lastinn

lastinn (http://lastinn.info/)
-   Archiwum sesji z działu Warhammer (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/)
-   -   [komentarze] Krew, piach i łzy II (http://lastinn.info/archiwum-sesji-z-dzialu-warhammer/13928-komentarze-krew-piach-i-lzy-ii.html)

Komtur 23-02-2014 20:45

Cytat:

Komtur za to niańką został
Wielce się nie pomyliłeś, bo cechy charakteru wylosowałem sobie "cierpliwy" i "wrażliwy". Kierwa ale będą jaja. :D

Andamant 23-02-2014 20:53

Ktoś chętny przeliczyć średnią wieku naszej kompanii?

Mortarel 23-02-2014 20:54

Serio z tymi cechami charakteru? Bo nie miałem żadnych w Twojej karcie, to uzupełnię, żeby wiedzieć czy ci pedeki za odgrywanie dawać :p

Iakovich 23-02-2014 22:08

Ja tam nie narzekam tym bardziej że dość ciekawych mam gości

Komtur 23-02-2014 22:58

Cytat:

Serio z tymi cechami charakteru?
Tak tylko, umknęły mi zapisane na kartce. Już w panelu uzupełniłem.

wysłannik 24-02-2014 12:26

Pipboy79, spoko. Gdybyś potrzebował jeszcze jakiejś pomocy mechanicznej, fabularnej czy jakiejkolwiek innej to wal na PW albo tu.

Pipboy79 24-02-2014 13:57

@Wysłannik

-Spoko zgłoszę się jakby co. Na razie ogarniam sesje wszelakie po weekendzie :)

-A mi się zdawało, czy tu gdzieś ktoś jakiegoś doc zakładał do tej sesji?

-A w ogóle jakie macie te cechy charakteru wylosowane? Ja mam srogi i uparty :)

-Hmm... Czy mi się wydaje czy mi kompania się nieco odmłodniała?

wysłannik 24-02-2014 16:49

Link do doca był na pierwszej stronie.

Ja mam dociekliwy i wstrzemięźliwy.

Pipboy79 24-02-2014 19:46

@Andamant i Wysłannik

-Dzięki za namiar na doc'a :)



@Wszyscy

-Ok, mam parę pytań do mechy bitwy... :)


1-Etap - manewry

-Co właściwie znaczy, że może być poznana pozycja przeciwnika a co udany zwiad? Kiedy można uznać, że obie akcje są udane lub nie i można dostać ten bonus?

2-Etap - inicjatywa

-W pojedynkach i taktycznych walkach to bym się nie kłócił. Ale w armiach to może ta inicjatywa zależy nie tyle od gibkości ciała czy refleksu ile od twardości i śmiałości charakteru? Może więc ta inicjatywa będzie zależeć od przymiotów ducha a niekoniecznie ciała? Tak tylko mówię, że można by tak zrobić... :)

3-Etap - natarcie

-Ok, test z mod za głownodowodzącego się powiedzie to wszystko idzie wedle planu. A jak nie to co sę dzieje?

4-Etap - starcie

-Jeśli ten oddział z przykładu, że ŻYW i 10 ludzi i skórzany kaftan jest taki sam jak nasze to czemu mamy w naszych 100 WYT a ten z przykładu 110? Mamy więc w tych rekrutach ŻYW = 9? Bo jak rozumiem wówczas 9 ŻYW + 1 PP = 10 i x 10 za liczebność daje 100 WYT tak?

-Na co się rzuca ostatecznie ten atak? Te przykladowe Atak = 30 jest odpowiednikiem "normalnego" WW/US = 30 czyli rzuca się na k100?

5-Etap - morale

-To są trzy poziomy morale: wysokie - średnie - niskie? Czyli póki nie spadnie do niskiego to jest luz? Czyli można zaliczyć pierwsze trafienie, i nic bo spada z wysokiego na srednie i dopiero drugie gdy spadnie ze średniego na niskie się testuje?

-"Wsparcie sojuszników" czyli?

-Za śmierć głównowodzącego jest mod -3 poz morale? Ale jak jeśli w ogóle są trzy? Można jakoś wyjść poza skalę czy mieć na zapas albo co poza te trzy bazowe poziomy?

-Co do upadku sztandaru armii proponuję utratę 1 poziomu ale dla wszystkich oddziałów bo tak jak jest napisane teraz to wygląda dla mnie jakby tracił 2 poziomy ale tylko ten co go posiada.


-Czy mi się wydaje czy w takim wypadku soldiersi nie giną tylko wycofują się zmuszeni do ucieczki? Bo o ginących żołnierzach nic nie ma, tylko o wycofaniu się :)

Mortarel 24-02-2014 22:01

O kurczaki:

1. Nie wiem czy chodzi Ci o to, o czym myślę, ale: jeżeli poznacie pozycje przeciwnika to znaczy tyle, że wiecie jakie terytorium zajmuje (dostaniecie info o bonusach jakie tam posiada) i jakie oddziały wchodzą w skład armii. Jeśli dowiecie się np. że na lewym skrzydle są łucznicy a na prawym skrzydle jazda, to da wam to sporą przewagę w planowaniu ataku.

Na wszystko to i wiele innych pozwala udany zwiad. Na zwiad wysyłacie dowolny oddział, oczywiście wyszkoleni zwiadowcy mają bonusy i większe szanse na powodzenie. Ze zwiadu oddział może wrócić z niczym, wrócić z informacjami lub nie wrócić. Decyduje o tym test, którym nie musicie sobie zaprzątać głowy. Dodam tylko, że szanse na sukces waszych rekrutów są niskie.

2. Prawdopodobnie wykonam przeciwstawny test nauki strategia/taktyka. Jeśli wygrają NPC to mój post zacznie się od nagłego ataku przeciwnika. Jeśli wygracie wy, to w moim poście zobaczycie armię stojącą naprzeciwko was. Dlatego jest to dość ważna cecha i dobrze jest wyznaczyć stratega, jeśli dowódca niedomaga.

3. To wszystko też idzie, ale nie macie bonusów, które byście mieli. Czyli jest trudniej.

4. Bo macie mniej żywotności. 9 PŻ + 1 PP = 10 odporności. Pomnożone przez 10 ludzi daje 100. W przykładzie liczyłem 10 PŻ + 1 PP. Mogę się czasem walnąć o jakiś punkt, wtedy oznacza to, że wasz oddział jest po prostu słabszy lub silniejszy. Warto się wtedy kłócić ze mną, jeśli jest to na waszą niekorzyść.

Dobre pytanie z tym na co się rzuca. Na nic. Po prostu jest to taki instant atak o stałej wartości. Oddziały uderzają zawsze, ale czasem mogą to zrobić mocniej lub słabiej, zależeć to będzie od umiejętności oddziałów. Czysta rzeź.

Przykład:

Oddział 1: Atak 40, wytrzymałość 100

Oddział 2: Atak 50 wytrzymałość 100

Bez żadnych bonusów itp. W starciu między oddziałem 1 a oddziałem 2, po 2 rundach wygra oddział 2. Oddział 1 zada 80 punktów obrażeń, a oddział 2 zada 100 punktów obrażeń= zbije wytrzymałość do 0 pokonująć oddział 1.

Nie oznacz to automatycznej śmierci waszych ludzi! Są oni krytycznie ranni i dla każdego wykonam test, czy przeżyje. Cyrulik/medyk/kapłan zwiększa szanse na przeżycie. Nawet jeśli wasz oddział straci całą wytrzymałość, a wygracie bitwę i pozbieracie swoich ludzi, to na pewno część przeżyje i da się ich wyleczyć. Mając opiekę lekarską przeżyje ich jeszcze więcej.

5. Dokładnie tak jak napisałeś. Choć na morale ma wpływ także sytuacja w oddziale, osoba dowódcy i wiele innych czynników. Może się okazać, że bitwę zaczniecie ze średnim morale. Wtedy jest gorzej. Ale można kombinować i je podnieść. Wygłosić mowę przed bitwą (test przekonywania) i inne opisane w moim pierwszym poście.

-Wsparcie sojuszników= inny oddział przychodzi z pomocą oddziałowi, który walczy. Może to być oddzial innego gracza lub NPC

-Jeżeli macie "ujemne" morale, to za każdy punkt będzie -10 do testów dowodzenia. Za "dodatnie" +10 do testów dowodzenia. Właśnie to wymyśliłem.

-Istnieje umiejętność zgodnie z którą każdy oddział może posiadać swój sztandar dający mu bonusy. Jeżeli taki sztandar upadnie to morale straci tylko ten oddział, do którego należy. Sztandar głównego dowódcy działa na całą armię.

- Jeśli spadnie wytrzymałość, to jak pisałem nie oznacza to automatycznej śmierci a jedynie przegraną. Oddział może tez przegrać, jeśli straci morale i ucieknie. Dzięki temu rozwiązaniu istnieje w teorii możliwość pokonania liczniejszej/silniejszej armii przez armię mniej liczną/ słabszą. Zamiast się bezsensownie prać staracie się użyć umiejętności, pomysłów itp. aby zmusić oddziały wroga do utraty morale i ucieczki.

Może się zdarzyć, że sprytnie zabijecie samego wodza, a arma się rozejdzie pokonana.

UFFFFFF. Chętnie odpowiem na więcej pytań i mam nadzieję, że nie zamieszałem za bardzo.


Czasy w strefie GMT +2. Teraz jest 12:24.

Powered by: vBulletin Version 3.6.5
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Search Engine Optimization by vBSEO 3.1.0


1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 71 72 73 74 75 76 77 78 79 80 81 82 83 84 85 86 87 88 89 90 91 92 93 94 95 96 97 98 99 100 101 102 103 104 105 106 107 108 109 110 111 112 113 114 115 116 117 118 119 120 121 122 123 124 125 126 127 128 129 130 131 132 133 134 135 136 137 138 139 140 141 142 143 144 145 146 147 148 149 150 151 152 153 154 155 156 157 158 159 160 161 162 163 164 165 166 167 168 169 170 171 172