadowolony. Czekał i czekał, a czerwoni nadal nie przychodził. -Gdzie oni są!- krzyknął. -Tutaj- odpowiedział mu spokojny głos. Aulos zerwał się z fotela i popatrzył na arcymaga. Kątem oka zauważył obok ciało swojego sługi. -Co jest.. Co mu zrobiliście… Straż!- ten okrzyk wydobył się z jego piersi na widok gestów i słów arcymaga. Rzucał czar…. Na swoje nieszczęście wiedział jaki. Do pokoju wbiegło kilku ochroniarzy. Natychmiast runęli na ziemię pod wpływem zaklęć pozostałej czwórki. -Dlaczego?- powiedział, po czym z jego dłoni wystrzeliła błyskawica i rozeszła się po ochronnej tarczy arcymaga. Ten wykonał nagły ruch dłonią w stronę Aulusa i ten padł na ziemię… żył jeszcze. -Widzisz… Czasem trzeba zmienić pracodawcę… Ciekaw jestem co zrobi nam twój piesek Jifad… HAHA- powiedział arcymag i pozostali także się zaśmiali. -Nie, nie Jifad… ale Sykstus Daer…- nie kończąc zdania Aulus umarł. Arcymag jeszcze raz prychnął rozsypał na ziemi garść tajemniczego pyłu, wypowiedział krótkie zaklęcie, poczym cała piątka czerwonych magów odteleportowała się. Chwilę później do pokoju wbiegło kilku magów. Jeden z nich popatrzył ze zgrozą na podłogę i cicho powiedział: -Jifadzie, on użył Proszku Amartusa…. Podłoga została częściowo roztopiona, a prawa część zwłok Aulusa zniknęła. Do komnaty wbiegł jeszcze służba i rozległy się krzyki: -Burmistrz, Burmistrz nie żyje!!! ************************************************** ******** Świat nazywa się Frylan. Dostępne rasy- Elf, człowiek, półelf, gnom. Mogą być inne, ale jest ich w tych rejonach mało i niemile widziane. Są jeszcze: Krasnolud, Ludzie Pustyni, Akrule (magiczni mieszkańcy bagien), Półdemony, Głębinowi (wstrętna rasa- wyjątki dostępne). I ewentualnie ludzie szlachetni- to inna rasa z bardzo oddalonego królestwa! Wpływ rasy na postać- Człowiek- +2 do walki sztyletami, otwierania zamków i do kieszonkostwa. Elf- +2 czary dziennie, +1 w testach alchemii i glifów. Półelf- +1 czar dziennie, +1 do walki sztyletami, otwierania zamków i do kieszonkostwa Gnom- -3 do wszystkich szermierek itp. (oprócz sztyletów), +2 do wiedzy, retoryki, skradania i kieszonkostwa Krasnolud- +2 do wszytkich szermierek itp. (oprócz sztyletów), +2 do kowalstwa. Ludzie pustyni- 2* Szybkość chodzenia, +2 do zręczności Akrule- +3 czary dziennie, +3 do magii ofensywnej. Półdemony- +3 do wiedzy i językoznawstwa, -2 do magii Głębinowi- Okropny wygląd, +3 do magii, zielarstwa i alchemii. Ludzie Szlachetni- +1 do magii, +2 do szermierek itp. Główny wpływ to jednak kontakty z innymi rasami i wygląd. Ludzie i elfy się nienawidzą, nikt nie lubi Głębinowych, Akrule i gnomy się zwalczają, Krasnoludy nienawidzą półdemonów i półelfów (mieszańców), a Ludzie Szlachetni gardzą każdą rasą. Są wyjątki oczywiście... Level- no właśnie… tutaj nie ma leżeli, są tylko poziomy umiejętności i rangi w gildiach, zależne od nich. Na początku macie do rozdzielenia 30 punktów (wbrew pozorom to strasznie mało). Potem można się uczyć dalej, ale to wymaga czasu i pieniędzy. Uwaga! Magia jest tutaj dziwna ostatnimi czasy i często występują problemy z jej użyciem! Umiejętności: Wiedza Językoznawstwo Glify i runy- unieszkodliwianie niebezpieczne, częściowo zależne od rzutu kością. Rozpoznanie automatyczne. Magia ochronna i iluzje- W ogóle magia: im wyższy poziom tym więcej czarów można rzucić, poziom zaklęcia jest nieistotny, liczy się liczba, ale nie jest ona podawana musicie dojść do tego sami Kilka czarów za dużo to nieprzyjemne efekty! Magia ofensywna i rozpraszanie Alchemia- warzenie niebezpieczne, co poziom gracz poznaje jak uwarzyć jedną miksturę (znaczy tylko jej nazwę, sposób automatyczny), ale jest to częściowo zależne od rzutu kością i może skończyć się wybuchem Leczenie (zwykłe) Uzdrowicielstwo (magia) Łucznictwo Kusznictwo Polowania Kowalstwo- co poziom kolejna rzecz możliwa do stworzenia (wlicza się łuki, kusze i pancerze skórzane) Szermierka Walka toporami Walka kosturami Walka Maczugami i młotami Otwieranie zamków Pułapkoznawstwo- to co z glifami Skradanie Kieszonkostwo Retoryka Zielarstwo- co poziom roślina lub rzecz możliwa do rozpoznania i uzyskania Przyjaciel zwierząt Magiczne rzemiosło- tworzenie zwojów, różdżek, ulepszanie broni i dawanie magicznych właściwości. Walka sztyletami Zwinność- uniki itp. Gildie: Rzemieślników Uczonych Magów Wojowników Myśliwych Kapłanów Złodziei HISTORIA FRYLAN: ok. rok 1- Stworzenie świata przez boga Fryla. NA terenie rozgrywki mieszkają elfy. ok. rok 1000- Ludzie przybywają do krainy elfów ok. rok 1250- ludzie panoszą się wszędzie, jest ich 8 razy więcej od elfów ok.1500- rozpoczyna się wojna między elfami a ludźmi. Wojna trwa bardzo długo, jest powolna i bardzo brutalna. 1750- Elfy panami tych ziem. W wojnie zginęło 10 mln istot (cóż, to było mordowanie ludzi na skalę masową!) 2000- Ludzie zaczynają powoli rosnąć w siłe 2200- Rozpoczyna się kolejna seria wojen 2313- ludzie wygrywają wielką bitwę i zdobywają panowanie nad wschodem. 2405- Ludzie władają środkową krainą. 2500- Pokój zawarty. Elfy otrzymują Erlonę. 2600- W góry przybywają krasnoludy i osiedlają się. Ludzie tracją hegemonię. 2700- W podziemiach pojawia się kolonia Głębinowych. Demony atakują Erlonę. Koniec panowania ludzi. 2800- Gnomy zakładają małą faktorię przy trakcie do Wielkiego Królestwa 2850- Pewien bardzo zły mag, półdemon, ćwierć człowiek i ćwierć elf, Lord Dartus (Lord Voldemorth ), morduję króla ludzi i ukrywa się w górach. 2875- Wskutek szalonych prób Dartusa i jego uczniów magia wypacza się, a Ojciec DARTUSA PRZEJMUJE PAnowanie nad nią. 2900-Dartus i jego ojciec giną. MAgia nadal jest wypaczona i coraz bardziej dziczeje. Pojawiają się mordercze skupiska magii. 2910-Wszystkie rasy nie wytrzymują. Mordują uczniów Dartusa, i rozpoczynają łowy na magów, zwalając na nich winę. 2920- Rozpoczyna się okrutna wojna o przetrwanie. Erlona prawie cała zostaje spopielona. 2930- Woda zalewa pół Erlony. MAgowie dochodzą do władzy. 2940- Lekka stabilizacja magii. Rozpoczyna się końcowy okres wojny. 2950- Koniec wojen. Na świecie zostaje 10 tys. istot. Kilka ras wyginęło ze szczętem. 2960- Rozpoczyna się odbudowa krain 2980- Zanikają prześladowania magów. Magia znów się wypacza. Jakoś to znoszą. 3000- Narastają wrogie stosunki między ludźmi a elfami. Walki o władzę. Krasnoludy walczą z podziemnymi. Gnomy są obrzydliwie bogate. 3001- wy zaczynacie Akrule nienawidzą gnomów z powodu tego, że podczas ostatniej wojny wymordowały prawie wszystkich. to jeden powód. 2. kiedy woda zalała Erlonę, a tam bły ich pierwotne tereny, przenieśli się obok gnomiej faktorii i tam zrobili bagno. czyli rasa+inna rasa+ jeden teren= rzezie. 3. Gnomy też parają się magią (słabą), wywołując pogardę znacznie potężniejszych Akruli.... Wyglądóż... różnie... 10% ma macki zamist rąk. 20% Ma głowy poziomo, na wysokości ramion. 30% ma ogon. Niektórzy jadowity. 40% ma jad po ugryzieniu. 20% Ma wysuniętą gębe i długie kły. (gędę jak u psa i jaszczurki). 10% ma 3 metry. To szlachta. JEszcze niektórzy mają błony między nogami i długie języki. Coś jeszcze? Trochę skomplikowane, ale to dziwna rasa Zachowanie: Akrule nie są gościnne, starają się ukryć swój wygląd. Dla innych ras (oprócz elfów) starają się być miłe. Gdy nie są u siebie są skrycie, bowiem ścigają ich powszechne prześladowania. Są wyjątki, każdy osobnik ma własny charakter... Przykładowe ceny: 1 l wody-1ss Żywność na 1 dzień- 5ss mikstura l. ran- 5ss c. ran- 2 sz średni koń- 10 sz k. miecz-1sz sztylet-5ss (SS) Skórznia-3sz Kolczuga-10sz Bronie: Sztylet, Krótki miecz, miecz, długi miecz, krótki łuk , łuk , długi łuk , topór , kostur , maczuga , młot, lekka kusza , kusza, ciężka kusza. Można zatruwać, mieć strzały i bełty ogniste, magiczne i wybuchowe, ulepszać +1, +2 i +3, można robić lekkie, poświęcone (na demony itp.), i z platyny, na istoty magiczne. Pancerze: Kaftan NApierśnik Lekka kolczuga Kolczuga Ciężka kolczuga Zbroja płytowa Pełna zbroja płytowa Zbroje można robić: +1, +2, +3, lekkie, Odporne na magie, z efektami magicznymi. I jeszcze trochę o umiejętnościach: Na pewnym poziomie czary już nie przybywają, ale można rzucać i tworzyć własne, np. przyzwać żabę, wybudować kurnik czy Bóg wie co jeszcze. I jeszcze im wyższy poziom magicznych umiejętności, tym większa szansa że zaklęcie się powiedzie. A co do walki wręcz. Gdy ma się wysoki poziom w walce jakąśtam bronią, to ucząc się walki inną, uczy się szybciej, bo cośtam już umie. Kalendarz Fryli: Dzień: dzieli się na godziny i minuty ale trwa 10 godzin. Słońce jest nieruchome, planeta tak, i w nikłej zależności od miejsca dzień trwa 7 godzin, noc 3. Istoty się przystosowały i tyle śpią, a tyle chodzą. Tydzień: składa się z ośmiu dni. 1.Situs 2.Ditus 3.Quitus 4.Vartus 5.PAtus (dzień wolny) 6.Ertus 7.Betus 8.GFrylan (święto na cześć Fryli, dzień wolny od pracy). Miesięcy jest 10, po 2 tygodnie. Rok jest równy i trwa idealnie 160 dni. Miesiące nie mają nazw, tylko numery. 1-3- Wiosna 4-7- LAto 8- Jesień 9-10- Zima Zaczynacie Ditusa, 10 dnia 8 miesiąca. Jest jesień. Mapa świata: http://http://img127.imageshack.us/img127/3836/rpgxh7.th.png No to zaczynamy! Komentarz już są, sesję zacznę jutro! |