lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Science-Fiction (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-science-fiction/)
-   -   [Komentarze] Nemesis (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-science-fiction/18341-komentarze-nemesis.html)

Wenzel 19-03-2019 22:04

Jeszcze raz, ciach:

Jutro ostatni dzień na deklaracje, potem ruszam dalej. Osoby, które nic nie zadeklarują potraktuje albo jako marnujące kolejkę, albo od razu dające pass na całą rundę.

Czy taka mechanika byłaby dla Was przejrzystsza i dawała więcej szansy na planowanie?

hen_cerbin 19-03-2019 22:07

Cytat:

Napisał Wenzel (Post 831030)
Jeszcze raz, ciach:

Jutro ostatni dzień na deklaracje, potem ruszam dalej. Osoby, które nic nie zadeklarują potraktuje albo jako marnujące kolejkę, albo od razu dające pass na całą rundę.

Czy taka mechanika byłaby dla Was przejrzystsza i dawała więcej szansy na planowanie?

Dosyć fajnie wytłumaczyłeś, tylko warto chyba wspomnieć o włażeniu do nieodkrytych pomieszczeń. Gdzieś to już w komentarzach pisałeś, w docu też dodałbym.

Sumar 20-03-2019 05:40

Taka mechanika jest dla mnie przejrzystsza.
Mechanik czeka czy ktoś się do niego dołączy, ale jeśli nie to idzie sam przez korytarz 1.
W ogóle to miała być szybka gra na wzór planszowki, a z tego się nam storytelling robi, nie? :D

Poza tym, jak to pod kątem mechaniki jest jeśli chcemy w kilka osób wejść do kolejnego pomieszczenia? Czy kolejność nie sprawia że najpierw wchodzę ja a potem Ci za mną? Czy liczymy, że wszyscy którzy się zdeklarowali wchodzą razem?

EDIT @down Taka, czyli ta z doca, sorry za niedoprecyzowanie.

Wenzel 20-03-2019 06:12

Cytat:

Napisał Sumar (Post 831058)
Taka mechanika jest dla mnie przejrzystsza.
Mechanik czeka czy ktoś się do niego dołączy, ale jeśli nie to idzie sam przez korytarz 1.
W ogóle to miała być szybka gra na wzór planszowki, a z tego się nam storytelling robi, nie? :D

Taka w sensie ta z doca czy ta co jest? xD

Ogółem to nad czym pracuje sobie tam w docu, to byłaby finalna wersja mechaniki dopracowanej do gry w wariancie szybkim - gdzie jest największa szansa na negatywną interakcję poprzez wzajemnie kolidujące ze sobą cele. Chciałbym ją ukończyć przed rundą II, gdzie zacznie się prawdziwa rozgrywka. Razem z tym, w osobym docu dopicowuję umiejki żeby pasowały do systemu Punktów Koncentracji (nazwałbym je Punktami Akcji na wzór starych gier, ale jakbym miał tłumaczyć: używając akcji i wydając punkty akcji możesz zrobić to czy tamto, to zrobiłby się bajzel)

Odnośnie postów, to tak - widzę, że tu się opowieść robi. Jak mówiłem, każdy ma prawo do gry po swojemu. Mechanicznie testuje to tak jak chciałem, no i mimo wszystko pilnuje kolejności akcji, w tej rundzie odpisy były Kapitan->Mechanik->Zwiadowca->Pilot->Żołnierz->czekamy na 2 ostatnie osoby.

Cytat:

Napisał Sumar (Post 831058)
Poza tym, jak to pod kątem mechaniki jest jeśli chcemy w kilka osób wejść do kolejnego pomieszczenia? Czy kolejność nie sprawia że najpierw wchodzę ja a potem Ci za mną? Czy liczymy, że wszyscy którzy się zdeklarowali wchodzą razem?

Tak jak stwierdziłeś najpierw. Ty idziesz pierwszy ;)

Jak pokazałem wyżej, kolejka jest i w takiej kolejności to rozpatruje. Nawet jeżeli w rozmowie zdecydujecie się, że idziecie razem, to dla celów mechaniki zawsze ta pierwsza w kolejności osoba idzie ciut z przodu - wyjątek, w tej rundzie pozwolę zwiadowcy na ten zwiad, który zadeklarował. Ale od następnej przy różnych celach takie rzeczy mogą pójść różnie.
Na przykład w kolejnej rundzie mechanik będzie pierwszym graczem (kolejka przesuwa się w każdej rundzie), jeżeli napisze, że idzie i zamyka drzwi nie czekając na nikogo, to żadna osoba będąca z nim w pomieszczeniu nie przejdzie już przez te drzwi, bo w kolejce są po nim.

Wenzel 21-03-2019 06:19

Jest odpis. Po kolei:
Cytat:

Zwiadowca niepostrzeżenie schował coś wyjątkowego do kieszeni, co leżało z jakiegoś powodu na kanapie.
W grze jest kilka wyjątkowych przedmiotów, które jeśli wylosują się przy odkrywaniu pomieszczenia to idą tajnie do znalazcy. Zwiadowcy się przyfarciło :blazen:

Cytat:

Zasobnik Energii
Oficjalnie taką nazwę zachowam dla Ładunku/Baterii ze spisu przedmiotów (tam też ją na taką zmienię).

Cytat:

Mechanik zostaje Pokryty Śluzem.
Znaczy to tyle, że dopóki masz na sobie ten znacznik łatwiej Ci będzie przyciągnąć niechcianą uwagę jakiegoś Intruza. Pozbywasz się go przebierając się w czyste ciuchy albo biorąc prysznic w odpowiednim pomieszczeniu.

Opis nowych przedmiotów wkrótce doleci do spisu, zwiadowca dostanie pw z informacją co znalazł - nie ma większego wpływu w rundzie 1.
Wszystko o czym zapomniałem, pomyliłem itd itp po przespaniu się po pracy.

Edit: Zaktualizowałem na razie mapę w pierwszym poście.

Googolplex 21-03-2019 09:08

Cytat:

Zwiadowca niepostrzeżenie schował coś wyjątkowego do kieszeni, co leżało z jakiegoś powodu na kanapie.
Poproszę o zwrot mojego pena z hentaiiami przy najbliższej okazji.
- Admin

Ronin2210 21-03-2019 10:32

Jak to jest z tym skafandrem kosmicznym, jest przydatny czy raczej wręcz przeciwnie?

Ma jakieś zasady?

hen_cerbin 21-03-2019 12:21

Co robią narzędzia? Nie ma w opisie przedmiotów.
Podobne pytanie do gaśnicy.

GrubyErni 21-03-2019 13:04

Mam pytanko odnośnie misji pojedyńczych jednostek.
Kiedy dostaniemy informacje o naszych indywidualnych zadaniach?

Wenzel 21-03-2019 16:39

Cytat:

Mam pytanko odnośnie misji pojedyńczych jednostek.
Kiedy dostaniemy informacje o naszych indywidualnych zadaniach?
Po tej kolejce.

Cytat:

Co robią narzędzia? Nie ma w opisie przedmiotów.
Podobne pytanie do gaśnicy.
Narzędzia są jednorazowego użytku.
Albo zużywacie je w trakcie naprawy i obniżają jej koszt o 1 PK(Tylko Mechanik może to łączyć z Taśmą). Albo za akcję i 1PK:
-Pozwalają otworzyć/zamknąć drzwi niezależnie od tego czy panel działa czy nie.
-W połączeniu z Zasobnikiem Energii można zrobić z nich jedno-strzałowy paralizator.

Taśma jest jednorazowego użytku.
Zużywacie ją w trakcie naprawy i obniżają jej koszt o 1PK(Tylko Mechanik może to łączyć z narzędziami).
Albo za akcję i 1PK: Sklejacie ze sobą dwa Ciężkie Obiekty, liczą się jak jeden na potrzeby limitu (przypominam 2, bo po 1 na rękę, a broń to też Ciężki Obiekt) noszenia ciężkich przedmiotów.

Latarka - Daje tyle, że w przypadku pomieszczenia pozbawionego oświetlenia wciąż coś widzisz i nie masz kar do poruszania się w nim. (więcej, jak się takie pomieszczenie trafi)

Skafander Kosmiczny - Przebywając w pomieszczeniu technicznym (te na żółtym tle), używając akcji i wszystkich pozostałych PK, możesz przemieścić się do innego żółtego pomieszczenia, odbywając spacer na zewnątrz Nemesis. (ogółem każde żółte pomieszczenie ma dodatkową śluzę prowadzącą na zewnątrz).

Gaśnica - Kosztem akcji i 1PK może być użyta do ugaszenia pożaru.

Alkohol - Akcja i 1PK: Wypity podczas Infekcji pozwala sprawdzić i możliwie odrzucić jeden znacznik Infekcji, jeśli okaże się, że znacznik był Zarażony, to dostajesz od razu inny znacznik Infekcji w miejsce odrzuconego.

Rozwinę to później, ale wyobraźcie sobie to tak, że ogółem jest jakieś 30 dwustronnych znaczników Infekcji, na jednej stronie, widocznej dla graczy każdy wskazuje Infekcja, a na drugiej, ukrytej może być jeszcze tekst Zarażony. Nie więcej jak 10 z nich wskazuje Zarażenie.
Za każde 2 posiadane znaczniki Infekcji - tracicie PK na początku rundy.

Chemikalia - Za akcję i 1PK, w połączeniu z bandażami lub ubraniami można z nich zrobić koktajl molotova.

Oznaczenia w pokoju


Pierwszy post został zedytowany, dodałem link do doca z zasadami. Każdy z Was dostanie dopasowaną do tego wersję umiejek wkrótce. Teraz jednak mam jeszcze parę rzeczy do załatwienia, więc myślę, że do jutra się z tym wyrobię.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:08.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172