lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Postapokalipsa (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-postapokalipsa/)
-   -   [Savage Worlds]Mini game: Marine Corpse - Komentarze (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-postapokalipsa/12325-savage-worlds-mini-game-marine-corpse-komentarze.html)

JPCannon 10-03-2013 22:32

[Savage Worlds]Mini game: Marine Corpse - Komentarze
 
Tutaj jest miejsce na wszelakie rozmowy luźno związane z grą. Komentarze co wam się podoba, a co nie, jakie macie pomysły na taktyki itd. itd. Wszelkie rzuty i rozmowy o mechanice można swobodnie prowadzić w sesji. :) Udanej zabawy wszystkim! :) Zaznaczam przy tym, że to pierwsza taka gra na forum, więc proszę o wyrozumiałość i o pomoc w doskonaleniu takowej rozrywki :)

Nasz google dock Marine Corpse

Nasty 10-03-2013 23:29

Witam, i życzę powodzenia graczom.

Kerm 10-03-2013 23:40

Również witam.
Mam nadzieję, że nam się uda przeżyć ;)

JPCannon 11-03-2013 08:44

Ok odpowiem od razu na pewne, przysłane do mnie FAQ :) Oczywiście pytajcie ile wlezie. Naprawdę zależy mi by jak najwięcej zasad było jasnych.

Pytania na początek:
1. Chodzimy/biegamy/strzelamy licząc po prostej; zasięg 5 to (na przykład) 3 w lewo, 2 w górę?
2. Jak można w teście ducha mieć 8, skoro rzucamy k6? Wykorzystanie jokera, czy jakieś jeszcze sposoby?
3. Wszystkich zombie jest w sumie setka?
4. Z podanych zasad wynika, że lepiej zabrać najpierw broń, a potem amunicję?

Odpowiedzi:
1. Przykład ruchu. Mam Tempo 6 jak wy. No to np. przesuwam swój pionek o 2 w prawo, 3 w górę i jedno w prawo. Ok ale nic nie robię poza tym, więc biegnę. Rzucam k6 i wyrzuciłem 2. Kiepsko ale zawsze. Poruszam się o kolejne 2 pola w górę. Koniec ruchu. Możecie też biegać i chodzić na skos jeśli tak wam wygodniej. Wtedy piszcie prawy górny róg 3 pola, albo lewy dolny róg 2 pola itp itd :) Co do zasięgu broni to to liczy się prosto lub po skosie w kierunku wroga. Jeśli akurat wróg stoi tak, że ani po prostej ani po skosie nie da się go trafić, to patrzcie z którym polem od was się styka. Jeśli styka się z którymś z pól w zasięgu to uznaję, że doleci jeszcze na tym zasięgu. Może nie będzie to idealne przeliczanie zasięgu, ale też pamiętajmy, że to gra i zabawa:) Będę ostatecznym sędzią, czy zasięg sięga czy nie. Niestety nie można tego tutaj zmierzyć miarką jak w prawdziwej grze :) także patrzcie tak mniej więcej.

2.W każdym teście możecie mieć dowolny wynik, nawet i 100 jak ktoś ma jakiś dziki fart :P Jak opisywałem w zasadach, istnieje w SW coś takiego jak Asy. Jeśli na k6 wypadnie wam max czyli 6, to rzucacie znowu i sumujecie wynik. By wyrzucić 8 na k6 musicie najpierw wyrzucić 6 na k6 a potem chociaż 2 rzucając k6 jeszcze raz. Wydaje się trudne, ale wbrew pozorom zdarza się znacznie częściej niż można by się tego spodziewać. Poza tym pamiętajcie, że macie też kości figury (k6) którymi rzucacie dodatkowo przy każdym teście, poza testem obrażeń i biegu. Więc robiąc test ducha na k6, rzucacie dwiema kostkami k6, jedna normalna druga figury i wybieracie lepszy wynik :)

3.Tak jest w sumie setka :) Życzę powodzenia xD

4.Tak opłaca się najpierw zebrać broń. Wprowadziłem taki manewr dla zwiększenia poziomu trudności. Z 3 magazynkami do każdej broni na starcie, było by moim zdaniem za łatwo :) Tak musicie wybierać, czy np zebrać teraz dodatkowy magazynek do pistoletu, czy najpierw zebrać jakiś karabin i dopiero potem pędzić po amunicje. Wymaga to też więcej taktycznego kombinowania.

WPROWADZAM TEŻ NOWĄ ZASADĘ. JEŚLI KTOŚ NIE ODPISZĘ PRZEZ CAŁY DZIEŃ TO SPADA NA KONIEC KOLEJKI INICJATYWY.

Nie traktujcie tego jako jakiejś kary :) Po prostu chcę by to była w miarę szybka gra. Jeśli ktoś nie będzie mógł odpisywać parę dni, to proszę o info co planuje dalej zrobić postać, gdzie dobiec itp. Będę wtedy prowadził postać gracza te kilka dni, wedle wskazówek.

ps. Wiem, że niektóre statystyki broni wydają się bez sensu. Bo jakim cudem Light Machine gun mieści 250 naboi :P Ale starałem się trzymać zasad oryginalnej gry. Niestety nie jestem znawcą militariów, więc najprawdopodobniej obrazki pokazują nie to co trzeba. Jeśli któreś z was się na tym lepiej zna to może podesłać mi prawidłowe fotki :) jednak myślę, że jakoś przeżyjecie bez tego i w razie jakiś nieścisłości uznamy, że broń ma podpinany powiększony magazynek itp itd ;)

Poprawiłem statystyki broni :) teraz poza nazwą, odpowiadają prawdziwym statystykom z podręcznika :) Co prawda utrudniłem wam trochę zadanie, zabierając jeden z karabinów z magazynkiem 250 :D ale bądźmy szczerzy, po co by wam była amunicja jakbyście mieli w każdym karabinie 250 naboi i tylko 100 celów.

Avarall 11-03-2013 10:05

Co do zbierania broni, są jakieś ograniczenia co do udźwigu?

JPCannon 11-03-2013 10:06

nie nie ma ;)Traktujcie to jak fpsa na kompie :)

PS Jakby ktoś pytał, zombie są aktualnie tuż za planszą i wyłaniają się dopiero na horyzoncie. W swojej turze wejdą na planszę.

Kerm 11-03-2013 10:36

Mój post już jest ;)

Przedmiot staje się nasz w chwili, gdy na nim staniemy?

JPCannon 11-03-2013 10:51

tak ale trzeba na nim stanąć, a nie np tylko po nim przebiec i nie można robić w tej turze nic innego poza ruchem i zbieraniem sprzętu. Czyli strzelanie, przed czy po, walka itp odpadają. Tylko ruch i zbieranie gratów z ziemi. :)

AJT 11-03-2013 19:01

O kurcze, nie zauważyłem, że zaczęliśmy;) Zatem witam wszystkich;)

PS. Proszę nie karać;)

PS2. Dobra przeczytałem w sesji, że chyba kary nie będzie;) Czyli ja dopiero po Nasty się odzywam, tak?;)

Co jest na polu 10 w dół, 6 w lewo ode mnie? I w sumie coś jeszcze na prawy górny róg zaraz koło mnie;) Kiepskie oczęta, oj kiepskie;)
O, a teraz w tym okopie co będę, obok mnie;) W ogóle nawet nie wiem na co wskoczyłem;)

Testując bieg też mamy tą kość figury i dodatkowy rzut do wyboru?

Chyba gdzieś było, ale teraz nie mogę znaleźć. Jakie tempo ma zombie?

Kerm 11-03-2013 20:11

Pewnie bomba albo granat ;)
Cytat:

Zombie:
Tempo:4; Obrona:5; Wytrzymałość:7


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 00:30.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172