lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Warhammer (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/)
-   -   [komentarze] Krew, piach i łzy II (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/13928-komentarze-krew-piach-i-lzy-ii.html)

Pipboy79 24-02-2014 22:35

-No cóż... Ja z reguły mam sporo pytań do swoich miciuniów w trakcie gry a jak gram w coś nowego to już w ogóle... :) A i tak często coś pomieszam potem :)

Ok, co do pytań...

1-W tym rozpoznaniu itd. chodziło mi głównie jakie warunki trzeba spełnić by się powiódł. Dajmy na to, że wystarczy że się powie, że wysyła się na zwiad oddział A i się rzuca na coś (na co?) czy trzeba coś jeszcze ustalać.

-Ponadto robi się ciekawie jak się wyśle więcej niż jeden oddział na zwiad a tylko jeden lub więcej niż jeden natknie się na przeciwnika :)


2-Czyli upraszczając Inicjatywę by miał bardziej inteligentny dowódzca. Może być. Ale ja bym proponował by zaczynał bardziej odważny czyli z większym SW lub coś w tą mańkę. INT bowiem niekoniecznie oznaczają odwagę - śmiałość działania/decyzji i może SW też nie ale już trochę bardziej. Ale to taka propozycja tylko :)


5-To proponuję nie bawić się w jakieś plusowe czy minusowe morale tylko dodać po jednym poziome "z brzegu" czyli bardzo dobre i bardzo słabe. Powiedzmy, że bazowo oddział zaczyna od któregoś z tych trzech oryginalnych. Dwa skrajne mogą być w wynikiem bitwy a fabularnie, że są zbyt emocjonujące by się dłużej utrzymać i potem morale "samo" wraca do któregoś z tych trzech bazowych.


-Do reszty powyższych pytań na razie nic nowego nie wymyśliłem. Ale mam nowe :)


-Co z kawalerią? A właściwie z poruszaniem sie po planszy? Jeśli bowiem wszyscy dochodzą do zwarcia w pierwszej/jednej turze (co bardzo upraszcza mechę walki) to kawa traci swój najważniejszy atut nad piechotą czyli prędkość i mobilność. Wówczas właściwie niczym nie różni się od piechoty, może pewnie staty by miała lepciejsze od takich szaraczków jak nasi rekruci. Proponuję coś nad tym pomyśleć. Może zostać tak jak jest ale wówczas kawa traci swój główny atut jak dla mnie.

-Co robią nasi hirołsi w trakcie walki? No ok, mają te testy na dowodzenie. Ale sami z siebie jakoś w walce biorą udział czy co?

Mortarel 25-02-2014 00:44

Oj tam, nie motajcie tylko posty piszcie. Wyjdzie w praniu, będę informował:P

Andamant 25-02-2014 00:51

Już w docu skończyliśmy. Jeśli ktoś chciałby coś jeszcze dopisać to radzę się pospieszyć, bo Luffy wstawi to jutro i proponuję napisać też własne posty po odprawie i rozmowie dowódców.

Mortarel 25-02-2014 13:04

Ok, wczoraj trochę nie ogarniałem, ale dziś odpowiadam dalej :)

1. Wystarczy, że powiesz, że chcesz wysłać ludzi na zwiad. Ja robię potrzebne rzuty i opisuje jaki był efekt zwiadu.

Żeby zwiad się powiódł musisz skumulować jak najwięcej okoliczności, które zgodnie z ogólną wiedzą miałyby wpływ na dany zwiad. Przykładowa kumulacja: Wysyłasz kilku ludzi z oddziału specjalizującego się w zwiadzie - bonus. Zwiad jest na terenie leśnym, a ci ludzie pracowali kiedyś jako np. myśliwi- bonus, tropiciele - bonus itp.

Jak chcecie to wymyślę jakiś system rzutów na zwiad, ale po co. To tylko skomplikuje. Zamiast tego po prostu napiszcie, że wysyłacie myśliwych ze swoich oddziałów na zwiad, a raczej na pewno efekt będzie pozytywny. Możecie dołączać do zwiadu innych specjalistów, aby otrzymać dodatkowe informacje. Jeśli myśliwym będzie pomagał np. guślarz, to może wyczuć czy w oddziałach wroga obecny jest mag. Inżynier rozpozna "ciężki sprzęt", najemnik rodzaje wojsk. Ktoś z nauką kartografia i kartka papieru może ponanosić informacje na mapę. I tak dalej. Przestańcie myśleć tabelkami z podręczników a zacznijcie tak na zdrowy rozsądek to brać. Nie ograniczam was, jeśli wymyślicie coś co będzie miało sens, to to zróbcie.

2. Testujemy naukę strategia i taktyka. Tu liczy się jakiś plan.

5. Podoba mi się ten pomysł. Można dodać takie chwilowe morale będące wynikiem bitwy. Np. morale załamani - oddział od razu rzuca się do ucieczki i np. tylko bardzo trudny test dowodzenia (-30) pozwala pozbierać ich do kupy w pewnej odległości od wydarzeń bitewnych, żołnierze po prostu ratują swe życie za wszelką cenę. Ale, zwykła walka miedzy oddziałami nie może spowodować tego stanu. Musi wydarzyć się coś dodatkowo. Miałoby to podobny efekt do efektu grozy, ale działałoby to grupowo.

Po przeciwnej stronie morale wzrosłoby na plus. Np. Kiedy oddziały są pewne zwycięstwa, albo wydarzy się coś heroicznego np. głównodowodzący bitwą podniesie sztandar, który upadł itp. Może wtedy załączać się jakaś faza pogromu, która da bonusy. Ale też działoby się to w wyjątkowych przypadkach.

-Pomysł na kawalerię mam taki, że mogą oni zaatakować w zwarciu już podczas natarcia- szarża. Odzwierciedli to ich szybkość. Przed takim atakiem można byłoby się jedynie bronić. Kawaleria mogłaby np. zaatakować w natarciu, w zwarciu odskoczyć od przeciwnika. I w kolejnym ataku zaatakować normalnie. Zyska 1 atak. Można ustalić, że obrona przed tą szarżą kawalerii równa się 50% ataku danego oddziału, oczywiście włócznicy mieliby jakąś zdolność specjalna, która by dawała znaczne bonusy do takiej obrony.

-Hirosi starają się pokonać w pojedynku hirosów wroga, w czasie bitwy będą różne wydarzenia specjalne dla hirosów. Sukces lub porażka w wydarzeniach specjalnych będą przechylać szale zwycięstwa. Np. Wrogi mag sieje spustoszenie swoimi czarami, BG dostrzega przeciwnika. Celnie wypuszczona strzała przeszywa czaszkę czarodzieja; Sztandar chyli się ku upadkowi, szaleńczy atak BG pozwala obronić go do czasu przybycia posiłków; Zza drzew wyłonił się troll, oddział goblinów zawył z zachwytu na widok tej siły. Miecznicy trzęsą się ze strachu. Płomienne zawołanie dowódcy dodaje im hartu ducha. Będzie tego masa. Będziecie mieli co robić. Oczywiście możecie też stać na wzgórzu i obserwować, wtedy takie wydarzenia was omijają, ale sami też nie ryzykujecie.

Andamant 25-02-2014 14:30

Zakładam że nasi żołnierze, zanim stali się ochotnikami mieli klasy, które napisałeś w nawiasach i zachowali umiejętności i zdolności z tych poprzednich, jeśli nie to mój błąd. Czy jeśli pisze np. jeździectwo, albo powożenie, my możemy sami ustalić co nam lepiej by pasowało czy nie?

Mortarel 25-02-2014 14:36

To nie są podręcznikowe klasy. Wasi ludzie nie mają podręcznikowych zdolności i umiejętności. Nie masz np. klasy świniopasa.

Jak w nawiasie jest napisane, że masz np. woźnice to oznacza to dla Ciebie tylko tyle, że umie prowadzić wóz i być może zna jakieś drogi lub region. Nic więcej. Proszę nie dopisywać sobie do tego żadnej mechaniki.

Jak masz myśliwego, to oznacza to tylko tyle, że kiedyś ten mężczyzna polował i umie podchodzić i łowić zwierzynę, nic poza tym.

I tak dalej.

Andamant 25-02-2014 14:38

Tyle chciałem wiedzieć, dzięki.

Mortarel 25-02-2014 14:45

To ma wam tylko pomagać przy przydzielaniu rekrutom obowiązków po drodze, w obozie, w koszarach itp. Będziecie musieli się zatroszczyć np. o warty, kto zrobi to lepiej - wartownik czy chłop?
Trzeba gotować jedzenie - jeśli każecie to zrobić kucharzowi a nie stolarzowi, to oddział naje się lepiej = morale mogą być wyższe.
Przeszukujecie pobojowisko? Wysłać tam śmieciarzy lub hieny cmentarne, na pewno znajdą więcej fantów niż drwale.
Budujecie prowizoryczne fortyfikacje? Stolarz, szkutnik, drwal chętnie pomogą, budowla będzie lepsza.
Skończy się prowiant- to działka myśliwych, rybaków, zbieraczy runa.

Luffy 25-02-2014 15:26

(Albo dla najmłodszego/najstarszego, którego się zje :D )

Mortarel 25-02-2014 17:12

Cytat:

Napisał wysłannik
Czy ja mogę jeszcze kupić za swoje złoto jakieś rzeczy dla mojego oddziału? Jakieś namioty, pochodnie itp.?

Kwatermistrz jest podatny na korupcję. Sprzeda ci co chcesz po dwa razy wyższej cenie niż cena podręcznikowa. Tak więc pochodnia kosztuje 10p, a namiot 30s itd.

Możesz kupić tylko narzędzia, broń, zbroję, oświetlenie, ubrania, żywność, ekwipunek ogólny, pojemniki i sakwy.

Można próbować się targować lub testem przekonywania załatwić promocję.

Można próbować groźby, ale nieudany test skutkować będzie tym, że kwatermistrz wycofa się i nic nie sprzeda.

Można spróbować przekonywania na Komendancie fortu. Udany test oznacza, że dostaniesz losową liczbę losowych dóbr.


Takie info dla was.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 18:42.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172